Palmer Luckey avslöjad som hemlig finansiär av anti-Hillary-propaganda

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Alchem:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Karmak:

jag trodde FZ vad spelnyheter och hårdvara och inte aftonbladet?

Vi skriver även om saker av betydelse i spelbranschen. Det har vi gjort i alla år. Jag förstår helt ärligt varför vi "blir" Aftonbladet för det.

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Detta handlar om 100% politik och har inget med spelbranchen att gör.

Kommer artiklar också om nakenfoto på gabe i framtiden?

Man är på FZ för att läsa om spel och hårdvara inte om poilitk som inte har något med det att göra.

Det kan det mycket väl ha. Många kan välja att inte köpa occulusen enbart för att Palmer stödjer vad många anser vara en galen man.

Om man köper hårdvara pga politiska åsikter hos dom som jobbar inom företaget så kommer man inte ha något att köpa...

jobbar inom företaget är väl ganska vagt, occulus är palmers produkt och får ut den största delen av kakan, genom att köpa den så stödjer du ju även palmer. Skulle du köpa en produkt om rent hypotetiskt sätt Hitler gjorde billiga vrbrillor som höll god kvalitet, som sen visade sig använda pengarna till att bygga sitt 3:e rike? .
Drar inga politiska liknelser mellan hitler och trump utan detta är bara så enkelt hypotetiskt exempel som jag kunde tänka mig

Medlem

Det intressanta är ju dock att se hur länge till Luckey har ett jobb hos Oculus. Troligtvis inte länge...

Sådant här förstör ju all goodwill Oculus har försökt samla på sig sedan den katastrofala launchen. Nu när Touch visat sig bli precis så dyr som pessimisterna trodde välkomnar nog inte Oculus ytterligare negativ PR.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Decoman:

Personlig så tror jeg FBI sjefen Comey er uærlig og burde kanskje få sparken.

Personligen så tror jag att FBI chefen Comey är oärlig och att han bör (kanske) få sparken

Jag behöver en översättare.

Har aldrig riktigt förstått varför folk har så svårt att förstå Norska, åtminstonne i skriven form.

Medlem
Skrivet av Alchem:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Alchem:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Karmak:

jag trodde FZ vad spelnyheter och hårdvara och inte aftonbladet?

Vi skriver även om saker av betydelse i spelbranschen. Det har vi gjort i alla år. Jag förstår helt ärligt varför vi "blir" Aftonbladet för det.

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Detta handlar om 100% politik och har inget med spelbranchen att gör.

Kommer artiklar också om nakenfoto på gabe i framtiden?

Man är på FZ för att läsa om spel och hårdvara inte om poilitk som inte har något med det att göra.

Det kan det mycket väl ha. Många kan välja att inte köpa occulusen enbart för att Palmer stödjer vad många anser vara en galen man.

Om man köper hårdvara pga politiska åsikter hos dom som jobbar inom företaget så kommer man inte ha något att köpa...

jobbar inom företaget är väl ganska vagt, occulus är palmers produkt och får ut den största delen av kakan, genom att köpa den så stödjer du ju även palmer. Skulle du köpa en produkt om rent hypotetiskt sätt Hitler gjorde billiga vrbrillor som höll god kvalitet, som sen visade sig använda pengarna till att bygga sitt 3:e rike? .
Drar inga politiska liknelser mellan hitler och trump utan detta är bara så enkelt hypotetiskt exempel som jag kunde tänka mig

Måste vara sämsta jämförelsen någonsin. Grattis!

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Det politiska systemet [i USA] med bara 2 kandidater känns väldigt opassande och omodernt, men vad vet jag, jag är bara en simpel finn-svenne.

Det är inte riktigt sant som du säger. Valet av de två nu aktuella presidentkandidaterna kommer efter en längre tids filtrering inom de olika partierna, vilket påverkas av allmänhetens åsikter. Du kan läsa mer om alla de som ställt upp som presidentkandidaterna för republikanerna och demokraterna här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Republican_Party_presidential_c...
https://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Party_presidential_c...

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Det var ju inte bra. Han är ju både MAN och VIT.

Hoppas Hillary vinner, hon är ju av rätt kön!!!!!

Ja för det är ju det som är problemet med Trump...

Medlem
Skrivet av anon_319967:
Skrivet av conthox:

Det politiska systemet [i USA] med bara 2 kandidater känns väldigt opassande och omodernt, men vad vet jag, jag är bara en simpel finn-svenne.

