Dice släpper systemkraven för Battlefield 1

Robot
Dice släpper systemkraven för Battlefield 1

Är din dator redo för Första världskriget?

#battlefield-1


Medlem
Dice släpper systemkraven för Battlefield 1

Jaha, då blir det en ny processor man måste spara till.


signatur

"If I am focusing on religion, should I not research education?"

Medlem

skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.

Medlem

"Graphics card (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1060 3GB"? Wut? Svarade ja iallafall. Känns som om det snarare är för över recommended. Ja, det vill säga om inte final är sämre optimerat än betan då.

Skrivet av flopper:

skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.

Dom flesta spelföretag säljer ut sig till giriga publishers idag, Dice är knappast det första.
Är BF 1 värre än BF4 i just denna aspekt?

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

"Graphics card (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1060 3GB"? Wut? Svarade ja iallafall. Känns som om det snarare är för över recommended. Ja, det vill säga om inte final är sämre optimerat än betan då.

Precis! Jag tyckte Betan rullade på riktigt smooth på min burk men jag klarar ju inte gfx kortet för recommended, men resten OK?

Medlem

Min dator har lite problem med processorn på rekommenderade då det är en i7 3820 3.60ghz.. 16 gb ram som rekommenderat. Sjukt. Har det men måste vara första spelet som har det som rekommenderat.

Iofs kommer jag strunta i detta spelet men ändå intressant med systemkraven.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Såg att de gått ut med lote förändringar i spelet efter betan med feedback från spelarna:
https://www.battlefield.com/news/article/battlefield-1-beta-l...

Jag gillade betan och kommer köpa spelet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

FML
Medlem

Gillade betan skarpt också. Men för 1200 kr för ett spel, aldrig i livet. Visst man kan köpa standard edition för halva, men då får man väl typ bara halva banorna också.

Medlem

6600k som minimum?
Resten klarar jag men processorkravet låter sjukt högt..

Medlem

Jag förstår inte riktigt cpu rekommendationerna. Gamla och rätt dåliga från AMD. Nyare och kraftfullare från Intel som krav.

Medlem

Att de sätter minimum Core i5 6600K är bara ren knas, då man verkar kunna spelar rätt hyfsat även på en överklockad i5 750.

Sen är också en AMD FX-6350 betydligt sämre än en ny i5:a, FX 8350 kan i många fall inte ens slå en lite äldre i3:a.

Medlem

CPU kraven är rejält skumma, särskilt då den "rekommenderade" CPU'n är en äldre processor.
Rent nonsens ärligt talat, då min 3770K pallade betan maxat utan några som helst problem.

Fast kanske dom satt och tänkte på en Core 2 Duo E6600?

Medlem

Bullshhhhh. i5 4670k, 780ti, 16gb ram och jag hade 80-100 fps hela tiden i betan.

Medlem
Citat:

MINIMUM SPECS
Processor (Intel): Core i5 6600K

Citat:

RECOMMENDED SPECS
Processor (Intel): Intel Core i7 4790 or equivalent

Okej, jag vet att det är skillnad på i5 och i7, men... Hur kan Minimum kräva att man har en processor som är 2 generationer nyare än Recommended? Körde betan med min "fjuttiga" i5 4670K, och hade alla inställningar på High (eller högre) utan problem (GTX 970 kort).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag spelade inte betan. Men på folks kommentarer så låter de som att Dice har överdrivit igen med deras specs, precis som de gjorde med battlefront.

Avstängd

Minimum kraven av att döma på Processor sidan är 6600k, och en rekommenderad Processor är en generation eller två neråt 4790? Var inte 6700k tillräckligt stark nog?

Medlem

Kan man spela BF4 så kommer BF1 funka bra.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Senaste i5:an som minimikrav? De tar verkligen i från tårna.

Medlem

Processorkraven för minimum låter orimliga, spelet flöt på finfint på min AMD Phenom II X4 965...

Medlem

Låter jätteskumt med 6600K...tror X har fått lite cash från Y för att skriva det där.


signatur

no remorse

Medlem

Windows 10 or later? Klarar det precis då;)

Medlem

Minimumkraven var lite skeva.. kan tänka mig att minimum är 1080p @ 30fps..

Rekommenderat var dock mer korrekt,
Har en överklockad 4790k, 16GB ram, GTX980Ti
Och klarade inte riktigt 1440p @ 144fps (vilket jag tycker bör vara rekommenderat)

Fick ut ungefär 80-100 fps på ultra.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Ja jag tycker också det verkar vara väldigt höga processorkrav. Jag körde betan med högsta inställningar och hade inga som helst problem; i5-4460, gtx970, 16gb ram.

Medlem

Hade inga problem med min i5 3570K @4.2GHz i betan iaf, tillsammans med ett GTX 970 och 8GB RAM i 1080p låg jag runt 100 fps med det mesta på high. TILLS.. Nvidia släppte nya drivisar... Då gick frameraten ned till 60-70-ish


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av flopper:

skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.

EA köpte dem 2006 så det är inga nyheter.

Medlem

Helt såld, betan var skitkul!

Bry er inte om siffrorna så mycket utan kötta på


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Klarar inte ens minimun med den processorn från Intel. Ändå lirade jag 90-120 fps i ultra på betan haha

Medlem

Blir intressant o se ifall min gamla i5-2500k pallar med spelet om jag någon gång köper det.

Så jävla kul att motbevisa alla flaskhalsfanatiker.

Blir tillsammans med ett GTX 1070.

12
Skriv svar