Playstation VR säljs med vinst, säger Sony

Robot
Playstation VR säljs med vinst, säger Sony
Medlem
Playstation VR säljs med vinst, säger Sony

Vilken grej! Sälja en produkt och tjäna pengar på det du säljer! Mind blowing!

Medlem

Men det är alltså helt sjukt att detta är en rubrik på FZ.se ... återigen 1) why do you guys care? 2) det är gamers som betalar för PSVR och om den visar sig ha väldigt kort livstid (vilket man kan förvänta sig då dess specs är låga) och spelare om snart måste uppgradera ... ja då är det ju inte heller någon särskilt bra investering.

Tycker FZ.se ska överlåta den här typen av rubriker åt dagens aktie.

Och dessutom grattis ni gör vinst på er hårdvara.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Men det är alltså helt sjukt att detta är en rubrik på FZ.se ...

Jag håller med! Fz borde sluta skriva spelrelaterade nyheter och fokusera mer på bantningstips likt aftonbladet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av viktorelius:

Men det är alltså helt sjukt att detta är en rubrik på FZ.se ...

Jag håller med! Fz borde sluta skriva spelrelaterade nyheter och fokusera mer på bantningstips likt aftonbladet.

Haha, n1

Medlem

Kommer ihåg när man fick en ny spelkonsol för 4700kr.. Nu får man endast ett tillbehör för det priset.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kommer ihåg när man fick en ny spelkonsol för 4700kr.. Nu får man endast ett tillbehör för det priset.

Första generationens prylar kostar alltid mer pengar p.g.a. initiala utvecklingskostnader. Tycker ändå det är billigt med tanke på dom upplevelser man kan få av detta.

Lite skillnad att få möjligheten att själv hoppa in i spelet jämfört med att sitta och betrakta spelet på en platt skärm?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kommer ihåg när man fick en ny spelkonsol för 4700kr.. Nu får man endast ett tillbehör för det priset.

Jag kommer ihåg när man fick en snusdosa för 20 kronor samt en pizza för 25 kronor. Idag får man bara en snickers och en dressing + extra ost.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Vilken grej! Sälja en produkt och tjäna pengar på det du säljer! Mind blowing!

VR är en av de mest riskbundna satsningarna, en helt ny marknad som är svår att få in i folkhemmet. Tacka Nvidia för $100 000 000 fonden till utvecklare.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Men det är alltså helt sjukt att detta är en rubrik på FZ.se ... återigen 1) why do you guys care? 2) det är gamers som betalar för PSVR och om den visar sig ha väldigt kort livstid (vilket man kan förvänta sig då dess specs är låga) och spelare om snart måste uppgradera ... ja då är det ju inte heller någon särskilt bra investering.

Tycker FZ.se ska överlåta den här typen av rubriker åt dagens aktie.

Och dessutom grattis ni gör vinst på er hårdvara.

Varför har det blivit en grej de senaste månaderna att tycka att saker och ting inte hör hemma på FZ?

Det finns alltid en mängd special-kind-of-stupid-spån som ägnar tid på att grina i kommentarsfält. Det är väl inte riktigt att leva loppan.

Medlem

kul, ja gillar sony
-good stuff

Medlem
Skrivet av sCaz:
Skrivet av Håkan:

Kommer ihåg när man fick en ny spelkonsol för 4700kr.. Nu får man endast ett tillbehör för det priset.

Jag kommer ihåg när man fick en snusdosa för 20 kronor samt en pizza för 25 kronor. Idag får man bara en snickers och en dressing + extra ost.

När jag började snusa kostade en dosa 8kr. Fan vad jag känner mig gammal med det där uttalandet. Känns som igår det kostade 20kr (nästan)Tur att man gör sitt eget snus och fortfarande betalar ca 8kr för snus som t.om är bättre än det Swedish Match producerar idag.
on Topic: Jag har en PS4:a och har varit intresserad av VR i stort sett hela mitt liv. jag kommer däremot med största sannolikhet inte att köpa PSVR.
Har en Vive och ser inte varför PSVR skulle tillföra något. Tycker att det snarare är trist att se dessa potentiella spel släppas till ett slutet format. PSVR må öppna marknaden till fler. Samtidigt splittrar de marknaden ytterligare med sina exklusiva spel och det till en sämre upplevelse (även om det sägs vara bra)

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kommer ihåg när man fick en ny spelkonsol för 4700kr.. Nu får man endast ett tillbehör för det priset.

Och idag får man en konsol för 2990kr...


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kommer ihåg när man fick en ny spelkonsol för 4700kr.. Nu får man endast ett tillbehör för det priset.

Nu får man å andra sidan spelkonsolen för 2500 istället

Medlem

Känner inte till sammanhanget för uttalandet, men åtminstone Rift har ju sagts säljas med knapp vinst (eller var det förlust till och med?), så det kanske är därför man vill understryka detta?

