Efter stämningarna – Valve plockar bort Digital Homicide från Steam

Medlem

Jag var inne på deras hemsida och där skriver de att den enda anledningen till att de inte har tagit några juridiska åtgärder mot själva Steam är för att de är rädda för att det ska påverka deras familjs inkomst negativt.

Så de tror att det inte är så kostsamt att stämma 100+ privatpersoner istället??


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Aldrig ok med varken mordhot eller att håna och förlöjliga. Men när några idioter till gamers beter sig på sådant vis så är väl inte direkt svaret och stämma folk till höger och vänster som säkerligen inte har med saken att göra.

Det är HELT okej att både förlöjliga och håna dåliga spel.
Precis som det är okej att göra det mot utvecklare som försöker tysta kritik genom censur.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av SunShine:

Aldrig ok med varken mordhot eller att håna och förlöjliga. Men när några idioter till gamers beter sig på sådant vis så är väl inte direkt svaret och stämma folk till höger och vänster som säkerligen inte har med saken att göra.

Att håna och förlöjliga ett företag som gör undermåliga produkter är definitivt helt okej.

Nej tycker jag inte det är. Kan man inte bete sig kan man lika gärna sluta spela.
Man kan tycka något inte är så bra utan att behöva håna för det.

Företag och politiker älskar människor som dig.

Medlem

Om man heter Digital HOMICIDE så får man nog ta åt sig att folk som inte är nöjda gör dåliga skämt/kritik , tex 'gå och ta livet av er' som med stor sannolikhet är inspirerat av deras studionamn.

Svårt att ta något 'mordhot' på allvar med deras studionamn från missnöjda kunder. Om de fått personliga brev så kan jag förstå det, men inte i reviews

emj
Medlem

Det är väl ingen nyhet att folk på internet i allmänhet och gamer världen i synnerhet inte har filtrer mellan "dumihuvet musklen" och tangentbordet. Att folk förstärker och försvarar beteende som är värdigt en 12-åring är rätt tråkigt.

Massorna ska utkrävas ansvar för vad de gör, inte bara företaget.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Tivook:

Föreslår att ni även tar o läser på deras hemsida så ni kanske förstår varför dom valde att stämma folk, även FZ.se borde göra detta så vi alla slipper vinklade aftonbladet.se nyheter.

http://www.digitalhomicide.ninja/

Det hela verkar bottna i att dom i princip blivit mordhotade av diverse användare utan att Valve valt att göra något vilket i min värld är helt rätt.

Om nu det blivit mordhotade skall de ju anmäla till polisen!

"go kill yourself" är ju en uppmaning och inte ett mordhot!

Följt detta drama enda sedan Jim sterling började skita på deras spel, och jag precis som många här tycker ju att deras spel har inget på steam och göra, deras spel är ju oftast sämre än spel på itch.io ¨...

Intressant.
Så vi behöver elitism på Steam? Endast spel som enligt Person X är bra skall få finnas där?
Är det inte bättre för alla att gemene man får publisera spel och sedan kan man komma med konstruktiv feedback istället för mordhot?

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av SunShine:

Aldrig ok med varken mordhot eller att håna och förlöjliga. Men när några idioter till gamers beter sig på sådant vis så är väl inte direkt svaret och stämma folk till höger och vänster som säkerligen inte har med saken att göra.

Det är HELT okej att både förlöjliga och håna dåliga spel.
Precis som det är okej att göra det mot utvecklare som försöker tysta kritik genom censur.

Ah, så om jag tar något du gör och förlöjligar och hånar det, så kommer du le och säga "Det är helt OK!"
Det har jag rätt så svårt att tro på.
Det är ALDRIG okej att håna folk. Det är däremot BRA att försöka hjälpa, komma med feedback och vara vänlig mot människor och företag. Är det en dålig produkt dem levererar så ge ett dåligt betyg och gå vidare i livet.

Medlem

man kan ju undra hur idioterna Trodde att det skulle sluta och hur konsumenterna hela deras företag är beroende av skulle reagera. Nu erom väck för alltid hahah


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av SunShine:

Aldrig ok med varken mordhot eller att håna och förlöjliga. Men när några idioter till gamers beter sig på sådant vis så är väl inte direkt svaret och stämma folk till höger och vänster som säkerligen inte har med saken att göra.

Det är HELT okej att både förlöjliga och håna dåliga spel.
Precis som det är okej att göra det mot utvecklare som försöker tysta kritik genom censur.

Ah, så om jag tar något du gör och förlöjligar och hånar det, så kommer du le och säga "Det är helt OK!"
Det har jag rätt så svårt att tro på.
Det är ALDRIG okej att håna folk. Det är däremot BRA att försöka hjälpa, komma med feedback och vara vänlig mot människor och företag. Är det en dålig produkt dem levererar så ge ett dåligt betyg och gå vidare i livet.

Eller så ignorerar jag dig som vilken sund person som helt med sunt förnuft skulle göra? Om jag hade försökt tystat kritik genom censur så skulle du ha all rätt att håna och förlöjliga mig.

Man ska inte vara vänlig mot människor som bedriver censur och försöker tysta kritiker.

Medlem

Jag tänker att ett litet namnbyte kanske vore något.

Digital SUICIDE kanske?


signatur

~ spelat sedan 1979

12
Skriv svar