Se fem minuter rymdaction från Star Citizen

Robot
Se fem minuter rymdaction från Star Citizen
Medlem
Se fem minuter rymdaction från Star Citizen

Wow, coolt. Ett FPS spel. Just what we needed more of.

Star Citizen känns bara som ett förvirrat tech demo. Jättesnyggt - absolut!

Men alla dessa moduler. Bara gör ett MMO och visa en demo med mer än 1-2 spelare på skärmen samtidigt.

Medlem

Han verkade ha något otalt med försäljare...

Medlem

Jäklar vad åksjuk jag blev efter 30 sek av det klippet... vad i helskotta har de gjort?

Medlem

Star Citizen är som glorified demo.Finns absolut ingenting att göra i "spelet".....

Medlem
Skrivet av papaz1:

Wow, coolt. Ett FPS spel. Just what we needed more of.

Star Citizen känns bara som ett förvirrat tech demo. Jättesnyggt - absolut!

Men alla dessa moduler. Bara gör ett MMO och visa en demo med mer än 1-2 spelare på skärmen samtidigt.

Bara logga in i nuvarande alphan så har du flera än 2 spelare på skärmen samtidigt. Och det är en tidigare version än vad som visades upp här.

Skrivet av PixelNoise:

Star Citizen är som glorified demo.Finns absolut ingenting att göra i "spelet".....

Spelet är ännu inte släppt. Det är inte ens i beta stadiet. Det är först under tidigt nästa år som du kommer att se "saker att göra" eftersom professions läggs till med start av patch 3.0 vid årsskiftet. Detta är då för MMO delen. Singleplayer delen har fortfarande släppdatum i år. Mer info om denna kommer på Citizen Con om någon vecka.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Jäklar vad åksjuk jag blev efter 30 sek av det klippet... vad i helskotta har de gjort?

Fick känslan av att man spelar med handkontroll i klippet.

Releasehästryttare

Ser BETYDLIGT snyggare ut än när de visade upp det för ~ett år sen, då va ja kritiskt till om det kunde leverera en produkt som mer än de hardcore personer som lagt 10,000+kr kunde uppskatta.

Men detta klipp ger mig hopp för va de kan göra.

Så här såg det ut då:

Medlem

Star Citizen er fremdeles i Alpha, og jeg er glad for det. Om Star Citizen blir bra eller ei, dét er íkke noe jeg tør vedde på.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Hullken:

Jäklar vad åksjuk jag blev efter 30 sek av det klippet... vad i helskotta har de gjort?

Fick känslan av att man spelar med handkontroll i klippet.

Jag med och jag avskyr när de gör det i shooter spel. Visa hur det ser ut när man spelar på riktigt (a.k.a. med mus) och det går snabbare till i svängarna; visst, han får väl vara lite överdrivet långsam med rörelsen ibland när han ska visa något grafiskt, men inte när man ska visa gameplay ju

Medlem

De har fortfarande en hel del att jobba på där, rörelserna känns väldigt släpande och flytande, precis som ett benchmark-program. Undrar hur lång tid det skulle ta för honom att göra en 360, känns som att det skulle ta över 3 sekunder.

rot
Medlem

Meh, vad hade försäljarna gjort? Oartigt värre.

Medlem

Så allt som har med FPS att göra sker endast i en egen FPS-modul?
Så man får inte uppdrag där man ska åka sitt skepp till exempelvis en rymdstation som är övertagen av pirater för att sedan ta tillbaka sagd station i ett FPS-uppdrag?

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:

Så allt som har med FPS att göra sker endast i en egen FPS-modul?
Så man får inte uppdrag där man ska åka sitt skepp till exempelvis en rymdstation som är övertagen av pirater för att sedan ta tillbaka sagd station i ett FPS-uppdrag?

Funktionellt teknikmässigt är de en egen modul, gameplay är seamless i mellan. Du kan åka till x, hoppa ur och göra y i fps.

Håller inte med vissa som anser de är en techdemo, de är ett väldigt ambitiöst spel och de vill få allt rätt från grunden med motorn istället för att hätta ihop gameplay först och sedan får omkonstruerad hela koden.

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:

Så allt som har med FPS att göra sker endast i en egen FPS-modul?
Så man får inte uppdrag där man ska åka sitt skepp till exempelvis en rymdstation som är övertagen av pirater för att sedan ta tillbaka sagd station i ett FPS-uppdrag?