Vore "roligt" om Rift inte alls säljs med så dålig marginal som det sägs...

Medlem

Det verkar vara lite av ett mönster kring VR att inte pressa priserna. Troe det har att göra med att man inte vill pusha ut det till gemene konsument eiktigt än.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kommer ihåg när man fick en ny spelkonsol för 4700kr.. Nu får man endast ett tillbehör för det priset.

Jag kommer ihåg när man fick 4MB RAM till datorn för de pengarna (inflation ej inräknat).

4700:- är svinbilligt för en sån här produkt.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Vilken grej! Sälja en produkt och tjäna pengar på det du säljer! Mind blowing!

Inte alls någon självklarhet, inget går med vinst innan man har fått igen de enorma utvecklingskostnaderna för en sån här produkt.

Medlem

Ok jag kanske skulle varit mer tydlig. 2016 tycker jag att prat om hårdvara är fruktansvärt ointressant. Jag ser fram emot en plattform och där spelen helt står 100% i fokus. Angående VR så tror jag att hela världen är överens om att gen 1 är otympligt, dyrt och ett steg på vägen. Har du 5000kr över så fine. Personligen tror jag att endast c:a 10% av alla PS4 ägare har 5000kr över och av dom så tror jag att kanske 2-3% inte fixar VR pga illamående ... Sony säljer max 3miljoner enheter och det är alltså din målgrupp som speltillverkare. Sorry guys men det håller inte.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Cortex:

Vilken grej! Sälja en produkt och tjäna pengar på det du säljer! Mind blowing!

Inte alls någon självklarhet, inget går med vinst innan man har fått igen de enorma utvecklingskostnaderna för en sån här produkt.

This. Lite onödigt av mig kanske att citera bara för att säga det men att tro att det automatiskt översätts till vinstpengar är lite väl optimistiskt.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Ok jag kanske skulle varit mer tydlig. 2016 tycker jag att prat om hårdvara är fruktansvärt ointressant. Jag ser fram emot en plattform och där spelen helt står 100% i fokus. Angående VR så tror jag att hela världen är överens om att gen 1 är otympligt, dyrt och ett steg på vägen. Har du 5000kr över så fine. Personligen tror jag att endast c:a 10% av alla PS4 ägare har 5000kr över och av dom så tror jag att kanske 2-3% inte fixar VR pga illamående ... Sony säljer max 3miljoner enheter och det är alltså din målgrupp som speltillverkare. Sorry guys men det håller inte.

Ja det är absolut på väg åt rätt håll. Ska bli intressant se försäljning framöver. Om Sony är snabb med att presentera siffror är det en succé. Om Sony säger att PSVR säljer bra men utan att visa siffror, är det pr-snack. Dröjer det länge innan Sony yttrar sig är det en flopp.
Wii blev snabbt en succé. Kinnect sålde väl också hyfsat? Dog ut ganska snabbt.
Bra försäljning behöver inte betyda att konsumenterna gillar PSVR. De kan tröttna snabbt.
VR är väldigt intressant. Men det känns mer som en testprodukt, för att kunna utveckla det vidare i några år, baserat på alla omdömen.
Om PSVR misslyckas tror jag att VR med dagens teknik, försvinner från marknaden. Tyst i några år för att komma tillbaka med storm. Om nu PSVR blir en flopp.
Jag har mer än gärna fel.

Medlem

Att de går i vinst med de här priserna var ingen överaskning, förhoppningsvis rasar det när de kommer upp i volym.

Känns som väldigt många förväntar sig en andra generation och väntar. Men floppar VR igen blir det nog ingen andra generation, så hoppa på tåget ni som har stålars liggande!

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Att de går i vinst med de här priserna var ingen överaskning, förhoppningsvis rasar det när de kommer upp i volym.

Känns som väldigt många förväntar sig en andra generation och väntar. Men floppar VR igen blir det nog ingen andra generation, så hoppa på tåget ni som har stålars liggande!

Igen? När floppade VR?

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Star Lord:

Att de går i vinst med de här priserna var ingen överaskning, förhoppningsvis rasar det när de kommer upp i volym.

Känns som väldigt många förväntar sig en andra generation och väntar. Men floppar VR igen blir det nog ingen andra generation, så hoppa på tåget ni som har stålars liggande!

Igen? När floppade VR?

Gissar på att Star Lord menar det försök som Nintendo gjorde med sitt Virtual Boy.

Medlem
Skrivet av mh76:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Star Lord:

Att de går i vinst med de här priserna var ingen överaskning, förhoppningsvis rasar det när de kommer upp i volym.

Känns som väldigt många förväntar sig en andra generation och väntar. Men floppar VR igen blir det nog ingen andra generation, så hoppa på tåget ni som har stålars liggande!

