Batman: Arkham VR

Robot
Batman: Arkham VR

Rocksteady varvar mästerlig stämning med skrattretande enkelt gameplay i tidernas kanske kortaste Batman-spel.

#batman-arkham-vr, #telltale


Gen
Medlem
Batman: Arkham VR

Briljant skrivet.

"...att man hör Telltales kastade handduk landa på golvet"

Precis som du säger lär de första spelen handla om upplevelsen mer än 100h gameplay à la Witcher 3 vilket kanske kommer senare isf.

Medlem

Ge mig på PC tack


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Redaktör
Skrivet av Gen:

Briljant skrivet.

Kul, tack!

Skrivet av Hymer:

Ge mig på PC tack

Till Vive och Rift i så fall. Annars lär det kännas duktigt naket.


signatur
Medlem

Det här var den kortaste recensionen i mannaminne. Inget emot det per se, men när man läser en recension vill man ha lite att beta igenom. Hur är musiken, ljudet etc etc?

Redaktör
Skrivet av arelion:

Det här var den kortaste recensionen i mannaminne. Inget emot det per se, men när man läser en recension vill man ha lite att beta igenom. Hur är musiken, ljudet etc etc?

Ljud och musik gör sitt jobb bra. Spelet är riktigt snyggt (inte tekniskt förstås, men designmässigt) och... well, vad vill du veta?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gen:

Briljant skrivet.

Kul, tack!

Skrivet av Hymer:

Ge mig på PC tack

Till Vive och Rift i så fall. Annars lär det kännas duktigt naket.

Självklart menar jag till VR i PC gärna VIve inte Oculus


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Ambassadör
Xbox

Hur fan kan ett "spel" som är en timme långt få 3/5 i betyg? Har ni helt släppt alla krav? Bedöms VR med någon slags positiv särbehandling? Det här är alltså på samma nivå som Gears of War 4?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hur fan kan ett "spel" som är en timme långt få 3/5 i betyg? Har ni helt släppt alla krav? Bedöms VR med någon slags positiv särbehandling? Det här är alltså på samma nivå som Gears of War 4?

Ja det undrar jag också. Helt galet. FAKTUM är att spelet varar ungefär en timme, men själva storyn räcker endast i 40 minuter! Så illa är det faktiskt. Om denna "fantastiska" VR teknik inom gameplay levererar spel som varar blott 1 timme, så hoppar jag mer än gärna över detta tåget. Grafiken ser dessutom ut som om den var hämtad från förra generationens konsoller. Trodde VR skulle vara något revolutionerande som fick en fullständigt knockad av stolen. Herregud.

https://www.youtube.com/watch?v=KKN6FMT3f8I

Medlem
Skrivet av Tompa:

well, vad vill du veta?

Var det inte snack tidigare om att man låser upp en bunt pusselsegment när man klarat spelet?

Medlem

Om spelet verkligen kostar c:a 600:- (prisjakt) så förtjänar det väl ändå inte en 3:a..

I så fall kan man tycka att man tar upp detta i recensionen och förklarar varför 600:- för en timme (som ej är värt att spela igen) är rimligt och värt en 3:a.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Om spelet verkligen kostar c:a 600:- (prisjakt) så förtjänar det väl ändå inte en 3:a..

I så fall kan man tycka att man tar upp detta i recensionen och förklarar varför 600:- för en timme (som ej är värt att spela igen) är rimligt och värt en 3:a.

Trodde i min enfald att det endast kostade 20 dollar (drygt 160 spänn) som nämns i videon jag postade. Det är illa nog med tanke på att VR utrustningen också kostar en hel del pengar.
Men 600 kr för en story i 40 minuter!? Det är inget annat än ett rån. Hur är det ens möjligt?

Redaktör
Skrivet av vurt:

Om spelet verkligen kostar c:a 600:- (prisjakt) så förtjänar det väl ändå inte en 3:a..

I så fall kan man tycka att man tar upp detta i recensionen och förklarar varför 600:- för en timme (som ej är värt att spela igen) är rimligt och värt en 3:a.

Det kostar ca 150 kr i PS Store, inte 600.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Det kostar ca 150 kr i PS Store, inte 600.

Som sagt, jag citerar bara vad som står på Prisjakt (CDON i detta fall tar 599:-).

