Dataspelsbranschen: "Vi tar avstånd från Sverigedemokraternas förslag"

Medlem

Om Stockholmspartiet skulle få igenom sina förslag, så hade vi aldrig kunnat anställa den där snubben från Göteborg =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vårt län här har programmerbara robotar som man kan ställa in att köra i spår. Lite som CNC programmering... Men hur som helst detta är skitbra inlärningssystem att sätta upp tex banor där de skall köra efter en viss ordning tex "Svenska slsag i historien" där alla ungar får sitta och samarbeta, söka information och placera rätt efter banan, och programmera roboten efter detta.
Tror teknik kan vara skitbra för att få barn att lära sig de mest ointressanta sakerna

MFZ
Medlem
Skrivet av Biggles:

^^ En poll på en svensk hemsida om specifikt data/tv-spel med ett deltagande på under 1000 personer bevisar att svensk demokrati är dysfunktionell och att SD blir orättvist behandlade.

Sounds about right.

nu har jag personligen ingen åsikt om svensk demokrati eller dysfunktionalitet, men ett deltagande på 1000 pers i en poll ger ungf 3% felmarginal.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Raderat ett par inlägg som bara bidrog med personangrepp. Jag vet att PK, SD, regalskepp, ubåtar och enhörningar är en het potatis, men låt oss diskutera dessa begrepp utan att prata om rövar.

Ursäktar i förväg om jag missat ett par inlägg.

Skrivet av mrFluffy:

Alla är hjärntvättade! Vakna nu Sverige! Regalskeppet Vasa sjönk inte, det seglar i finska viken under Sovjetisk flagg, det är bara PK-kommunisterna som styr landet som vill få er tro att annat och skända svensk kultur! Länge leve Gustav Vasa!

Skämt åsido så tycker jag att vi bör hålla Vasa-ätten utanför.

[edit] la till fetstil[/edit]


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Frezz0:
Skrivet av Robalicious:

Trodde aldrig jag skulle få se SD-tomtar propagera på FZ. Tappar hoppet på riktigt

Nej det är ju obekvämt när andra har en avvikande uppfattning. Jätte jobbigt tycker vänstermaffian och försöker med all sin tillskansade makt att stoppa Svenska folkets röst.

Jadu Frezz0 - "Svenska folkets röst" - lite mer än 1/10 av rösterna i förra valet gör inte SD till svenska folkets röst. Sedan behöver man inte vara ett dugg vänster för att ogilla SD och det väldigt många av partiets medlemmar står för.

Medlem
Skrivet av neohasse:

Hade det inte varit för Paradox första spel, Svea Rike, så hade jag nog idag inte varit lika kunnig och intresserad av Svensk historia. Och det spelet togs fram i utbildningssyfte.

Så varför inte? Hade det varit något annat parti så hade det nog låtit annorlunda.

Samma här, även om jag istället satt och spelade ett gammalt spel kallat "Havets Vargar" som var utvecklat utav en tysk studio.

Har alltid haft ett intresse för historia och det spel med störst historisk skildring jag fastnat i är nog Europa Universalis 3, ett spel man för ett antal år sedan var med i en veckovis MP-session med ett gäng från FZ och Paradox forum.

Sedan har man fortsatt med Victoria 2, Crusader Kings 2, EUIV och Hearts of Iron 4. Alla historiska spel med olika inriktningar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Frezz0:
Skrivet av Robalicious:

Trodde aldrig jag skulle få se SD-tomtar propagera på FZ. Tappar hoppet på riktigt

Nej det är ju obekvämt när andra har en avvikande uppfattning. Jätte jobbigt tycker vänstermaffian och försöker med all sin tillskansade makt att stoppa Svenska folkets röst.

Nu är det ju ganska vanligt att det är just offerkofte högern som ballar ur så fort någon säger emot. Då är det "PK-maffia", odemokratiskt osv..... Sen är det inte det svenska folkets röst, bara de få som la sin röst på SD. Sen är de väl folkets röst om så många anser att SD är ett ganska dåligt alternativ, typ 90% av Sveriges befolkning, fast det passar sig väl inte då...

