Nytt spel, ny video webserie!

Killmonday Games
Nytt spel, ny video webserie!

Halloj!

Efter framgångarna med Fran Bow så har vi nu hoppat in i nästa spelprojekt som heter
Different Galaxy! För det här spelet har vi valt att gå över till Unity, då den ger oss fler verktyg och kraft att göra ett större spel. Vi kommer försöka även få ut det till konsollerna, så vi designar spelet från grunden
att funka för det och även för dom gamla goa äventyrsspelfanatikerna som gillar använda musen bara.
En stor skillnad är att vi ska jobba nu med röstskådespeleri, och vi har redan hittat huvudkaraktärernas röster!

Men det jag vill ta upp är att vi kommer dokumentera hela förloppet med att skapa demot till spelet för att sen släppa det i samband med en kickstarter för att samla ihop budgeten för att betala röstskådespelare, en extra animatör och lite programmeringshjälp. Vi har släppt första videon på serien och det kommer bli många fler, så om du är intresserad av hur vi jobbar med att utveckla ett sånt spel från grunden kan det vara till intresse Vi ska visa det mesta som det är, där det enda vi inte vill ta upp är specifika element ur spelet som vi vill behålla tills release.

Här är första videon!

Andra videon är redan i klippningen och i den tredje ska vi ta upp mer om mjukvaran och mer tekniska bitar. Ska bli kul sen att visa hur röstskådespeleriet ska arbetas fram! Och så hoppas vi få en riktigt grym ljudkille med som tar hand om den biten, så då ska vi filma honom och hur det går till Meningen med det här hela är också för vår skull, när vi blir klara om runt 3 år (har vi räknat fram) så kan vi titta tillbaka på det vi gjort och vara nöjda och förhoppningsvis lära oss mer om våra missar och så.

#blogg


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem
Nytt spel, ny video webserie!

Lycka till, ert första spel var fantastiskt.

Kommer definitivt kickstarta detta, förtjänar ni.

Medlem

Bra idé att dokumentera processen, både för era fans och för er egen skull.
Sen vill jag klämma in att Fran Bow var absolut fantastiskt! Jag visste inte vem det var som hade utvecklat det då jag såg det på steam men det ringde någon klocka när jag såg vinjetten.

Hur som helst, jag väntar med spänning på ert nya alster.

1
Skriv svar