Drama på subreddit för No Man's Sky – moderator trött på allt hat

Robot
Drama på subreddit för No Man's Sky – moderator trött på allt hat
Medlem
Drama på subreddit för No Man's Sky – moderator trött på allt hat

Konstruktiv kritik och i viss mån vädra sitt missnöje, javisst. Men att bara häva ur sig en massa skit bara för att man är ledsen, likt en bölande femåring som inte fick glass är bara omoget. Nu är det i och för sig internet och reddit, jag vet, men ändå. Synd att behöva stå ut med sådant.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Konstruktiv kritik och i viss mån vädra sitt missnöje, javisst. Men att bara häva ur sig en massa skit bara för att man är ledsen, likt en bölande femåring som inte fick glass är bara omoget. Nu är det i och för sig internet och reddit, jag vet, men ändå. Synd att behöva stå ut med sådant.

Ja,det var ingen konstruktiv kritik alls mot slutet. Blev mest fascinerad över att folk som hatade spelet och slutade pga repetitivt gameplay, spenderat så mycket tid på reddit och repeterar samma saker i månader.

Medlem

Någon som minns när ordet hat förlora sin mening?
..
.,,

Medlem

Två månader av konstant gnäll, personangrepp, urtvättade memes, konspirationer och gud vet vad. Man får ju nästan ge dem beröm för att ha orkat så här länge. Hoppas att det här blir en väckarklocka för många.

Medlem

Vilken idiot som öppnade "diskussionen" igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bra att diskussionen öppnades igen, hoppas han aldrig blir mod igen vem det än nu var.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Två månader av konstant gnäll, personangrepp, urtvättade memes, konspirationer och gud vet vad. Man får ju nästan ge dem beröm för att ha orkat så här länge. Hoppas att det här blir en väckarklocka för många.

Väckarklocka för vadå? Att inte bli mod på en sub för ett dåligt spel?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Två månader av konstant gnäll, personangrepp, urtvättade memes, konspirationer och gud vet vad. Man får ju nästan ge dem beröm för att ha orkat så här länge. Hoppas att det här blir en väckarklocka för många.

Precis, never go full sean murray

Medlem
Skrivet av milu:

Någon som minns när ordet hat förlora sin mening?
..
.,,

Frågan är om det verkligen förlorat sin mening, eller om fler nuförtiden vågar att blint häva ut sig ogrundad kritik, och sedan skrika "PC!" och "TRIGGERED!" åt alla som ber dem förklara.

Hat betyder bara att någon starkt ogillar något.
På ett mer kommunikations-socialt plan är det mer att uttrycka det ogillandet i starkt och raljant språk, utan att föra en normal diskussion kring orsakerna.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Bojkott:

Två månader av konstant gnäll, personangrepp, urtvättade memes, konspirationer och gud vet vad. Man får ju nästan ge dem beröm för att ha orkat så här länge. Hoppas att det här blir en väckarklocka för många.

Väckarklocka för vadå? Att inte bli mod på en sub för ett dåligt spel?

Nej, för att sluta bete sig som övertrötta åttaåringar i offentliga forum. I slutändan förstör det bara för alla andra besökare, det är ju knappast så att Hello Games lyssnar på gnäll och hat i en subreddit flera månader i sträck.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Två månader av konstant gnäll, personangrepp, urtvättade memes, konspirationer och gud vet vad. Man får ju nästan ge dem beröm för att ha orkat så här länge. Hoppas att det här blir en väckarklocka för många.

Folk älskar att hata anonymt, dels för att få lätta på trycket, men också för att de är osäkra i verkligheten. Rätt mycket av hatet skulle resultera i näsblod om det yppades utanför internet.

"It's so easy to laugh, It's so easy to hate, It takes guts to be gentle and kind"


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vilken av alla nomanssky subreddit gällde de?


signatur
Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Bojkott:

Två månader av konstant gnäll, personangrepp, urtvättade memes, konspirationer och gud vet vad. Man får ju nästan ge dem beröm för att ha orkat så här länge. Hoppas att det här blir en väckarklocka för många.

Väckarklocka för vadå? Att inte bli mod på en sub för ett dåligt spel?

