Recension – Forza Horizon 3

Gnällkuk

För mig ett mysterium att man inte på konsol kan välja att köra i 60fps med lägre inställningar, hur svårt kan det vara?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av floke:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Tompa:

Köper du det digitalt kan du köra det både på pc (Win 10) och Xbox.

Har ni PC-versionen också då? Har ni kört den eller tänker ni köra den?

Detta vill jag också veta!

"Man önskar förstås minst 30 fps till, något som blir möjligt i pc-versionen där frameraten är olåst. Men den får vi tillgång till först i slutet av veckan."

Gissar att de får tillgång till pc-versionen nån gång i framtiden.

Vi gör något på pc-versionen. Lutar åt att vi får den på fredag. Stay tuned.

Early Access börjar på fredag med UE-versionen, så jag antar att det är den ni skaffar då.

Jag har pc-verren på mitt Store-konto redan, men låst. Microsoft sa att jag får den i veckan, men inte mer tydligt än så. Lutar åt det du säger, early access.

Enligt Windows Store så är det tillgängligt midnatt 23:e om du köpt ultimate edition, så med andra ord så fort det blivit fredag. För deluxe och standard gäller vid midnatt den 27:e


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av delli:

Konstigt betyg? Enda som är minus är 30 bilder å då går de ner två steg?

Vi är så jobbiga att du måste läsa hela texten för att få veta vad som är bra och dåligt. Plus och minus är bara några saker, det finns mer av båda.


signatur
Redaktör
Skrivet av Nightswipe:

Vänta nu.
Bästa Forzat på flera år? Vad är det du säger Tomas?

Alltså, Forza 6 är ett riktigt bra spel. Men på det hela taget är det inte ett bättre racingspel än Forza 4. Det har sina förtjänster, som nederbörd och dygnscykel, men samtidigt är det på sin höjd jämbördigt, ibland sämre, i fråga om karriär, onlinemöjligheter och annat. För mig som kört samtliga Forza är det ett problem, och jag har svårt för när de flyttar runt saker utan att det blir bättre, istället för att t.ex. bygga en gedigen karriär där man kör en racingform en hel säsong. De har fysiken och tekniken redan, då behövs sånt för att lyfta serien till forna dagars storhet. Jag har svårt för att betala 600 kronor vartannat år för att köra i stort sett samma spel: två nya banor, 40 nya bilar och inte mycket mer.

Det är väl egentligen lite skevt att dra för många paralleller mellan Forza Motorsport och Horizon, men Horizon 3 är så bra att jag hade svårt att låta bli. Det är en grymt bra arkadracer.[/quote]


signatur
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Klart man kör det på PC! Och delli, 1 poäng drog de av.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av delli:

Konstigt betyg? Enda som är minus är 30 bilder å då går de ner två steg?

Vi är så jobbiga att du måste läsa hela texten för att få veta vad som är bra och dåligt. Plus och minus är bara några saker, det finns mer av båda.

Skrivet av delli:

Konstigt betyg? Enda som är minus är 30 bilder å då går de ner två steg?

Jag tror det var till mig delli skrev, inte till recensionen
För att förklara min tankebana lite tydligare delli. Jag hade inte dragit av 2 poäng för låg FPS på en femgradig betygskala. Jag tänkte 10-skalig.

Men säg Bloodborne, ett utav de bästa spelen jag någonsin spelat. Hade det spelet gått i 60 FPS hade jag lätt kunnat sätta en tia. Då det inte gör det försämrar det min spelupplevelse ganska mycket. Därav hade jag varit beredd att dra av 1 eller 2 på betyget.

& Tomas, jag kan hålla med dig där. Har också spelat samtliga Forza Motorsportspel. Det lider av en viss stagnation & karriärläget har aldrig riktigt varit spännande. Man kan säga att en enda cup i Mario Kart är mer rafflande.

Ett sätt att se på Forza är att se det som Fifa. If it ain't broke, why fix it?
Framtida Forzaspel kommer må ganska bra utav starkare hårdvara där de kan skapa mer livliga banor att köra på. Att stanna upp & beundra naturen i ett Forzaspel för att kika på 2D-träd är ingen större skönhet
Samt bättre gjord rök/lera/grus efter bilarna är en liten detalj kan tyckas. Men för mig spelar sådant ganska stor roll.

Men det är svårt, hur kan man för varje nytt spel kasta in intressanta nyheter i ett simulatorbilspel?

Medlem

Hur fan ska man köpa det om ens Windows Store inte ens funkar på datorn?

Medlem

Längtar till PC versionen släpps. Men jag avvaktar att förhandsboka spelet.

Inaktiv
Skrivet av xverminator:

Bilspel som endast är i 30 fps borde inte få släppas! Det blir som att köra i sirap i slowmotion. Körde Forza 6 och det är ju ingen fart eller körkänsla alls. Bara seegt.

Varför kan dom inte skala ner grafiken något eller optimera spelen bättre?

Bilspel suger på Xbox!

Minikravet på bilspel är 60 fps. Dom som gör bilspel i 30 fps borde fundera över att göra båt spel istället.

