Fans återupplivar Battlefield 2142 – gör det gratis

Robot
Fans återupplivar Battlefield 2142 – gör det gratis

Vi är osäkra på vad Electronic Arts tycker om detta.

#battlefield-2142


Geeks Gaming
Fans återupplivar Battlefield 2142 – gör det gratis

Installerat och klart sedan länge ^^
Nu väntar man bara på serverfiler ska släppas sen jävlar

Medlem

Hade väldigt kul med 2142 då den var aktuell


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem

Helgen kunde inte bli bättre. Fy fan vad det ska spela!

Medlem

Dessvärre tror jag inte att EA har "släppt" 2142 märket.
Förhoppningsvist så kanske dom känner sig generösa (!) och ger dessa utvecklare lite armbågsutrymme.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Dessvärre tror jag inte att EA har "släppt" 2142 märket.
Förhoppningsvist så kanske dom känner sig generösa (!) och ger dessa utvecklare lite armbågsutrymme.

Använde du precis EA och generösa i samma mening?

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Raid25:

Dessvärre tror jag inte att EA har "släppt" 2142 märket.
Förhoppningsvist så kanske dom känner sig generösa (!) och ger dessa utvecklare lite armbågsutrymme.

Använde du precis EA och generösa i samma mening?

Mirakel kan hända.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Raid25:

Dessvärre tror jag inte att EA har "släppt" 2142 märket.
Förhoppningsvist så kanske dom känner sig generösa (!) och ger dessa utvecklare lite armbågsutrymme.

Använde du precis EA och generösa i samma mening?

Mirakel kan hända.

https://data1.origin.com/live/content/dam/originx/web/app/pro...

Optimister vinner sällan.

Geeks Gaming
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Raid25:

Dessvärre tror jag inte att EA har "släppt" 2142 märket.
Förhoppningsvist så kanske dom känner sig generösa (!) och ger dessa utvecklare lite armbågsutrymme.

Använde du precis EA och generösa i samma mening?

Mirakel kan hända.

https://data1.origin.com/live/content/dam/originx/web/app/pro...

Optimister vinner sällan.

Med tanke på att dom har låtit både Revive bf1942 och Bf2 vara uppe nu i några år så ser jag inte varför dom skulle bry sig om just bf2142...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Helgen kunde inte bli bättre. Fy fan vad det ska spela!

Håller med - 2142 var mitt första BF-spel och första större FPS-Onlineerfarenhet - jag får gåshud bara vid tanken på intromusiken till de olika kartorna.

Medlem

"Vi har dock kontaktat EA för ett förtydligande."

Så om det tas bort av EA är det ert fel?

Medlem
Skrivet av Raid25:

Dessvärre tror jag inte att EA har "släppt" 2142 märket.
Förhoppningsvist så kanske dom känner sig generösa (!) och ger dessa utvecklare lite armbågsutrymme.

Tror det finns nya lagar om ett spel inte längre stöds så blir det abandonware och mer eller mindre fritt fram att använda spelet inofficielt och gratis då man inte längre kan köpa spelet.

Medlem

EA lär väl reagera vid minsta antydan till intresse för spelet.

Medlem
Skrivet av Thane:

"Vi har dock kontaktat EA för ett förtydligande."

Så om det tas bort av EA är det ert fel?

Va? FZ rapporterar om ett gäng frifräsare som drar igång BF2142-servrar, gänget påstår att spelet är "abandonware" av EA. Artikelförfattaren hör av sig till EA för att konfirmera eller dementera påståendet. Anledningen till det är att man gör det är för att man vill att artikeln ska innehålla så mycket tillgänglig information som möjligt rörande artikeln. Eftersom det är artikelförfattarens jobb - att samla och rapportera information. Förstår inte vad du menar med att något skulle vara någons fel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tror sälllan EA eller någon annan utgivare stänger ner servrar till spel som är populära och aktivt spelas (jo visst det undantag). Poängen är att om folk inte spelade på EAs servrar lär dom nog inte spela på dessa heller, iaf i längden då. Säkert kul att hoppa in nostalgilira lite ett tag men i längden stängs troligt dom här också.

Kul idé dock: Organisera typ "revival"-helger i olika spel då och då. Där man iaf under en begränsad period kan piska igång lite nostalgilir på något spel som annars är dött.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Thane:

"Vi har dock kontaktat EA för ett förtydligande."

Så om det tas bort av EA är det ert fel?