Att folk bör tänka efter innan de skriver något. Att NMS blev ett enormt fiasko råder det inga tvivel om, men har man svårt att släppa taget och gå vidare efter två månader så har man allvarliga problem, och då kan det behövas något drastiskt för att rucka folk ur sina negativa tankar.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Vilken av alla nomanssky subreddit gällde de?

/r/NoMansSkyTheGame.

Medlem
Skrivet av milu:

Någon som minns när ordet hat förlora sin mening?
..
.,,

Du kanske inte ska anta saker så där? Allt är inte svart och vitt.

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av milu:

Någon som minns när ordet hat förlora sin mening?
..
.,,

Du kanske inte ska anta saker så där? Allt är inte svart och vitt.

Theo, skola imorrn. Läggdags.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Folk älskar att hata anonymt, dels för att få lätta på trycket, men också för att de är osäkra i verkligheten. Rätt mycket av hatet skulle resultera i näsblod om det yppades utanför internet.

Aldrig förstått detta, hör värre saker ute på stan och på jobbet än vad jag läser på de flesta forumen. Myten med att folk skulle åka på stryk är bara löjlig och rätt kul att på ett sätt försvara att folk skulle få stryk för deras åsikter och hur de uttrycker dessa. Då är det väl bara bra att det finns ett utrymme där folk kan göra det utan att översittare ska ge dom stryk.

Medlem

Sean murrays SKITSPEL förtjänar all hat det får. Han ljög ju trots allt om allt.
Sen om folk orkar gagga om det månad in och ut är deras problem.
Själv sket jag bara i att köpa det

Medlem
Skrivet av Loltron:

Sean murrays SKITSPEL förtjänar all hat det får. Han ljög ju trots allt om allt.
Sen om folk orkar gagga om det månad in och ut är deras problem.
Själv sket jag bara i att köpa det

Skulle vilja säga att så gott som inget positivt kommer från att rikta blint hat mot någon. Det löser egentligen inget. Som bäst ignoreras hataren helt, och som värst mår folk dåligt och skiter i att förbättra sig eller sin produkt. Möjligen kan någon psykopat tolka det som normal kritik och tar det till sig. (så gott som psykopater kan )

Men ja. NMS har inte precis gjort ett bra intryck, och jag köpte det inte heller (Vilket nog är den bästa feedbacken man kan ge om konsument)


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Visst sägs det att hat inte löser något. Men att helt enkelt stänga ner och ta bort diskussionen när den blir för jobbig är ju inte direkt en lösning heller. Gillar inte moderatorn diskussionerna så får denne väl sluta vara mod istället? Eller är det bara tillåtet att vara positiv? Klart folk är förbannade när de köpte sig ett slott och fick ett skjul.

Känns mest som en mod som är fan till spelet och nu är grinig för att alla hatar det. Bara för att man själv inte gillar en diskussion betyder inte det att den är värdelös?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Danternas:

Visst sägs det att hat inte löser något. Men att helt enkelt stänga ner och ta bort diskussionen när den blir för jobbig är ju inte direkt en lösning heller. Gillar inte moderatorn diskussionerna så får denne väl sluta vara mod istället? Eller är det bara tillåtet att vara positiv? Klart folk är förbannade när de köpte sig ett slott och fick ett skjul.

Känns mest som en mod som är fan till spelet och nu är grinig för att alla hatar det. Bara för att man själv inte gillar en diskussion betyder inte det att den är värdelös?

Mmm, håller med dig om att det inte är OK att bara ta bort diskussioner. Min erfarenhet är att problem främst uppstår när personer inte kan föra en diskussion, och ter sig till ad hominem attacker istället för att föra fram eller svara på argument. Vad gör man om någon inte håller sig till god samtalston/sed?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

...å andra sidan är det inte svårt att utse moderatorer som bannar konton. Att det inte skulle finnas är givetvis helt omöjligt, alla subreddits har folk som är mer postande och verkar vettiga. Utse dem. Gör de jobbet dåligt, kicka dem. Enkelt. Dessa moderatorer kan också städa bland trådarna.

Att lösa problemet hade väl varit både mer konstruktivt och mer givande för alla som han nämner som vettiga.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Tyckte faktiskt att musikalen var bättre;
https://youtu.be/-7uNSGyM_aA

Medlem

Tycker att alla har väl rätt att klaga och hata på spelet eftersom det inte blev så som utvecklarna sa?