Spelutvecklarna borde göra som på pc så man kan välja High eller Medium eller Low på grafiksettings, ifall man prioriterar hög fps.

Tja trolle! Ingen farkänsla i fm6...jisses. Det måste var nåt fel på din syn eller så blåljuger du. Har spelar i princip alla racingspel som kommit de senaste åren och få är i närheten av fm6 hastighetskänsla.
Gör om gör rätt!

Gnällkuk
Skrivet av Freffo:

Längtar till PC versionen släpps. Men jag avvaktar att förhandsboka spelet.

Demot till PC ska finnas ute på tisdag


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Freffo:

Längtar till PC versionen släpps. Men jag avvaktar att förhandsboka spelet.

Demot till PC ska finnas ute på tisdag

Wow, demo? Snyggt jobbat av utvecklare/MS, det var inte igår kan kunde prova innan man köpte grisen i säcken.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag har pc-verren på mitt Store-konto redan, men låst. Microsoft sa att jag får den i veckan, men inte mer tydligt än så. Lutar åt det du säger, early access.

Kommer FZ testa Apex möjligen? Det har ju släppts "skarpt" nu.

Redaktör
Skrivet av superapan:
Skrivet av Tompa:

Jag har pc-verren på mitt Store-konto redan, men låst. Microsoft sa att jag får den i veckan, men inte mer tydligt än så. Lutar åt det du säger, early access.

Kommer FZ testa Apex möjligen? Det har ju släppts "skarpt" nu.

Nej. Det har varit spelbart som beta i flera månader så intresset blir inte stort nog för en recension.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av xverminator:

Bilspel som endast är i 30 fps borde inte få släppas! Det blir som att köra i sirap i slowmotion. Körde Forza 6 och det är ju ingen fart eller körkänsla alls. Bara seegt.

Varför kan dom inte skala ner grafiken något eller optimera spelen bättre?

Bilspel suger på Xbox!

Minikravet på bilspel är 60 fps. Dom som gör bilspel i 30 fps borde fundera över att göra båt spel istället.

Spelutvecklarna borde göra som på pc så man kan välja High eller Medium eller Low på grafiksettings, ifall man prioriterar hög fps.

Tja trolle! Ingen farkänsla i fm6...jisses. Det måste var nåt fel på din syn eller så blåljuger du. Har spelar i princip alla racingspel som kommit de senaste åren och få är i närheten av fm6 hastighetskänsla.
Gör om gör rätt!

Jag skrev det i en senare kommentar om du letar igenom tråden, det berodde på vilka bilar man kör, men kör man F1 i FM6 så känns det rappt och bra. Jag kör mest F1 spel och kom på att när man kör vanliga bilar så känns det lite som sirap eller ibland båtar.

Däremot borde 60 fps alltid vara standard i racingspel, fast jag såg ett klipp på Forza Horizon 3 och det såg faktiskt riktigt bra ut trots 30 fps.

Här ser det ut att flyta på riktigt bra!
https://www.youtube.com/watch?v=brDypa8f8Xk&feature=em-upload...

Inaktiv
Skrivet av xverminator:
Skrivet av the_o:
Skrivet av xverminator:

Bilspel som endast är i 30 fps borde inte få släppas! Det blir som att köra i sirap i slowmotion. Körde Forza 6 och det är ju ingen fart eller körkänsla alls. Bara seegt.

Varför kan dom inte skala ner grafiken något eller optimera spelen bättre?

Bilspel suger på Xbox!

Minikravet på bilspel är 60 fps. Dom som gör bilspel i 30 fps borde fundera över att göra båt spel istället.

Spelutvecklarna borde göra som på pc så man kan välja High eller Medium eller Low på grafiksettings, ifall man prioriterar hög fps.

Tja trolle! Ingen farkänsla i fm6...jisses. Det måste var nåt fel på din syn eller så blåljuger du. Har spelar i princip alla racingspel som kommit de senaste åren och få är i närheten av fm6 hastighetskänsla.
Gör om gör rätt!

Jag skrev det i en senare kommentar om du letar igenom tråden, det berodde på vilka bilar man kör, men kör man F1 i FM6 så känns det rappt och bra. Jag kör mest F1 spel och kom på att när man kör vanliga bilar så känns det lite som sirap eller ibland båtar.

Däremot borde 60 fps alltid vara standard i racingspel, fast jag såg ett klipp på Forza Horizon 3 och det såg faktiskt riktigt bra ut trots 30 fps.

Här ser det ut att flyta på riktigt bra!
https://www.youtube.com/watch?v=brDypa8f8Xk&feature=em-upload...

Som ganska välbevandrad i både spelsim världen och verkliga världen när det gäller fordon så kan jag berätta för herrn att FH3 har riktigt bra fartkänsla. Även FM6 är fantastiskt på detta. Med facit i hand är FM6 bland de första bilsimar som verkligen förmedlar känslan. Något som svårt att överträffa utan att "bluffa" eller lägga till fler sinnen till spelen, ex. En cockpit med röelse

12
Skriv svar