Drama på subreddit för No Man's Sky – moderator trött på allt hat

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är det värt att skaffa PS4 för NMS?

Nope.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Pretorian24:

Är det värt att skaffa PS4 för NMS?

Nope.

Jag är en av de få som faktiskt gillar spelet, men..... Nope, inte lönt att skaffa ps4 enbart för detta spel

Medlem

Jag är trött på att det starka ordet hat numera innebär "nej det där tyckte jag var sådär".

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Danternas:

Visst sägs det att hat inte löser något. Men att helt enkelt stänga ner och ta bort diskussionen när den blir för jobbig är ju inte direkt en lösning heller. Gillar inte moderatorn diskussionerna så får denne väl sluta vara mod istället? Eller är det bara tillåtet att vara positiv? Klart folk är förbannade när de köpte sig ett slott och fick ett skjul.

Känns mest som en mod som är fan till spelet och nu är grinig för att alla hatar det. Bara för att man själv inte gillar en diskussion betyder inte det att den är värdelös?

Mmm, håller med dig om att det inte är OK att bara ta bort diskussioner. Min erfarenhet är att problem främst uppstår när personer inte kan föra en diskussion, och ter sig till ad hominem attacker istället för att föra fram eller svara på argument. Vad gör man om någon inte håller sig till god samtalston/sed?

Ignorerar dem.

Kanske låter lite för enkelt men det är faktiskt ganska effektivt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Loltron:

Sean murrays SKITSPEL förtjänar all hat det får. Han ljög ju trots allt om allt.
Sen om folk orkar gagga om det månad in och ut är deras problem.
Själv sket jag bara i att köpa det

Skulle vilja säga att så gott som inget positivt kommer från att rikta blint hat mot någon. Det löser egentligen inget. Som bäst ignoreras hataren helt, och som värst mår folk dåligt och skiter i att förbättra sig eller sin produkt. Möjligen kan någon psykopat tolka det som normal kritik och tar det till sig. (så gott som psykopater kan )

Men ja. NMS har inte precis gjort ett bra intryck, och jag köpte det inte heller (Vilket nog är den bästa feedbacken man kan ge om konsument)

Nej det är klart, dessvärre är stora delar av internet toxic.
Numera har jag lärt mig att aldrig svälja en hype, se på trailers och ta allt med en grabbnäve salt.

12
Skriv svar