Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration

Robot
Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration

Inte bara en våt dröm för fansen som varit med från den kantiga polygonstarten, utan också ett försiktigt löfte om en framtid för ett tänkande Tomb Raider.


Medlem
Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration

Fantastisk reboot. Älskade denna och föregångaren.

Medlem

Är det bara jag som tycker dessa "reboots" är mer en filmupplevelse och nästan lika mycket en engångsupplevelse?

Medlem

Låter intressant med uppdraget i Croft manor. Men tyvärr har Crystal Dynamics haft tillräckligt många chanser att göra ett bra TR spel. ROTR var verkligen inget Tomb Raider i rätt anda som jag skrev här.

https://www.reddit.com/r/TombRaider/comments/477t6q/what_i_th...

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mabec:

Är det bara jag som tycker dessa "reboots" är mer en filmupplevelse och nästan lika mycket en engångsupplevelse?

Jag tycker du har en poäng. Det ÄR filmiskt, bitvis rentav en filmupplevelse. Å andra sidan ser jag gärna om mina favoritfilmer ofta och mycket. Så i mina ögon är de inga engångsupplevelser.

Rebooten har jag spelat tre gånger, Rise två gånger. Hittills.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av arelion:

Låter intressant med uppdraget i Croft manor. Men tyvärr har Crystal Dynamics haft tillräckligt många chanser att göra ett bra TR spel. ROTR var verkligen inget Tomb Raider i rätt anda som jag skrev här.

https://www.reddit.com/r/TombRaider/comments/477t6q/what_i_th...

Det är alltid gött att läsa ingående analyser. Jag var 13 när originalet släpptes och, holy moly, det tog verkligen tid att spela igenom det. Fastnade man ... gjorde man det gärna ordentligt.

Spelade faktiskt igenom ettan och tvåan härom året. De håller förbaskat bra. Stämningen i det där sjunkna vraket i tvåan – magisk! Ska lira trean snart också men när jag försökte kraschade det och hade sig på Steam. Kanske har bot, bättring och patchar kommit?

Jag tycker ju att rebooten och framför allt Rise är väldigt bra, men vill man åt känslan från de gamla titlarna förstår jag din besvikelse. Men du, Atlantis finns ju alltid kvar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag känner inte att jag fick grep alls utav den här recensionen...kanske bara är jag?

Väldigt luddigt skrivet och ingen direkt genomgående recension utav spelet.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Aha nu ser jag, jag måste läsa den tidigare recension utav xbox version.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av arelion:

Låter intressant med uppdraget i Croft manor. Men tyvärr har Crystal Dynamics haft tillräckligt många chanser att göra ett bra TR spel. ROTR var verkligen inget Tomb Raider i rätt anda som jag skrev här.

https://www.reddit.com/r/TombRaider/comments/477t6q/what_i_th...

Håller med, bra skrivet. Längtar tillbaka till den tiden då spel var spel och filmer filmer.

Medlem

"Det är omöjligt att inte spricka upp i ett leende när jag läser historien om hur unga Lara stängde in butlern Winston i walk-in-frysen."

Var det bara jag som gjorde det i 2an, när butlern "jagade" en? :X

Medlem

Typ alla, han är läskig!

Medlem

Nån som testat om det fungerar med HDR på PS4an ?
Letar efter spel för att testa HDR med men hittills är det väl bara Deus Ex som har HDR ?
Jag är allergisk emot Stealth så vill gärna inte köpa Deus Ex enbart för HDR

Medlem
Skrivet av Mabec:

Är det bara jag som tycker dessa "reboots" är mer en filmupplevelse och nästan lika mycket en engångsupplevelse?

Ungefär. Första rebooten spelade jag igenom 3 gånger. 1 Gång på Xbox, 2 ggr på PC. Rise har jag bara spelat igenom en enda gång, & det var när det kom på Xbox.

De äldre TR-spelen 1-4 + Legend är genomspelade x antal ggr.

Medlem

Tycker bättre om gamla Tomb Raider, 'Anniversary' är nog min favorit.

1
Skriv svar