Stäng ner Hello Games istället. Sean Murray försöker ändå komma med in i Playboy.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Är det värt att skaffa PS4 för NMS?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Johan Olander:

Folk älskar att hata anonymt, dels för att få lätta på trycket, men också för att de är osäkra i verkligheten. Rätt mycket av hatet skulle resultera i näsblod om det yppades utanför internet.

Aldrig förstått detta, hör värre saker ute på stan och på jobbet än vad jag läser på de flesta forumen. Myten med att folk skulle åka på stryk är bara löjlig och rätt kul att på ett sätt försvara att folk skulle få stryk för deras åsikter och hur de uttrycker dessa. Då är det väl bara bra att det finns ett utrymme där folk kan göra det utan att översittare ska ge dom stryk.

Jösses! Kan inte ens tänka mig i vilken sorts miljö du rör dig i där folk har samma beteende som på internet. Har aldrig varit med om samma språkbruk eller uttryck i verkliga livet. De jag känner som uttrycker sig "kraftfullt", i brist på bättre ord, saknar oftast filter mellan tanke och det dem skriver online. Känns även som att det är väldigt vanligt i kommentarsfält som detta.

Som gamer född tidigt 80-tal upplever iaf jag att forum har gått från relevanta diskussioner om spel till kräkpåsar för dem som är missnöjda med minsta lilla grej. Även mellan gamers känns klimatet fruktansvärt mycket mer infantilt nu än för 10-15 år sen. Kan dock vara att jag själv närmar mig 40 som spelar in.

Brukar ta en vit månad nu och då från att läsa forum och kommentarsfält. Får känslan att oftast är det dem som är missnöjda som kommenterar och jag vill inte ha varenda idiots åsikt rakt in i facet när jag precis har läst en bra artikel.

Nog för att alla har rätt till sin åsikt men alla behöver inte få ta del av den.. Kan sakna det sköna 90-talet när man inte behövde veta vad var och en tyckte om allt och alla.

Nog med raljerande text..

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Två månader av konstant gnäll, personangrepp, urtvättade memes, konspirationer och gud vet vad. Man får ju nästan ge dem beröm för att ha orkat så här länge. Hoppas att det här blir en väckarklocka för många.

Stackars hello games, Stockholmsyndrom much?

Falskmarknadsförning och massa löften, hade dom velat hade dom kommunicerat detta på ett helt annat sätt.

Dom har satt sig själva där dom sitter, ingen annan. Inte ett dugg synd om dom.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bojkott:

Två månader av konstant gnäll, personangrepp, urtvättade memes, konspirationer och gud vet vad. Man får ju nästan ge dem beröm för att ha orkat så här länge. Hoppas att det här blir en väckarklocka för många.

Folk älskar att hata anonymt, dels för att få lätta på trycket, men också för att de är osäkra i verkligheten. Rätt mycket av hatet skulle resultera i näsblod om det yppades utanför internet.

"It's so easy to laugh, It's so easy to hate, It takes guts to be gentle and kind"

Det sorgliga är ju att beteendet är enormt utbrett även på Facebook där folk slänger ut sig hatiska och enormt korkade kommentarer med sitt fulla namn och bild.

Dickwad teorin har utvecklats till att skippa "anonymitet-steget"
http://cdn.inquisitr.com/wp-content/uploads/uncat/dickwad-the...

Medlem
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av Bojkott:

Två månader av konstant gnäll, personangrepp, urtvättade memes, konspirationer och gud vet vad. Man får ju nästan ge dem beröm för att ha orkat så här länge. Hoppas att det här blir en väckarklocka för många.

Stackars hello games, Stockholmsyndrom much?

Falskmarknadsförning och massa löften, hade dom velat hade dom kommunicerat detta på ett helt annat sätt.

Dom har satt sig själva där dom sitter, ingen annan. Inte ett dugg synd om dom.

Hade folk läst recensioner och bildat sig en uppfattning innan köpet istället för att köpa grisen i säcken hade dom nog inte blivit så jävla arga.

Jag är inte arg öht, jag äger inte spelet.

Att någon fortfarande litar på vad spelföretag lovar 2016 är ju pinsamt.

12
Skriv svar