Hur som helst borde priset tagits upp i recensionen tycker jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vurt:

Om spelet verkligen kostar c:a 600:- (prisjakt) så förtjänar det väl ändå inte en 3:a..

I så fall kan man tycka att man tar upp detta i recensionen och förklarar varför 600:- för en timme (som ej är värt att spela igen) är rimligt och värt en 3:a.

Det kostar ca 150 kr i PS Store, inte 600.

Ok, Cdon isåfall som gått ut med helt galna prisuppgifter. 599:- står det faktiskt på deras hemsida.
Men problemet kvarstår, hur kan ett spel bli godkänt och erhålla en 3:a i betyg som har en story som inte varar i mer än 40 minuter? Ett spel som varar i totalt en timme borde inte vara OK idag 2016. Jag tror många skulle vilja ha en förklaring på det.

Skägg.
10 Chambers

Folk köper filmer för samma pris som detta, om man nu ska räkna krona = upplevelsetid. Jag förstår inte kritiken för att ett spel inte skulle kunna ha samma längt som ett icke interaktivt underhållningsmedium.


signatur
Medlem

Väntar spänt på första "riktiga" AAA VR-spelet. Som inte är som en tech-demo eller ett "novelty game". Höftar att vi har ~3 år kvar tills dess dock.


signatur

subterranean homesick alien

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk köper filmer för samma pris som detta, om man nu ska räkna krona = upplevelsetid. Jag förstår inte kritiken för att ett spel inte skulle kunna ha samma längt som ett icke interaktivt underhållningsmedium.

Så spelens längd kommer inte längre att ha en betydelse på FZ?

Ni är verkligen som en VR-sekt, allt är ursäktat och normala kriterier slängs ut genom fönstret. Jag växte upp i en bygd som är känd för sina pingstvänner och andra religiösa tokfransar, och jag får otäcka flashbacks till de diskussioner man hade med dem. Haha ni är ju helt ute och cyklar.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk köper filmer för samma pris som detta, om man nu ska räkna krona = upplevelsetid. Jag förstår inte kritiken för att ett spel inte skulle kunna ha samma längt som ett icke interaktivt underhållningsmedium.

Ännu svårare är det att försöka förstå folk som inte lärt sig innebörden av ordet "subjektiv".

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk köper filmer för samma pris som detta, om man nu ska räkna krona = upplevelsetid. Jag förstår inte kritiken för att ett spel inte skulle kunna ha samma längt som ett icke interaktivt underhållningsmedium.

Tycker inte analogin håller i detta fallet. Recensenten är tydlig med att skriva "Tveksamt omspelbarhetsvärde" som minus.
En film köper man väl ändå för att kunna se om eller? Annars finns bio som ger bättre upplevelse för mindre pengar.
Dessutom vet vi redan att det inte varar längre än en timme (varav en story på 40 minuter). Är det detta man kan förvänta sig utav "Bra VR-spel" så blir det många korta och dyra stunder. Inget jag är beredd att betala för iaf.

Redaktör
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk köper filmer för samma pris som detta, om man nu ska räkna krona = upplevelsetid. Jag förstår inte kritiken för att ett spel inte skulle kunna ha samma längt som ett icke interaktivt underhållningsmedium.

Tycker inte analogin håller i detta fallet. Recensenten är tydlig med att skriva "Tveksamt omspelbarhetsvärde" som minus.
En film köper man väl ändå för att kunna se om eller? Annars finns bio som ger bättre upplevelse för mindre pengar.
Dessutom vet vi redan att det inte varar längre än en timme (varav en story på 40 minuter). Är det detta man kan förvänta sig utav "Bra VR-spel" så blir det många korta och dyra stunder. Inget jag är beredd att betala för iaf.

Av DET HÄR VR-spelet kan du förvänta dig 1-2 timmars speltid i storyn. (Fattar inte varför man ska mäta storyns längd för sig). Finns absolut inget med VR som hindrar utvecklare att göra spelen 10 minuter, timmar eller veckor långa. I Batman VR hade jag gärna fått mer, vilket nämns. Men det som är med håller hög kvalitet, vilket också nämns. Allt det sammantaget gör att jag tycker spelet förtjänar betyget 3.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tompa:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk köper filmer för samma pris som detta, om man nu ska räkna krona = upplevelsetid. Jag förstår inte kritiken för att ett spel inte skulle kunna ha samma längt som ett icke interaktivt underhållningsmedium.