Va? FZ rapporterar om ett gäng frifräsare som drar igång BF2142-servrar, gänget påstår att spelet är "abandonware" av EA. Artikelförfattaren hör av sig till EA för att konfirmera eller dementera påståendet. Anledningen till det är att man gör det är för att man vill att artikeln ska innehålla så mycket tillgänglig information som möjligt rörande artikeln. Eftersom det är artikelförfattarens jobb - att samla och rapportera information. Förstår inte vad du menar med att något skulle vara någons fel.

Wait what... tog du precis Thanes störtsköna skämt på allvar?

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Thane:

"Vi har dock kontaktat EA för ett förtydligande."

Så om det tas bort av EA är det ert fel?

Va? FZ rapporterar om ett gäng frifräsare som drar igång BF2142-servrar, gänget påstår att spelet är "abandonware" av EA. Artikelförfattaren hör av sig till EA för att konfirmera eller dementera påståendet. Anledningen till det är att man gör det är för att man vill att artikeln ska innehålla så mycket tillgänglig information som möjligt rörande artikeln. Eftersom det är artikelförfattarens jobb - att samla och rapportera information. Förstår inte vad du menar med att något skulle vara någons fel.

Wait what... tog du precis Thanes störtsköna skämt på allvar?

Jaha, nej jag fattar det nog bara inte.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

ett av dom spel faktist jag saknar o tycker dom gjorde väldigt roliga spellägen till. att hoppa upp på fienders titan eller vad dom hette igen var sjukt kul att attackera för vinna matchen.

Medlem
Skrivet av Preed:

Tror sälllan EA eller någon annan utgivare stänger ner servrar till spel som är populära och aktivt spelas (jo visst det undantag). Poängen är att om folk inte spelade på EAs servrar lär dom nog inte spela på dessa heller, iaf i längden då. Säkert kul att hoppa in nostalgilira lite ett tag men i längden stängs troligt dom här också.

Kul idé dock: Organisera typ "revival"-helger i olika spel då och då. Där man iaf under en begränsad period kan piska igång lite nostalgilir på något spel som annars är dött.

Du tror fel. Huruvida där fanns spelare eller inte har ingenting med nedstängningen att göra, nedstängningen av EAs servrar har att göra med att spelet inte säljer tillräckligt med nya kopior för att rättfärdiga serverkostnaden ur ett företagsekonomiskt perspektiv. Plus att din kommentar om "frifräsare" är absurd och objektivt fel den med. Dessa projekt hade inte existerat om EA brydde sig, eftersom om de brydde sig så hade de inte permanent stängt ner samtliga servrar och dödat multiplayer helt och hållet. Det ÄR abandonware, eftersom EA har, åh jag vet inte, övergett spelet och sagt upp all framtida koppling till dess överlevnad. EA vill inte betala för servrarna, men om andra personer vill göra det så lägger de sig inte i - vilket vi ser med liknande projekt till 1942 och BF2.

Det enda som är övertramp i detta sammanhang hade varit om dessa fans försökt ta betalt för det.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Preed:

Tror sälllan EA eller någon annan utgivare stänger ner servrar till spel som är populära och aktivt spelas (jo visst det undantag). Poängen är att om folk inte spelade på EAs servrar lär dom nog inte spela på dessa heller, iaf i längden då. Säkert kul att hoppa in nostalgilira lite ett tag men i längden stängs troligt dom här också.

Kul idé dock: Organisera typ "revival"-helger i olika spel då och då. Där man iaf under en begränsad period kan piska igång lite nostalgilir på något spel som annars är dött.

Du tror fel. Huruvida där fanns spelare eller inte har ingenting med nedstängningen att göra, nedstängningen av EAs servrar har att göra med att spelet inte säljer tillräckligt med nya kopior för att rättfärdiga serverkostnaden ur ett företagsekonomiskt perspektiv. Plus att din kommentar om "frifräsare" är absurd och objektivt fel den med. Dessa projekt hade inte existerat om EA brydde sig, eftersom om de brydde sig så hade de inte permanent stängt ner samtliga servrar och dödat multiplayer helt och hållet. Det ÄR abandonware, eftersom EA har, åh jag vet inte, övergett spelet och sagt upp all framtida koppling till dess överlevnad. EA vill inte betala för servrarna, men om andra personer vill göra det så lägger de sig inte i - vilket vi ser med liknande projekt till 1942 och BF2.

Det enda som är övertramp i detta sammanhang hade varit om dessa fans försökt ta betalt för det.

