Fifa 17 är en rökare i krysset, enligt internationella spelsajter

Robot
Fifa 17 är en rökare i krysset, enligt internationella spelsajter
Medlem
Fifa 17 är en rökare i krysset, enligt internationella spelsajter

Har bara läst Eurogamers omdöme, och dom va tyvärr inte jätte-imponerade. Snyggt men oprecist typ. Men smaken e ju som baken, får se vad ni tycker!

Medlem

frågan återstår, fifa eller pez?

Medlem
Skrivet av Stingshot:

frågan återstår, fifa eller pez?

Än så länge verkar svaret vara PES för konsol och FIFA för PC, om man ser till utseende dvs

Medlem

Buuuuuuu fifa har inte varit. bra sedan 2011 med undantag 2015

Medlem
Skrivet av Stingshot:

frågan återstår, fifa eller pez?

Medlem

Fifa ser snyggare ut. Bättre inramning och känsla. Roligare caféer mode samt nya konceptet med att spela en historia känns kul och nytt.

Pes har bättre gameplay,sjukt mycket bättre gameplay och taktikvalen märks ännu tydligare detta år.

Dock pes till PC ser ut som skit. Men finns en mod som ger HD texturer till planen och arenorna. Ge det någon månad så är nog ett gäng ansikten fixade också. Så kanske kan bli nästan lika snyggt.

FML
Medlem
Skrivet av beastN:

Buuuuuuu fifa har inte varit. bra sedan 2011 med undantag 2015

Säger 99

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av beastN:

Buuuuuuu fifa har inte varit. bra sedan 2011 med undantag 2015

Säger 99

Alla har sina egna åsikter hehe

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Fifa ser snyggare ut. Bättre inramning och känsla. Roligare caféer mode samt nya konceptet med att spela en historia känns kul och nytt.

Pes har bättre gameplay,sjukt mycket bättre gameplay och taktikvalen märks ännu tydligare detta år.

Dock pes till PC ser ut som skit. Men finns en mod som ger HD texturer till planen och arenorna. Ge det någon månad så är nog ett gäng ansikten fixade också. Så kanske kan bli nästan lika snyggt.

Typical FIFA-spelaren?


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Skägg.
10 Chambers

Kan tillägga att vi fick vårt ex idag, en dag efter embargolyftet. Lättjobbat.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kam tillägga att vi fick vårt ex idag, en dag efter embargolyftet. Lättjobbat.

Lite som "mm, vi skickar ut den efter alla andra. fattar ni hur ointressanta ni är? trevlig helg /ea" :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kam tillägga att vi fick vårt ex idag, en dag efter embargolyftet. Lättjobbat.

Kam!

Medlem

Är beredd att hålla med! Lirar via EA acces nu och detta kan vara det bästa Fifa någonsin!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kam tillägga att vi fick vårt ex idag, en dag efter embargolyftet. Lättjobbat.

Kam!

Jag måste kamma mig.


signatur
Medlem

Tjejerna då? Är dom kvar? Kan man spela online matcher med dom? Och om inte (som i 16) kan någon förklara varför? Och har sydkorea kommit tillbaka? Japan? Svenska kommentatorer? Det är typ mina kriterier för köp

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kam tillägga att vi fick vårt ex idag, en dag efter embargolyftet. Lättjobbat.

Kam!

Jag måste kamma mig.

Det gjorde du bra.

Medlem
Skrivet av Cedmoy:

Tjejerna då? Är dom kvar? Kan man spela online matcher med dom? Och om inte (som i 16) kan någon förklara varför? Och har sydkorea kommit tillbaka? Japan? Svenska kommentatorer? Det är typ mina kriterier för köp

Yep tjejerna är kvar ang svenska kommentatorer vilket radarpar hade du velat ha?

Medlem

Håller verkligen inte med. Tyckte spelet såg och kändes riktigt opolerat. Stressat i EA manér

Medlem

PES 17 är så klart bra men mera en polering av PES 16. Fifa 17 är ett jättelyft från Fifa 16. Där står jag nu.

Sitter i münchen och har precis spelat ett par matcher på ps4. Känslan är den bästa på länge med spelare, inga klassiska "hat moments" där den typiska spelaren vill knäcka handkontrollen. Känns väldigt balanserat - men ha i åtankte att jag endast lirat ett 12 - 13 matcher offline mot en annan person. Grafiskt är det knappt någon skillnad sedan innan . Spelarna ser bättre ut på PEZ. Tack och hej leverpastej.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Cedmoy:

Tjejerna då? Är dom kvar? Kan man spela online matcher med dom? Och om inte (som i 16) kan någon förklara varför? Och har sydkorea kommit tillbaka? Japan? Svenska kommentatorer? Det är typ mina kriterier för köp

Yep tjejerna är kvar ang svenska kommentatorer vilket radarpar hade du velat ha?

Fint! Men kan man spela online säsonger med tjejerna? Borde väl inte vara jättesvårt att implementera? Exakt samma funktion, bara byta lagen....

Kommentatorer - Jag vet inte, men dom där som fanns i fifa 13 funkade bra! Henrik Strömblad och Glenn Hysén var det nog. Dom sa rätt roliga saker ibland typ "hade bollen gått under ribban så hade det blitt mål"

För min del, om dom inte orkar spela in nytt, så hade dom gärna bara fått kopiera över audiofilerna från fifa 13. Borde inte vara jättesvårt tycker man.

Jag har inget emot engelska kommentatorer men svenska gör det mycket mer personligt och hemtrevligt för min smak. Man borde definitivt kunna välja!

Medlem

Köpte PES och tycker det är otroligt roligt. ( Spelar endast single-player. Har laddat ner option files för alla tröjor osv.)
Gameplay är ju som vanligt superbt, men spelet saknar djup när det kommer till single-player. Att spela master league är inte alls lika tillfredsställande som karriär läget i FIFA. Hade PES haft tillgång till alla licenser hade dom kunnat göra ett master league värdigt namnet.
Har bara testat FIFA demot, och jag tycker att det är betydligt bättre än förra året.
Det jag är mest nyfiken på är om AI'n har förbättrats något. Förra året var spelarna för låsta till sina zoner. Och på högre svårighetsgrad så var AI' felfri. Hade en passningssäker på ca 90%. PES däremot har en AI som agerar mänskligt. Otroligt imponerande.
Ska bli spännande att testa fifa när det släpps.

1
Skriv svar