Tycker inte analogin håller i detta fallet. Recensenten är tydlig med att skriva "Tveksamt omspelbarhetsvärde" som minus.
En film köper man väl ändå för att kunna se om eller? Annars finns bio som ger bättre upplevelse för mindre pengar.
Dessutom vet vi redan att det inte varar längre än en timme (varav en story på 40 minuter). Är det detta man kan förvänta sig utav "Bra VR-spel" så blir det många korta och dyra stunder. Inget jag är beredd att betala för iaf.

Av DET HÄR VR-spelet kan du förvänta dig 1-2 timmars speltid i storyn. (Fattar inte varför man ska mäta storyns längd för sig). Finns absolut inget med VR som hindrar utvecklare att göra spelen 10 minuter, timmar eller veckor långa. I Batman VR hade jag gärna fått mer, vilket nämns. Men det som är med håller hög kvalitet, vilket också nämns. Allt det sammantaget gör att jag tycker spelet förtjänar betyget 3.

Nä längden på storyn är något som aldrig brukar mätas eller nämnas i spelrecensioner. Helt ointressant.


signatur

Jump in.

SoL
Medlem
Skrivet av Preed:

Väntar spänt på första "riktiga" AAA VR-spelet. Som inte är som en tech-demo eller ett "novelty game". Höftar att vi har ~3 år kvar tills dess dock.

Resident evil 7 som släpps i januari kommer vi ju kunna spela i psvr

When Rayman become Batman....

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av Preed:

Väntar spänt på första "riktiga" AAA VR-spelet. Som inte är som en tech-demo eller ett "novelty game". Höftar att vi har ~3 år kvar tills dess dock.

Resident evil 7 som släpps i januari kommer vi ju kunna spela i psvr

Menar som är byggt för VR. Som är en bonified "VR-upplevelse". Inte att man typ kan styra third person kameran med VR.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av Preed:

Väntar spänt på första "riktiga" AAA VR-spelet. Som inte är som en tech-demo eller ett "novelty game". Höftar att vi har ~3 år kvar tills dess dock.

Resident evil 7 som släpps i januari kommer vi ju kunna spela i psvr

Men det är playstation exclusive.

Medlem

Bra skrivet och "Vackraste gothen sen "Nine while nine" är en smal referens men ack så mycket den säger

Redaktör
Skrivet av Eldy:

Bra skrivet och "Vackraste gothen sen "Nine while nine" är en smal referens men ack så mycket den säger

<3

Tur att Eldritch är typ tre äpplen hög, annars hade jag aldrig vågat kalla hans musik "goth".


signatur
Medlem

Blir nog att köpa bavr när jag kommer hem. Var tvungen att gå ut i verkligheten en stund. Har själv hängt upp mig på grafiken när man kollat psvr på Youtube tex. visst vissa spel ser fortfarande tråkiga ut (scavengers odyssey tex) men måste säga att dom flesta spelen verkligen har fått mig att glömma att jag satt med en hjälm på huvudet. Har verkligen blivit positivt överraskad av psvr. Sen finns det ju bättre teknik, men Sony har lyckats bra, tycker jag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk köper filmer för samma pris som detta, om man nu ska räkna krona = upplevelsetid. Jag förstår inte kritiken för att ett spel inte skulle kunna ha samma längt som ett icke interaktivt underhållningsmedium.

Så spelens längd kommer inte längre att ha en betydelse på FZ?

Ni är verkligen som en VR-sekt, allt är ursäktat och normala kriterier slängs ut genom fönstret. Jag växte upp i en bygd som är känd för sina pingstvänner och andra religiösa tokfransar, och jag får otäcka flashbacks till de diskussioner man hade med dem. Haha ni är ju helt ute och cyklar.

Haha, vafan. Hur mycket läser du in egentligen? Just det här spelet, med sin längd, är en bra upplevelse. Den kostar som en film men vilken blu-ray ger sig upplevelsen att faktiskt vara Batman? Hade detta varit ett spel för en femhundring hade vi förmodligen rynkat på pannan men så är inte fallet.


signatur
12
Skriv svar