Jo, modulerna kopplas ihop sen, när du kliver av skeppet är du i fps-modulen. Just nu jobbar de bara på modulerna, sen när alla är klara sätter man ihop dem och då ska spelet mer eller mindre vara klart.

Medlem

Kommer bli en gigantisk flopp. Kommer väl behöva arbeta på det i minst 5 år till om dom vill att det ska bli något av det.

eld
Medlem
Skrivet av svidishkaboj:

Så allt som har med FPS att göra sker endast i en egen FPS-modul?
Så man får inte uppdrag där man ska åka sitt skepp till exempelvis en rymdstation som är övertagen av pirater för att sedan ta tillbaka sagd station i ett FPS-uppdrag?

FPS-modulen är en modul för att designmässigt så byggdes den först separat, men nu är allt seamless. Du hoppar ur förarsätet för att gå in i rymdstationen, eller sväva in, eller krasha in.

Medlem

Känns som dom gör världens största spel någonsin

"Är inte Death Stranding klart ännu ?"
"Vad lång tid det tar !"
"Dom har ju inget att visa upp !"
"Det måste bli en flopp !"
"Inte ens Beta ännu ?"

"Buuuuuhuuuuu, uuuuäääääh !"

Medlem

Förstår mig inte på folk som klagar på detta spelet, det ser helt godlike ut för att vara en alpha? Och då menar jag inte bara grafikmässigt.

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Star Citizen är som glorified demo.Finns absolut ingenting att göra i "spelet".....

Demo? Det är en tech preview, inte ett spel, så allt verkar vara i sin ordning.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Star Citizen är ju ett hype-tåg som aldrig kan uppfyllas. Precis som No Mans Sky. Jag tycker det ser ok ut men de gånger jag testat alphan (är backer) så tyckte jag det var urtrist och saknade känsla. Jag hoppas de löser det till release (om 100 år), men i jämförelse med tex Elite: Dangerous så har de långt kvar för att få in känslan i rymdflygandet.

Medlem
Skrivet av DEWE:

Förstår mig inte på folk som klagar på detta spelet, det ser helt godlike ut för att vara en alpha? Och då menar jag inte bara grafikmässigt.

De flesta som klagar gör det inte på själva innehållet i spelet, utan på deras upprepade förseningar, missade leveranser och brutna löften.

Tycker du till exempel att det är helt i sin ordning att ta emot 10000 SEK från någon och lova dem en produkt 2 år i framtiden i utbyte för pengarna, och sedan när 4 år har gått fortfarande inte ha levererat någon produkt?

Finns inget att klaga på alls där?

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av DEWE:

Förstår mig inte på folk som klagar på detta spelet, det ser helt godlike ut för att vara en alpha? Och då menar jag inte bara grafikmässigt.

De flesta som klagar gör det inte på själva innehållet i spelet, utan på deras upprepade förseningar, missade leveranser och brutna löften.

Tycker du till exempel att det är helt i sin ordning att ta emot 10000 SEK från någon och lova dem en produkt 2 år i framtiden i utbyte för pengarna, och sedan när 4 år har gått fortfarande inte ha levererat någon produkt?

Finns inget att klaga på alls där?

Det är självklart inte speciellt bra. Men det är väl inte riktigt vad som diskuteras i tråden?

Ser helt klart problematiken i vad du säger och är ingen star citizen fanboy så ni behöver inte oroa er, men jag tycker faktiskt det är ganska uppfriskande med en spelstudio som verkar vara målmedvetna vid att faktiskt leverera ett grymt spel och inte bara stressa ut skit som skall sälja väl.. Jag kan mycket väl ha fel men jag tycker det verkar som att star citizen kan vara ett av de få spelen som faktiskt siktar på riktig kvalitet för spelarna, det är bara att hålla tummarna!

Medlem
Skrivet av DEWE:

Det är självklart inte speciellt bra. Men det är väl inte riktigt vad som diskuteras i tråden?

Det blir ju ganska automatiskt indraget, eftersom ett FPS var något som INTE öht utlovades från början, men som de beslöt sig för att utveckla ändå bara för de hade råd ( fps eller shooter nämns exakt 0 gånger i deras pitch ).

Beslutet ett inkludera ett fps är därför garranterat en bidragande faktor till alla förseningarna.

