Blizzard byter namn på battle.net

Robot
Medlem
Blizzard byter namn på battle.net

Blizzard Tech (support)?
Detta beslut låter som något absurt möte med topparna i Blizzard som har för mycket fritid.

Kunde åtminstonde komma på ett mer "kreativt" namn...

Medlem

Dom byter från ett hyfsat vettigt namn dom tyckte ledde till förvirring till ett namn som verkligen kommer leda till förvirring, smart.

Medlem

Jag som tyckte battlenet var ett bra namn.

Medlem

Fy va tråkigt! Battle.net är ju ett gott varumärke! Varför förstöra det till något så tråkigt och generiskt som det föreslagna namnet?!

Medlem

Jag tänker fortsätta att kalla det Battle.net tills det att jag dör!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Varför inte bara kalla det Blizzard.Battle.net? Blizzard Tech låter som något man skulle använda om man vill ha hjälp med något.

Medlem
Skrivet av isma:

Fy va tråkigt! Battle.net är ju ett gott varumärke! Varför förstöra det till något så tråkigt och generiskt som det föreslagna namnet?!

Exakt, det är ett välkänt varumärke. Verkar som detta är en korkad ide från någon kostymgubbe i styrelsen.

Medlem

Hoppas de valt sitt namn noga. Blir ju 10 dollar i avgift efteråt.

Medlem

battle.net kommer man ju ihåg, det andra...vad det nu var..not so much.

Medlem

April april! Eller, eh vänta nu lite.....

Medlem

De skulle ha döpt den till Buzzard istället.

Medlem

Blizzard Tech ?
Tech ?
Det låter som ett lamt april skämt det här.

Avstängd

Som alltid nya varumärken som blir katastrofal.

Medlem

Allt går åt helvete efter Chris Metzen lämnat Blizzard. Fan är det som händer.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Releasehästryttare
Skrivet av Remus:

Allt går åt helvete efter Chris Metzen lämnat Blizzard. Fan är det som händer.

Förmodligen något de tänk på ett tag, är ju inte ett beslut man tar på en företags fest direkt

Medlem
Skrivet av Remus:

Allt går åt helvete efter Chris Metzen lämnat Blizzard. Fan är det som händer.

Du inser att du tänker helt fel va?

Medlem

Blizzard World hade passat bättre.

Medlem

Blizztech helt enkelt. Varför ska de krångla till det extra mycket? Håll namnet kort och enkelt. Blizztech..

Medlem

wtf
Blizzard tech låter som den senaste armklockan eller liknande... nä detta var lame

Medlem

Varför? Vad är så förvirrande eller fel på Battle.net? Kommer alltid va Bnet för mig.

Medlem

"Förr ansåg Blizzard att tjänsten behövde ett särskilt namn för att sticka ut och förklara vad det hela handlar om. Idag är onlinespel dock inte något nytt och exotiskt, utan snarare något som spelare förväntar sig av moderna titlar. Idag kan det därför uppstå förvirring kring namnet som enligt Blizzard har spelat ut sin roll och därför kommer pensioneras"

Va? Mattias, jag tror det är du som är dålig på att föklara vad det hela handlar om. Jag misstänker det har med att göra med att battle.net inte bara är ett ställe för online-stridande längre utan också en e-shop, men du är ganska kass på få fram den biten om det är så

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Varför? Vad är så förvirrande eller fel på Battle.net? Kommer alltid va Bnet för mig.

Jag är ganska säker på att det handlar om att det är helt omöjligt att koppla, det egentligen helt intetsägande, namnet Battle.net till Blizzard om man inte redan har en koppling till företaget.
Det finns ingen logik i att behöva ansluta till battle.net om man ska koppla upp sig mot Blizzard och jag tror det förvirrar en hel del nya kunder.

Medlem

Byta namn på ett så väletablerat varumärke som battle.net, efter så här galet många år (i Internettid räknat), till Blizzard Tech? lol


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Map-pen:

Varför? Vad är så förvirrande eller fel på Battle.net? Kommer alltid va Bnet för mig.

Jag är ganska säker på att det handlar om att det är helt omöjligt att koppla, det egentligen helt intetsägande, namnet Battle.net till Blizzard om man inte redan har en koppling till företaget.
Det finns ingen logik i att behöva ansluta till battle.net om man ska koppla upp sig mot Blizzard och jag tror det förvirrar en hel del nya kunder.

Det lät mer logiskt än det jag tänkte.
Fortfarande korkat. Det är ju knappast så att de har fördubblat sina användare? I mean, de har sina hardcore-fans och om de snackar om battle.net så skaffar väl folk det. Inte mer med det.

Medlem

Spela roll vad det heter? Klickar ju bara på en ikon för att starta launchern ändå.

Medlem

Dagis ---> Förskola... nope


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

varför ändra något som fungerar?
bara för att Bnet namnet är 20 år gammalt behövs ingen förändring.

samma visa me statoil -> Circle K
Varför ändra något som fungerar.

Medlem

Skit =(


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Battle.net är ett bra namn, lätt att säga också. Får hoppas det nya namnet är lika bra då.

12
Skriv svar