"Frifräsare" använde jag slang för "oberoende" eller "icke-officiell". Det stämmer väl? Eller är vi inte överens om vad det betyder?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Älskade 2142, det var något speciellt med den stämning och atmosfär som DICE lyckades med i det spelet. Trots att där inte fanns något singleplayer eller kampanjespel. och "storyn" berättades endast via korta texter i laddskärmarna, så känns det som det fanns något djupt och meningsfullt i bakgrunden.
Och soundtracket är helt fantastiskt!

Jag har länge önskat en uppföljare men efter vad DICE producerat den senaste tiden så har jag ångrat mig och ser hellre att 2142 får fortsätta existera som nostalgi och minne.

Kul att folk fortfarande håller liv i det iaf


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Raid25:

Dessvärre tror jag inte att EA har "släppt" 2142 märket.
Förhoppningsvist så kanske dom känner sig generösa (!) och ger dessa utvecklare lite armbågsutrymme.

Använde du precis EA och generösa i samma mening?

Mirakel kan hända.

https://data1.origin.com/live/content/dam/originx/web/app/pro...

Tyvärr är det mest gammalt piss som de "bjuder" på. Det är skit som inte skulle sälja ett enda ex i butiken.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Blir det för populärt och laddas ner för mycket så stänger dom av och börjar ta betalt.

Medlem

BF2142 finns inte som val vid registreringen. Gör jag fel?


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av NexusSolo:

BF2142 finns inte som val vid registreringen. Gör jag fel?

Regga som BF2. Installera sedan 2142 i installern.

Det var ju logiskt.
Tack o bock neocon!


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Preed:

Tror sälllan EA eller någon annan utgivare stänger ner servrar till spel som är populära och aktivt spelas (jo visst det undantag). Poängen är att om folk inte spelade på EAs servrar lär dom nog inte spela på dessa heller, iaf i längden då. Säkert kul att hoppa in nostalgilira lite ett tag men i längden stängs troligt dom här också.

Kul idé dock: Organisera typ "revival"-helger i olika spel då och då. Där man iaf under en begränsad period kan piska igång lite nostalgilir på något spel som annars är dött.

Du tror fel. Huruvida där fanns spelare eller inte har ingenting med nedstängningen att göra, nedstängningen av EAs servrar har att göra med att spelet inte säljer tillräckligt med nya kopior för att rättfärdiga serverkostnaden ur ett företagsekonomiskt perspektiv. Plus att din kommentar om "frifräsare" är absurd och objektivt fel den med. Dessa projekt hade inte existerat om EA brydde sig, eftersom om de brydde sig så hade de inte permanent stängt ner samtliga servrar och dödat multiplayer helt och hållet. Det ÄR abandonware, eftersom EA har, åh jag vet inte, övergett spelet och sagt upp all framtida koppling till dess överlevnad. EA vill inte betala för servrarna, men om andra personer vill göra det så lägger de sig inte i - vilket vi ser med liknande projekt till 1942 och BF2.

Det enda som är övertramp i detta sammanhang hade varit om dessa fans försökt ta betalt för det.

Den här gången var det inte eas fel att servrarna stängdes. Det berodde på att gamespy stängde sina servrar för alla sina onlinespel och ea valde att inte lägga pengar på att skriva om serverkoden för att det skulle fungera igen utan gamespy


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Soulless:

Älskade 2142, det var något speciellt med den stämning och atmosfär som DICE lyckades med i det spelet. Trots att där inte fanns något singleplayer eller kampanjespel. och "storyn" berättades endast via korta texter i laddskärmarna, så känns det som det fanns något djupt och meningsfullt i bakgrunden.
Och soundtracket är helt fantastiskt!

Jag har länge önskat en uppföljare men efter vad DICE producerat den senaste tiden så har jag ångrat mig och ser hellre att 2142 får fortsätta existera som nostalgi och minne.

Kul att folk fortfarande håller liv i det iaf

Ye, hoppas att de lyckas med ett mästerfullt soundtrack i Battlefield 1 sen iaf, varit något utav en letdown efter Bad Company 1 och Bf1943.

Att gå från orkestermästerverk som detta

Till dubstep trams som detta

Om än inte jättedåligt, men det ger inte samma hype som de gamla låtarna.

Detta är nog den bästa i mitt tycke iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Avstängd

Inte bara BF2142 jag vill ska återupptas utan en massa spel som också har lagts ner.

Medlem

Finns bara ett Battlefield: 1942!
Visst var det obalanserat, men det var tokigt, härligt och underhållande action och inget trams med levels osv. Midway, tanks-banorna, ryska raket-spottarna. Epic!

12
Skriv svar