Skrivet av DEWE:

Ser helt klart problematiken i vad du säger och är ingen star citizen fanboy så ni behöver inte oroa er, men jag tycker faktiskt det är ganska uppfriskande med en spelstudio som verkar vara målmedvetna vid att faktiskt leverera ett grymt spel och inte bara stressa ut skit som skall sälja väl.. Jag kan mycket väl ha fel men jag tycker det verkar som att star citizen kan vara ett av de få spelen som faktiskt siktar på riktig kvalitet för spelarna, det är bara att hålla tummarna!

Självklart är det bra att inte stressa ut en produkt, men jag hade faktiskt föredragit ett skitbra rymdspel utan någon FPS ( vilket också var det jag lade mina pengar på när jag backade Chris & CO 2012... )

På så sätt misslyckas de ju rätt grovt med sin "målmedvetenhet" eftersom de ändrar vad målet är till något helt annat ( med enorma förseningar som följd ).

För att få lite perspektiv så lovade de såhär i October 2012:

"and then 20-22 months in they will get to play the Star Citizen Beta, adventuring around the huge open galaxy, well before the general public."

Nu 47 månader senare väntar jag fortfarande på min "huge open galaxy" att flyga runt i...

Medlem

Whine whine whine.. gnäller som små kids.. giriga jävlar..

Så stort som SC verkar bli förstår ni väl att det inte byggs på 3-5år som vissa verkar tro.. allt tar sin tid. Välkommen till verkligheten, gå ut o ta lite frisk luft vettja.

Medlem
Skrivet av draco:

Whine whine whine.. gnäller som små kids.. giriga jävlar..

Så stort som SC verkar bli förstår ni väl att det inte byggs på 3-5år som vissa verkar tro.. allt tar sin tid. Välkommen till verkligheten, gå ut o ta lite frisk luft vettja.

Varför tar inte du själv och går ut i verkligheten och kollar runt lite hur många som tycker det är OK att beställa t.ex. en liten japansk bil med 4 månaders leveranstid och sedan får reda på att det du faktiskt kommer få levererat är en SUV med i bästa fall 10 månaders leveranstid?

När du frågar varför du inte kan få bilen som utlovat blir svaret "det förstår du väl att en så stor bil tar längre att utveckla och bygga... ( trotts att vad du beställde ursprungligen var en liten bil ).

Hur många i verkligheten tror du tycker det är OK eller ens lagligt att göra så?

Helt OK om de vill göra ett stort spel, men helt nya features som FPS får de faktiskt vänta med tills de levererat vad de lovat. Allt annat är oärligt.

Medlem

Utveckling börjat 2011 och efter 5 år "spelet" är fortfarande som icke existerande. Det finns ju nästan ingenting att göra i den....

Gen
Medlem

Det är verkligen snyggt och verkar följsamt och mjukt. Syns dock att de kör med en handkontroll. Hoppas bara de kan få in lite roligare fraser än "Fire" och "What was that sound"

Kör de spelet i en egenutvecklad 3D-motor?

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av draco:

Whine whine whine.. gnäller som små kids.. giriga jävlar..

Så stort som SC verkar bli förstår ni väl att det inte byggs på 3-5år som vissa verkar tro.. allt tar sin tid. Välkommen till verkligheten, gå ut o ta lite frisk luft vettja.

Varför tar inte du själv och går ut i verkligheten och kollar runt lite hur många som tycker det är OK att beställa t.ex. en liten japansk bil med 4 månaders leveranstid och sedan får reda på att det du faktiskt kommer få levererat är en SUV med i bästa fall 10 månaders leveranstid?

När du frågar varför du inte kan få bilen som utlovat blir svaret "det förstår du väl att en så stor bil tar längre att utveckla och bygga... ( trotts att vad du beställde ursprungligen var en liten bil ).

Hur många i verkligheten tror du tycker det är OK eller ens lagligt att göra så?

Helt OK om de vill göra ett stort spel, men helt nya features som FPS får de faktiskt vänta med tills de levererat vad de lovat. Allt annat är oärligt.

Jag förstår vad du menar men nu är det ju inte de summorna det gäller.. Och visst det finns folk som investerat massvis med pengar i SC men de var väl knappast fattiga från början.. Tycka vad man vill om hur de har hanterat det, dock finns det ju bra mycket värre historier med kickstarter.. Jag tycker att det är spännande att dom faktiskt försöker bygga något såhär pass omfattande och faktiskt tar sig tid att göra det. Det har talats om liknande projekt genom tiderna (i omfattning dvs) men de har aldrig ens varit nära lika omfattande när de realiserats.. Dehär kan bli riktigt coolt!

12
Skriv svar