Xbox One säljer bättre än PS4 – för tredje månaden i rad

Robot
Xbox One säljer bättre än PS4 – för tredje månaden i rad
Medlem
Xbox One säljer bättre än PS4 – för tredje månaden i rad

Sony har väl tappar hur mycket som helst eftersom dom har samma affärsidé som dom hade på 90 talet

Medlem

Det hade ju varit bättre om konkurrensen gjorde så att spelen blir billigare istället för konsolen, den är ju billig som den är.

Spelen till konsol är ju 30-50% dyrare än till PC, det är alldeles för dyrt tycker jag.

Medlem

Jag har inte riktigt hängt med, men Xbox One tycks vara billigare än PS4 nu. Så har det väl inte alltid varit?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tror saknaden av UHD spelare i nya PS4 kan göra skilnaden. Har flera vänner som redan äger PS4 som köpt nya Xbox för just UHD spelaren.

Medlem

Folk väntar på Ps4 Pro helt enkelt

Redaktör
Skrivet av Preed:

Jag har inte riktigt hängt med, men Xbox One tycks vara billigare än PS4 nu. Så har det väl inte alltid varit?

Mjo, mer eller mindre. Xbox One var dyrare i början, men när de släppte den utan Kinect sjönk den och jag tror den legat lite lägre i pris sen dess.


signatur
Medlem

Ingen som vill köpa en PS4 när PS4 Pro snart är här.

Medlem

Jag köpte mig en Xbox One Elite Console, riktigt nöjd med den och det bästa av allt är Elite Controller. Utan tvekan den skönaste och mest funktionella kontrollen jag använt, även ordnat så att jag kan lira trådlöst på datorn med den.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det hade ju varit bättre om konkurrensen gjorde så att spelen blir billigare istället för konsolen, den är ju billig som den är.

Spelen till konsol är ju 30-50% dyrare än till PC, det är alldeles för dyrt tycker jag.

Köper du fysisk utgåva till konsol äger du spelet och kan sälja vidare det. Det blir inte bundet till något konto som Steam, Origin eller Uplay.

Om du tex. köper Mafia 3 till PS4 genom import kostar det ca 430kr och 350kr till PC. Eftersom spelet floppade rejält och är värsta skiten är det inte värt att behålla och lika bra att sälja. Begagnadepriset i Sverige är ca 350kr vilket gör att du bara gör en förlust på 80kr.
Eftersom spelet inte är dagsfärskt längre kan du köpa det begagnat och spelar du igenom det på några kvällar kan du sälja vidare det utan att göra någon förlust.
Till PC äger du inte spelet och måste ta hela förlusten vilket skulle kosta dig ca 350kr.

Så spel till konsol är inte speciellt dyrt just för att det finns en begagnadmarknad. Även äldre spel som Witcher 3 kan du sälja idag och få 140kr tillbaka. Det är mer än skillnaden mellan PC och PS4 versionen vid release.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preed:

Jag har inte riktigt hängt med, men Xbox One tycks vara billigare än PS4 nu. Så har det väl inte alltid varit?

Mjo, mer eller mindre. Xbox One var dyrare i början, men när de släppte den utan Kinect sjönk den och jag tror den legat lite lägre i pris sen dess.

Ok. Är väl rätt rimligt då. Känns som Microsoft var ganska bra på att svara på kritiken i början. Jag vågar mig även på att påstå att prestandaskillnaden är, om man bara utgår ifrån upplevelsen att dra igång ett spel och sätta sig och spela på Xbox/PS4, klart försumbar. Utanför "kukmätningen".

Så Xbox känns väl som ett rimligt val, jag hade valt PS4 p.g.a. att jag föredrar Playstations exklusiva titlar, men dom flesta är nog överens om subjektiviteten i vad man går för där.

Summa summarum Xbox tycks vara värd lite medvind, finns plats för båda.


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Preed:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preed:

Jag har inte riktigt hängt med, men Xbox One tycks vara billigare än PS4 nu. Så har det väl inte alltid varit?

Mjo, mer eller mindre. Xbox One var dyrare i början, men när de släppte den utan Kinect sjönk den och jag tror den legat lite lägre i pris sen dess.

