Datum och pris för Oculus Touch släppt

Robot
Datum och pris för Oculus Touch släppt

Det blir virtuellt under granen - om du har råd.


Medlem

"Förbokningen av Oculus Tought startar den 10 oktober. Vi får hoppas att de är bättre på att leverera denna gång."

Typo? Touch menar ni nog

Men man har ju kunnat förboka det sedan man förbokade Oculus? Åtminstone bokade jag i att jag skulle förboka dom på deras sida då.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Medlem

Varför ska jag betala 10.000 kr för att bli illamående när jag lika gärna sätta en påse över skallen och snurra åtta varv med pannan ner mot en pinne? Den upplevelsen är åtminstone gratis.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Varför ska jag betala 10.000 kr för att bli illamående när jag lika gärna sätta en påse över skallen och snurra åtta varv med pannan ner mot en pinne? Den upplevelsen är åtminstone gratis.

Har du ens testat VR ?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av kanshira:

Varför ska jag betala 10.000 kr för att bli illamående när jag lika gärna sätta en påse över skallen och snurra åtta varv med pannan ner mot en pinne? Den upplevelsen är åtminstone gratis.

Har du ens testat VR ?

Låter inte som det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

"Förbokningen av Oculus Tought startar den 10 oktober. Vi får hoppas att de är bättre på att leverera denna gång."

Typo? Touch menar ni nog

Men man har ju kunnat förboka det sedan man förbokade Oculus? Åtminstone bokade jag i att jag skulle förboka dom på deras sida då.

Typo? bockade menar du nog

Medlem

VR för 25-30k känns inte riktigt som produkter för mainstream. Får bli gen 2 eller 3 för mig med. Mainstream är viktigt för att få utvecklare att skapa fullständiga VR spel med stor budget med.

Jag gillar vr och har en DK2 men jag är tyvärr inte beredd att betala så mycket pengar för teknik demos.

Skulle inte oculus subventioneras eller vad var det för stor fördel för kunden efter fb uppköpet?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Vive kostar verkligen inte orimligt mycket, tvärt om.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kebbe:

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Vive kostar verkligen inte orimligt mycket, tvärt om.

Tror att jag tar och avgör det själv, men tack ändå.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kebbe:

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Vive kostar verkligen inte orimligt mycket, tvärt om.

du är tydligen inte en 3-barns far, ensamstående mor, student, arbetslös, eller tillhör den stora grupp i sverige som får ut under 16000 efter skatt. Vi kategoriserar den som dyr, inte billig.

k3m
Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kebbe:

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Vive kostar verkligen inte orimligt mycket, tvärt om.

Tror att jag tar och avgör det själv, men tack ändå.

heh, jag med

Medlem

Som fler sagt innan så måste vr bli mainstream för att slå igenom helt och hållet. Då vr inte är en självklarhet för att kunna spela ett spel likt en skärm, mus eller tangentbord skulle jag tro att vr måste bli mer likt hörlursmarknaden där det både finns billiga headset för några hundra och för entusiasterna de riktigt dyra headseten för att spegla hela marknaden. Eftersom vr idag bara riktar sig på entusiasterna där vr-kiten kostar lika mycket som själva datorn så ligger vi långt ifrån att detta ska bli mainstream.

Har testat dk2, vive och grvr och är övertygad om att vr kommer slå allmänt, mens sagt så måste priset ned för att även familjer med barn ska ha råd med dessa prylar.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

spännande! hoppas som sagt att den inte blir dyrare i Sverige än i exempelvis USA.

Medlem
Skrivet av kanshira:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kebbe:

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Vive kostar verkligen inte orimligt mycket, tvärt om.

du är tydligen inte en 3-barns far, ensamstående mor, student, arbetslös, eller tillhör den stora grupp i sverige som får ut under 16000 efter skatt. Vi kategoriserar den som dyr, inte billig.

Dyr om man jämför med hur mycket pengar man har - acceptabelt pris om du tänker på att det är ny teknologi.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Rift blir ändå billigare tack vare ASW och ATW. Räcker med ett GTX960 nu. 3 kameror är för övrigt bara för större ytor, 2 räcker annars

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av kanshira:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kebbe:

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Vive kostar verkligen inte orimligt mycket, tvärt om.

du är tydligen inte en 3-barns far, ensamstående mor, student, arbetslös, eller tillhör den stora grupp i sverige som får ut under 16000 efter skatt. Vi kategoriserar den som dyr, inte billig.

Dyr om man jämför med hur mycket pengar man har - acceptabelt pris om du tänker på att det är ny teknologi.

Ny teknologi? VR fanns för hemmabruk redan på 90 talet

Medlem
Skrivet av kanshira:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kebbe:

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Vive kostar verkligen inte orimligt mycket, tvärt om.

du är tydligen inte en 3-barns far, ensamstående mor, student, arbetslös, eller tillhör den stora grupp i sverige som får ut under 16000 efter skatt. Vi kategoriserar den som dyr, inte billig.

Nej, jag hör verkligen inte dit, både jag och min sambo får ut det dubbla.

Men sen är 16000 i månaden efter skatt långt under genomsnittslönen i Sverige.
En minoritet av den förvärvsarbetande befolkningen tjänar alltså så lite!

Att studenter och arbetslösa inte har råd är rätt självklart, och dessutom irrelevant. En arbetslös har inte råd, oavsett vad det kostar.

Att man hör till en ovanligt köpsvag grupp gör inte produkten dyr.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av kanshira:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kebbe:

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Vive kostar verkligen inte orimligt mycket, tvärt om.

du är tydligen inte en 3-barns far, ensamstående mor, student, arbetslös, eller tillhör den stora grupp i sverige som får ut under 16000 efter skatt. Vi kategoriserar den som dyr, inte billig.

Dyr om man jämför med hur mycket pengar man har - acceptabelt pris om du tänker på att det är ny teknologi.

Ny teknologi? VR fanns för hemmabruk redan på 90 talet

Jo det vet, dock inga av dessa komponenterna


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kebbe:

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Vive kostar verkligen inte orimligt mycket, tvärt om.

Håller med. Viven är nästan orimligt billig i förhållande till vad man får. Men jag tror dom i vanlig ordning räknar med att tjäna in pengarna på mjukvaran. Det är lite som konsolerna, billiga i inköp, men dyra spel.

Jag har själv lagt över 2000kr på spel och program till min Vive idag.

Medlem
Skrivet av wirefire:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kebbe:

Får hoppas att andra eller tredje generationens VR släpps i färdiga paket med rimligare pris.

Vive kostar verkligen inte orimligt mycket, tvärt om.

Håller med. Viven är nästan orimligt billig i förhållande till vad man får. Men jag tror dom i vanlig ordning räknar med att tjäna in pengarna på mjukvaran. Det är lite som konsolerna, billiga i inköp, men dyra spel.

Jag har själv lagt över 2000kr på spel och program till min Vive idag.

Samma här...har köpt för säkert 4000, men också refundat en hel del som inte funkat bra eller varit ren skit.

Medlem

Folk köper ju mobiler för nästan tio tusen, och dom håller typ två år..

1
Skriv svar