Så mycket snyggare är Legion mot Vanilla World of Warcraft

Robot
Så mycket snyggare är Legion mot Vanilla World of Warcraft

Det har hänt lite på ett dussin år.

#world-of-warcraft


Medlem
Så mycket snyggare är Legion mot Vanilla World of Warcraft

Det var en rätt liten skillnad

WOW var WOW förut , nu är det bara OW = Old Ware.

Medlem

Är så fast i wow sedan legion, bästa xpacket sedan wotlk

Medlem

buggigaste exp dom släppt oxå.

Medlem

Dålig jämförelse, den "nya" grafiken är i praktiken från en massa olika expansioner, bl.a. Cataclysm från 2010.

De nya kartorna i Legion ser mycket bättre ut.

Medlem
Skrivet av skinwrap:

buggigaste exp dom släppt oxå.

Okej, care to elaborate? För det är den bästa launch jag någonsin upplevt.

Medlem

jag ser ganska stor skillnad ändå. Dock tycker jag mer om hur orgrimmar såg ut i vanilla än nu. Marken var ej lika dyster med gräs som är gult etc, det såg lite mindre deppigt ut.

Tycker att grafiken dom använder är en av dom bättre för just mmorpg spel då det ej kräver så mycket men fortfarande är tillräckligt bra grafik för att allt ska se bra ut, inga texturer som är pixlade etc, utan man ser allt jätte bra utan det ser dåligt ut. Visst vanilla wow ser det pixligt men inte för pixligt för att det ska vara jobbigt att spela. Typ diablo 2 klarar jag ej av då det är låg upplösning och pixligt som gör att man har svårt att se skillnad på saker ibland.

Medlem

Klart spelet blivit snyggare med åren annars är de skrämmande om de gått åt andra hållet typ 8-bitars.
Men hade nog förväntat mig mer efter alla dessa år faktiskt så rent tekniskt så var det nog snyggare när de kom än om de hade släppts rakt av idag.
Man får väl ha i beräkning alla andra karaktärer inkl miljö men ändå

Medlem

Dom kanske skulle ha visat Legion zoner istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Grafiken har blivit snyggare, men gillar inte ändringarna dom gjort i världen osv. sen har spelet noll känsla nu. Vanilla äre som gäller.

Medlem

Legion är för mig bästa expansionen so far. Spelat sen TBC. Gillar de skarpt.

Gen
Medlem
Skrivet av skinwrap:

buggigaste exp dom släppt oxå.

Tycker launch fungerat hur smidigt som helst och har själv ytterst få buggar förutom något quest här och där som vart lite knas.

Skrivet av Frux:

Dålig jämförelse, den "nya" grafiken är i praktiken från en massa olika expansioner, bl.a. Cataclysm från 2010.

De nya kartorna i Legion ser mycket bättre ut.

Exakt! De nya zonerna ser helt fantastiska ut med massor av foilage, nya props, snygg geometri osv. Inte konstigt att FPSen går ner i områden som Val'Sharah osv.

Medlem
Skrivet av fatcamp:

jag ser ganska stor skillnad ändå. Dock tycker jag mer om hur orgrimmar såg ut i vanilla än nu. Marken var ej lika dyster med gräs som är gult etc, det såg lite mindre deppigt ut.

Tycker att grafiken dom använder är en av dom bättre för just mmorpg spel då det ej kräver så mycket men fortfarande är tillräckligt bra grafik för att allt ska se bra ut, inga texturer som är pixlade etc, utan man ser allt jätte bra utan det ser dåligt ut. Visst vanilla wow ser det pixligt men inte för pixligt för att det ska vara jobbigt att spela. Typ diablo 2 klarar jag ej av då det är låg upplösning och pixligt som gör att man har svårt att se skillnad på saker ibland.

Texsuter mm saknar jag inte. där emot saknar jag layouten av gamla Orgrimar som var mycket bättre imo.

Medlem
Skrivet av skinwrap:

buggigaste exp dom släppt oxå.

Som en person som har vart med vid alla expansionsreleaser av Wow får jag nog säga precis tvärt om. En av de mer "problemfria" släppen.

Medlem

.... det var bättre förr *mutter*

FML
Medlem

Det är väl ganska klart att de inte kan göra en total ny overhaul, då kommer ju inte alla kunna spela spelet utan att köpa ny dator. Fan folk kan ju köra WOW på Macbook Air.

Gjorde inte EVE en hel renovering av deras spel inte så längesedan?

Medlem

Sorry, men jag tycker fortfarande spelet ser ut som utslätad skit idag. :/
För 20 år sedan, då var det snyggt, men idag vill jag ha högre standard på grafiken för att lägga ut en månadskostnad. Jag avstår expansionen och väntar på WoW 2 istället ^^

Medlem
Skrivet av kentxy:

Det är väl ganska klart att de inte kan göra en total ny overhaul, då kommer ju inte alla kunna spela spelet utan att köpa ny dator. Fan folk kan ju köra WOW på Macbook Air.

Gjorde inte EVE en hel renovering av deras spel inte så längesedan?

TYp, Eve verkar dock uppdateras konstant och jag tror att deras spelare mer eller mindre förväntar sig detta och således inte sitter på en dator från 2005 så det är nog lite lättare för dem.

Medlem

Glöm inte heller att bältena har blivit som WWE bälten.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Sorry, men jag tycker fortfarande spelet ser ut som utslätad skit idag. :/
För 20 år sedan, då var det snyggt, men idag vill jag ha högre standard på grafiken för att lägga ut en månadskostnad. Jag avstår expansionen och väntar på WoW 2 istället ^^

Så du menar att WoWs grafik nu är lika snyggt som spel för 20 år sen? te.x de året Starcraft och Duke nukem kom ut?

Saken är den WoWs Grafik är i de cartooniga stuket och då är den snygg för va de är, vill man dock ha spel i andra motorer får man spela mmos som Guildwars 2 eller Tera online. dom har snygg grafik i en helt annan typ av motor.

Medlem

Märks att det var ett tag sen man var i Orgrimmar, minns det som det såg ut i vanilla (jag spelade alliance).

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av skinwrap:

buggigaste exp dom släppt oxå.

Som en person som har vart med vid alla expansionsreleaser av Wow får jag nog säga precis tvärt om. En av de mer "problemfria" släppen.

Håller med! Det var inte mkt att klaga på relese. Blizzard var smarta att man fick välja zon mm vilket gjorde att alla inte klumpades ihop mm så man slapp lagg mm. Väldigt nöjd. Helt ärligt är de ren BS att de är det buggigaste de släppt.,

tsk
Medlem

Nästa comparison bör vara EVE Online

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Sorry, men jag tycker fortfarande spelet ser ut som utslätad skit idag. :/
För 20 år sedan, då var det snyggt, men idag vill jag ha högre standard på grafiken för att lägga ut en månadskostnad. Jag avstår expansionen och väntar på WoW 2 istället ^^

Med tanke på att grafikmotorn har ett antal år på nacken så har dom gjort ett jävligt bra jobb med grafiken


signatur

Good Night, Good Luck

1
Skriv svar