Ok. Är väl rätt rimligt då. Känns som Microsoft var ganska bra på att svara på kritiken i början. Jag vågar mig även på att påstå att prestandaskillnaden är, om man bara utgår ifrån upplevelsen att dra igång ett spel och sätta sig och spela på Xbox/PS4, klart försumbar. Utanför "kukmätningen".

Så Xbox känner väl som ett rimligt val, jag hade valt PS4 p.g.a. att jag föredrar Playstations exklusiva titlar, men dom flesta är nog överens om subjektiviteten i vad man går för där.

Summa summarum Xbox tycks vara värd lite medvind, finns plats för båda.

Håller med dig. I stora drag tycker jag konsolerna levererar ungefär lika, och att båda har både bra och dåliga sidor. Själv föredrar jag navigeringen och menyerna på PS4:an, tycker Xboxens är röriga och oöverskådliga. Å andra sidan gör Forza-serien det värt att stå ut med dem.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preed:

Jag har inte riktigt hängt med, men Xbox One tycks vara billigare än PS4 nu. Så har det väl inte alltid varit?

Mjo, mer eller mindre. Xbox One var dyrare i början, men när de släppte den utan Kinect sjönk den och jag tror den legat lite lägre i pris sen dess.

Ok. Är väl rätt rimligt då. Känns som Microsoft var ganska bra på att svara på kritiken i början. Jag vågar mig även på att påstå att prestandaskillnaden är, om man bara utgår ifrån upplevelsen att dra igång ett spel och sätta sig och spela på Xbox/PS4, klart försumbar. Utanför "kukmätningen".

Så Xbox känner väl som ett rimligt val, jag hade valt PS4 p.g.a. att jag föredrar Playstations exklusiva titlar, men dom flesta är nog överens om subjektiviteten i vad man går för där.

Summa summarum Xbox tycks vara värd lite medvind, finns plats för båda.

Håller med dig. I stora drag tycker jag konsolerna levererar ungefär lika, och att båda har både bra och dåliga sidor. Själv föredrar jag navigeringen och menyerna på PS4:an, tycker Xboxens är röriga och oöverskådliga. Å andra sidan gör Forza-serien det värt att stå ut med dem.

Jag håller med dig om menyerna, det är helt värdelösa på Xbox One, och otroligt långsamma att navigera genom, man blir galen till slut

Avstängd

Nu är det ju mer läge att prata trend Tomas.

Medlem

1. För att Xbox One S är den billigaste UHD Blu-ray spelaren.
2. PS4 Pro kommer snart, folk väntar med sitt PS4 köp.

Redaktör
Skrivet av Pungvred:

Nu är det ju mer läge att prata trend Tomas.

Hah! Jag tänkte till innan jag skrev den här gången.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Å andra sidan gör Forza-serien det värt att stå ut med dem.

Nu har det väl inte riktigt trädit i kraft än om det nu alls gör det ordentligt. Men en stor big up till Microsofts "Play Anywhere"-initiativ. Där dom då iaf i teorin ska släppa sina exklusiva titlar på "Window 10" som även Xbox One kör, och att man ska kunna spela det på vilken device som helst (förallt PC, då) utan att behöva köpa det flera gånger.

Känns progressivt tycker jag.


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Preed:
Skrivet av Tompa:

Å andra sidan gör Forza-serien det värt att stå ut med dem.

Nu har det väl inte riktigt trädit i kraft än om det nu alls gör det ordentligt. Men en stor big up till Microsofts "Play Anywhere"-initiativ. Där dom då iaf i teorin ska släppa sina exklusiva titlar på "Window 10" bara som även Xbox One kör, och att man ska kunna spela det på vilken device som helst (förallt PC, då) utan att behöva köpa det flera gånger.

Känns progressivt tycker jag.

Jodå, det är igång, bl.a. för Forza Horizon 3 och GoW 4. Men Windows 10 är ett krav, och pc-versionen hämtas enbart via Windows Store.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Jodå, det är igång, bl.a. för Forza Horizon 3 och GoW 4. Men Windows 10 är ett krav, och pc-versionen hämtas enbart via Windows Store.