Igen? När floppade VR?

Gissar på att Star Lord menar det försök som Nintendo gjorde med sitt Virtual Boy.

Som ju inte har nånting med VR att göra.

Medlem
Skrivet av mh76:
Skrivet av viktorelius:

Ok jag kanske skulle varit mer tydlig. 2016 tycker jag att prat om hårdvara är fruktansvärt ointressant. Jag ser fram emot en plattform och där spelen helt står 100% i fokus. Angående VR så tror jag att hela världen är överens om att gen 1 är otympligt, dyrt och ett steg på vägen. Har du 5000kr över så fine. Personligen tror jag att endast c:a 10% av alla PS4 ägare har 5000kr över och av dom så tror jag att kanske 2-3% inte fixar VR pga illamående ... Sony säljer max 3miljoner enheter och det är alltså din målgrupp som speltillverkare. Sorry guys men det håller inte.

Ja det är absolut på väg åt rätt håll. Ska bli intressant se försäljning framöver. Om Sony är snabb med att presentera siffror är det en succé. Om Sony säger att PSVR säljer bra men utan att visa siffror, är det pr-snack. Dröjer det länge innan Sony yttrar sig är det en flopp.
Wii blev snabbt en succé. Kinnect sålde väl också hyfsat? Dog ut ganska snabbt.
Bra försäljning behöver inte betyda att konsumenterna gillar PSVR. De kan tröttna snabbt.
VR är väldigt intressant. Men det känns mer som en testprodukt, för att kunna utveckla det vidare i några år, baserat på alla omdömen.
Om PSVR misslyckas tror jag att VR med dagens teknik, försvinner från marknaden. Tyst i några år för att komma tillbaka med storm. Om nu PSVR blir en flopp.
Jag har mer än gärna fel.

Kinect sålde c:a 25mil enheter och dog ändå hyfsat snabbt. Jag jämför absolut inte Kinect med PSVR eller VR ... VR kommer att slå stort men inte gen 1 snarare gen 3

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av mh76:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Star Lord:

Att de går i vinst med de här priserna var ingen överaskning, förhoppningsvis rasar det när de kommer upp i volym.

Känns som väldigt många förväntar sig en andra generation och väntar. Men floppar VR igen blir det nog ingen andra generation, så hoppa på tåget ni som har stålars liggande!

Igen? När floppade VR?

Gissar på att Star Lord menar det försök som Nintendo gjorde med sitt Virtual Boy.

Som ju inte har nånting med VR att göra.

VR har ju floppat en gång, minns när man kunde spela de på Tivoli i Köpenhamn för 5kr per omgång året 1993.
Har inte sett VR sen dess

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Cortex:

Vilken grej! Sälja en produkt och tjäna pengar på det du säljer! Mind blowing!

Inte alls någon självklarhet, inget går med vinst innan man har fått igen de enorma utvecklingskostnaderna för en sån här produkt.

This. Lite onödigt av mig kanske att citera bara för att säga det men att tro att det automatiskt översätts till vinstpengar är lite väl optimistiskt.

Sarkasm är däremot helt gratis och den bjuder jag på

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av mh76:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Star Lord:

Att de går i vinst med de här priserna var ingen överaskning, förhoppningsvis rasar det när de kommer upp i volym.

Känns som väldigt många förväntar sig en andra generation och väntar. Men floppar VR igen blir det nog ingen andra generation, så hoppa på tåget ni som har stålars liggande!

Igen? När floppade VR?

Gissar på att Star Lord menar det försök som Nintendo gjorde med sitt Virtual Boy.

Som ju inte har nånting med VR att göra.

VR har ju floppat en gång, minns när man kunde spela de på Tivoli i Köpenhamn för 5kr per omgång året 1993.
Har inte sett VR sen dess

Det floppade inte alls på den tiden, det lanserades aldrig till konsument på riktigt och kostade i 100-tusenkronorsklassen.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Men det är alltså helt sjukt att detta är en rubrik på FZ.se ... återigen 1) why do you guys care? 2) det är gamers som betalar för PSVR och om den visar sig ha väldigt kort livstid (vilket man kan förvänta sig då dess specs är låga) och spelare om snart måste uppgradera ... ja då är det ju inte heller någon särskilt bra investering.

Tycker FZ.se ska överlåta den här typen av rubriker åt dagens aktie.

Och dessutom grattis ni gör vinst på er hårdvara.

Jag tycker det var en alldelens utmärkt, spelrelaterad notis. Ser man på hur mycket VR-priser osv har diskuterats här är det uppenbart att många är intresserade.

Jag tror Oculus å Vive har bäddat rätt bra för Sony med tanke på hur dyrt det blev. Å nu får Sony ligga

12
Skriv svar