Det är inte riktigt sant som du säger. Valet av de två nu aktuella presidentkandidaterna kommer efter en längre tids filtrering inom de olika partierna, vilket påverkas av allmänhetens åsikter. Du kan läsa mer om alla de som ställt upp som presidentkandidaterna för republikanerna och demokraterna här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Republican_Party_presidential_c...
https://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Party_presidential_c...

Det är förvisso som du säger, att det är efter en filtrering av andra kandidater. Men systemet har ändå sina brister. Se bar Clinton och Bernie. Och vad händer t ex om en kandidat blir "påkommen" med åsikter, handlingar eller annat som kan påverka valet senare?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det heter inte Occulus med två c, får cancer varje gång jag ser det

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Karmak:

Detta handlar om 100% politik och har inget med spelbranchen att gör.

Läcker det nudie pics på Gaben lär jag garanterat skriva om det.

Ok, men jag tycker Karmak har rätt denna gång. Den här nyheten håller för låg nivå för vad som kan anses spel- och branschrelaterat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

So what.. hon borde sitta på kåken nu endå! Bara mema sönder kärringen.. hela valet är en stor pest eller kolera shitshow!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Make Occulus Great Again

Oculus...bara ett c


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Karmak:

Detta handlar om 100% politik och har inget med spelbranchen att gör.

Läcker det nudie pics på Gaben lär jag garanterat skriva om det.

Ok, men jag tycker Karmak har rätt denna gång. Den här nyheten håller för låg nivå för vad som kan anses spel- och branschrelaterat.

Er kritik är noterad. Att ha "rätt" i den är frågan är dock komplicerat då det är vi som diktatoriskt styr vad som dyker upp i flödet


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av NaxoS:

Det var ju inte bra. Han är ju både MAN och VIT.

Hoppas Hillary vinner, hon är ju av rätt kön!!!!!

App app app, Albinos är vita - han är BEIGE färgad.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det här var en lite halvfjantig artikel enligt mig...

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Ganska stor chans att Facebook sparkar Palmer, tänker jag.

Varför det? bara för att man inte har samma politiska tycke?

Medlem

Svårt att ta en sida seriöst som oironiskt och okritiskt hävdar att Pepe är "Trump-themed white supremacist and anti-Semitic".

Med det sagt så ska rätt vara rätt, alla lika inför lagen and whatnot.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_319967:
Skrivet av Karmak:

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Med tanke på att vissa Hollywoodstjärnor går ut med att de ska fly USA om Trump vinner och att vissa tidningar går ut med att Trump är Hitler och att folk i USA verkar vara enormt starkt splittrade pga av Trump, till den grad att Hillary gick ut och kallade Trump anhängare (närmare hälften av befolkningen) "deplorable" så lutar jag nog åt att Facebook och Oculus kommer bli nedringda, nå nedmejlade, nå nedtwittrade/nedfacebookade med uttalanden om att fördöma Palmer annars så kommer de slänga sin Rift eller sluta med ditt och datt - ja ni vet ju hur det är när känslorna går höga. Men jag kan tänka mig att en person som hatar Trump och sitter men en Oculus Rift just nu känner sig lite småtvär - särskilt om det är en amerikan

Haha va? "Närmare hälften av befolkningen"? Inte ens i närheten.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av GameHero:

Ganska stor chans att Facebook sparkar Palmer, tänker jag.

Varför det? bara för att man inte har samma politiska tycke?

Det är väl snarare sättet han gjorde det på. Inte särskilt professionellt.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av GameHero:

Ganska stor chans att Facebook sparkar Palmer, tänker jag.

Varför det? bara för att man inte har samma politiska tycke?

Fast Trump går ju att jämföra med SD. Hade någon redaktör från FZ gjort samma sak fast för SD så hade ju du förmodligen blivit äcklad av att FZ har en sån person. Båda är pest eller kolera men Trump är pesten blandat med hiv toppat med lite herpes.

Medlem

Mer politik tack!!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Hipshot:

Make Occulus Great Again

Oculus...bara ett c

Ah, skriver alltid fel, vet inte varför =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av GameHero:
Skrivet av Karmak:

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Med tanke på att vissa Hollywoodstjärnor går ut med att de ska fly USA om Trump vinner och att vissa tidningar går ut med att Trump är Hitler och att folk i USA verkar vara enormt starkt splittrade pga av Trump, till den grad att Hillary gick ut och kallade Trump anhängare (närmare hälften av befolkningen) "deplorable" så lutar jag nog åt att Facebook och Oculus kommer bli nedringda, nå nedmejlade, nå nedtwittrade/nedfacebookade med uttalanden om att fördöma Palmer annars så kommer de slänga sin Rift eller sluta med ditt och datt - ja ni vet ju hur det är när känslorna går höga. Men jag kan tänka mig att en person som hatar Trump och sitter men en Oculus Rift just nu känner sig lite småtvär - särskilt om det är en amerikan

Haha va? "Närmare hälften av befolkningen"? Inte ens i närheten.