Känns okej förutsatt att dom fixar upp Windows Store så den inte är så buggig osv. Jag har faktiskt blivit såld på Windows Store då alla appar på Windows telefoner också finns på Store så kan man t.ex. ladda ner Facebook Messenger där för att använda fristående utan att behöva skriva i den lillan rutan på Facebook i webbläsaren. eller om man vill ha mer Instagram features, eller köra Tinder or such på PC så kan man helt enkelt ladda ner det på Store så funkar dom generellt toppen på PC.

Ett tips - Anton rekommenderar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem

Folk väntar väl in slim och PRO.... duh...
Kanske kan vara mer intressant stt summera försäljningen efter att dessa nya konsoler släppts...

Medlem

Sitter och väntar på att priserna på gamla PS4 ska sjunka i Sverige så jag kan spela NHL.
Typ enda spelet jag vill spela på konsol.

Medlem

Som andra redan påpekat, många väntar nog på att Sony ska släppa PS4 Pro.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preed:

Jag har inte riktigt hängt med, men Xbox One tycks vara billigare än PS4 nu. Så har det väl inte alltid varit?

Mjo, mer eller mindre. Xbox One var dyrare i början, men när de släppte den utan Kinect sjönk den och jag tror den legat lite lägre i pris sen dess.

Ok. Är väl rätt rimligt då. Känns som Microsoft var ganska bra på att svara på kritiken i början. Jag vågar mig även på att påstå att prestandaskillnaden är, om man bara utgår ifrån upplevelsen att dra igång ett spel och sätta sig och spela på Xbox/PS4, klart försumbar. Utanför "kukmätningen".

Så Xbox känner väl som ett rimligt val, jag hade valt PS4 p.g.a. att jag föredrar Playstations exklusiva titlar, men dom flesta är nog överens om subjektiviteten i vad man går för där.

Summa summarum Xbox tycks vara värd lite medvind, finns plats för båda.

Håller med dig. I stora drag tycker jag konsolerna levererar ungefär lika, och att båda har både bra och dåliga sidor. Själv föredrar jag navigeringen och menyerna på PS4:an, tycker Xboxens är röriga och oöverskådliga. Å andra sidan gör Forza-serien det värt att stå ut med dem.

Haha, vad roligt. Jag tycker menyerna på PS4an är så konstiga så det var mitt skäl till att sälja den och köpa en Xbox
Plus Gears of War och Halo <3

Avstängd
Skrivet av whoo:

Folk väntar väl in slim och PRO.... duh...
Kanske kan vara mer intressant stt summera försäljningen efter att dessa nya konsoler släppts...

Slim har släppts och floppat.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Sony har väl tappar hur mycket som helst eftersom dom har samma affärsidé som dom hade på 90 talet

MS sålde betydligt mer än Sony i USA den förra generationen, nu ligger man efter.

Förra generationen sålde Xbox och PS ungefär lika mycket, nu har PS sålt ca dubbelt så mycket.

Vilka är det som har tappat?

Medlem

Folk väntar på ps4 pro och sedan har nog nästan alla redan köpt en ps4, innan en xbox one. Så inte så konstigt.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av whoo:

Folk väntar väl in slim och PRO.... duh...
Kanske kan vara mer intressant stt summera försäljningen efter att dessa nya konsoler släppts...

Slim har släppts och floppat.

Floppat, nja, det är väl snarare att marknaden är ganska mätt på PS4 och den stundande Pro-modellen som gör att slim-modellen inte säljs som smör.

Avstängd
Skrivet av Duck:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av whoo:

Folk väntar väl in slim och PRO.... duh...
Kanske kan vara mer intressant stt summera försäljningen efter att dessa nya konsoler släppts...

Slim har släppts och floppat.

Floppat, nja, det är väl snarare att marknaden är ganska mätt på PS4 och den stundande Pro-modellen som gör att slim-modellen inte säljs som smör.

Haha... Du beskrev ju precis en flopp. En produkt ingen köper. Anledningarna till varför är betydelselösa.

Medlem

Ang spelköp, pc kontra consol; på steam kan du lämna tillbaka ett spel du inte är nöjd med och få 100% av pengarna tillbaka.

12
Skriv svar