Medlem
Skrivet av SenapsBread:
Skrivet av Frezz0:
Skrivet av Robalicious:

Trodde aldrig jag skulle få se SD-tomtar propagera på FZ. Tappar hoppet på riktigt

Nej det är ju obekvämt när andra har en avvikande uppfattning. Jätte jobbigt tycker vänstermaffian och försöker med all sin tillskansade makt att stoppa Svenska folkets röst.

Nu är det ju ganska vanligt att det är just offerkofte högern som ballar ur så fort någon säger emot. Då är det "PK-maffia", odemokratiskt osv..... Sen är det inte det svenska folkets röst, bara de få som la sin röst på SD. Sen är de väl folkets röst om så många anser att SD är ett ganska dåligt alternativ, typ 90% av Sveriges befolkning, fast det passar sig väl inte då...

Nu vill jag inte säga att SD är varken bra eller dåligt.. men att öka från strax under 6% till strax under 13% på 4 år är en rätt stor skillnad jämfört med andra äldre partier som knappt ökat något alls på betydligt längre tid.

Men som sagt, det kan hända väldigt mycket fram tills nästa val. Socialdemokraterna kanske ökar med 20%, eller så tar de borgerliga partierna makten igen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Vashgang:

Nassarna i tyskland tog över film och media dem också genom att politiskt styra innehållet och vem som fick producera.

Som SVT/TV4/expressen/aftonbladet/DN osv menar du?

Inaktiv

<Politisk propaganda. Vad i jösse namn är det som pågår

Medlem
Skrivet av PsyX:

Vad än SD kommer förslå eller säga, även om det vore svaren till mänskligheten allas djupaste frågor och mysterier genom tiderna kommer politiska åsiktskorridoren i Sverige att säga:

NÄÄÄÄÄÄÄ AJABAJBABJAJBAJBAJBAB VI SKA INTE LYSSNA PÅ RAAAAAASIIIIIIIIIISSTEERRRRRRRRRRR VI HATAR SVERIIIIGEEEEE ALLA ÄR LIKA INGA GRÄNSER SLUTA HATA OLIKA

typ.

Redan hänt för många gånger ( Inte delen med att SD kommer med svar på universums frågor, men den andra biten).

http://i.imgur.com/9bQKtes.png

Denna bild bevisar ännu en gång att våra "valda" inte lyssnar ett dug på oss och gör vad fan dom vill. Det är verkligen dags att börja rensa ut dessa fanatiker. ( NEJ DET BETYDER INTE VI SKA RÖSTA IN SD, DET BETYDER MAN SKA BÖRJA LYSSNA PÅ FOLKET , OM FOLKET VILL HA SD SKA DE FÅ SD)

Svenska demokratin har blivit ett jävla skämt.

Flickor och pojkar: VAKNA, snälla.

Edit: Om ni redan är på politik och kultur sidan, kika in hur regeringen vill hjärntvätta er med hur och vad som visas på muserna runt i landet. Extremt aktuellt denna vecka.
Vi är alla offer till en väldigt liten grupp människor med en väldigt begränsad åsikt och saknad av öppettänkande kring saker som faktiskt aldrig slutar gapa ut sina galna idéer medans vardagsnissar tittar på och låter dessa fanatiker styra vår gemensamma framtid.
Ni behöver inte bli politiker eller aktivister men börja ifrågasätta det som sker då det bara eskalerar utan någon gräns i synhåll.

Lol, så du menar på fullaste allvar att bara för att ett pissparti (min analys) ligger på 15-17% och dinglar, så ska de ha egen majoritet och styra och ställa hela nationen - är det det du menar? Och för att det inte är så, så är demokratin satt ur spel? För att 15% inte får som de vill? Kan det kanske inte vara så att det är just det som är tanken med demokrati?

Medlem
Skrivet av egg1:
Skrivet av Vashgang:

Nassarna i tyskland tog över film och media dem också genom att politiskt styra innehållet och vem som fick producera.

Som SVT/TV4/expressen/aftonbladet/DN osv menar du?

Nu är de ju en jävla skillnad med medier som har en politisk agenda och som är statligt styrt. Sen har de ju inte en agenda men ganska olika, mer eller mindre. Sen är SVT opartiskt vare sig man gillar det eller inte.

123
Skriv svar