Opinionsundersökningarna visade sist jag kollade ganska jämnt stöd för båda kandidaterna. Hillarys uttalande var dock inte så extremt som han hävdar då hon uppskattade att ungefär hälften av Trumps stöd kunde placeras i hennes lilla korg, vilket ju istället är ungefär en fjärdedel av den röstande befolkningen.

Medlem
Skrivet av Nilos:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av GameHero:

Ganska stor chans att Facebook sparkar Palmer, tänker jag.

Varför det? bara för att man inte har samma politiska tycke?

Det är väl snarare sättet han gjorde det på. Inte särskilt professionellt.

Hur kan man göra detta mer eller mindre professionellt när det är orelaterat till hans arbete?

Medlem
Skrivet av Sev7en:

So what.. hon borde sitta på kåken nu endå! Bara mema sönder kärringen.. hela valet är en stor pest eller kolera shitshow!

https://sv.wiktionary.org/wiki/end%C3%A5

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Karmak:

jag trodde FZ vad spelnyheter och hårdvara och inte aftonbladet?

Vi skriver även om saker av betydelse i spelbranschen. Det har vi gjort i alla år. Jag förstår helt ärligt varför vi "blir" Aftonbladet för det.

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Detta handlar om 100% politik och har inget med spelbranchen att gör.

Kommer artiklar också om nakenfoto på gabe i framtiden?

Man är på FZ för att läsa om spel och hårdvara inte om poilitk som inte har något med det att göra.

Jag personligen har ju ändrat min åsikt om palmer.. Folks politiska åsikt, speciellt när de är så övertygade att de finansiellt agerar efter den också, att vara rasist, trumpist eller vad det nu är, är ju en stor del av ens person. Förstår inte varför folk säger att en politisk åsikt inte är viktigt.. Min åsikt om andra präglas självklart av deras åsikter? Finns säkert trevliga rasister också, men skulle aldrig umgås eller ge pengar till dessa om jag kan undvika det..

Medlem

Skulle ni ha skrivit om honom ifall han blev avslöjad som hemlig clinton-supporter?

Medlem

Vem är denne Palmer?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av GameHero:
Skrivet av Karmak:

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Med tanke på att vissa Hollywoodstjärnor går ut med att de ska fly USA om Trump vinner och att vissa tidningar går ut med att Trump är Hitler och att folk i USA verkar vara enormt starkt splittrade pga av Trump, till den grad att Hillary gick ut och kallade Trump anhängare (närmare hälften av befolkningen) "deplorable" så lutar jag nog åt att Facebook och Oculus kommer bli nedringda, nå nedmejlade, nå nedtwittrade/nedfacebookade med uttalanden om att fördöma Palmer annars så kommer de slänga sin Rift eller sluta med ditt och datt - ja ni vet ju hur det är när känslorna går höga. Men jag kan tänka mig att en person som hatar Trump och sitter men en Oculus Rift just nu känner sig lite småtvär - särskilt om det är en amerikan

Haha va? "Närmare hälften av befolkningen"? Inte ens i närheten.

Opinionsundersökningarna visade sist jag kollade ganska jämnt stöd för båda kandidaterna. Hillarys uttalande var dock inte så extremt som han hävdar då hon uppskattade att ungefär hälften av Trumps stöd kunde placeras i hennes lilla korg, vilket ju istället är ungefär en fjärdedel av den röstande befolkningen.

"röstande befolkningen" är nyckelbegreppet här. Innan skrev du "befolkningen". Mindre än hälften av den röstberättigade befolkningen röstar i valen, never mind befolkningen i helhet. Att därför påstå att "närmare hälften av befolkningen" stöder Trump (eller Clinton) är helt och hållet inkorrekt. Det statistiska underlaget ligger på 20-24%, och det är då bara den röstberättigade delen.

Medlem

Inte extremt förvånad. Luckey har ett flertal gånger visat att han är världssämst på PR, efter Digital Homicide.

Hur som helst, Aftonbladet-artikel. Och jag vill inte se Gabe Newell naken heller.

Skriv svar