10 skäl att köpa Xbox One S

Medlem

Hur vanligt är det med 4k TV idag? Är ju inte direkt ett billigt alternativ.

Medlem

Bra skriven artikel och fina argument har själv en ps4 men det känns som att Microsoft försöker knappa igen och de gör ett bra jobb enda nackdelen är att det är en xbox. Ps4 har fortfarande många exklusiva titlar som är mer tilltalande för mig iaf, och jag har en skaplig pc. Med tanke på hur ofta konsoluppgraderingar kommer nu kan man lika gärna satsa på en pc om jag ska vara ärlig det lönar sig faktiskt och du kommer ha ett roligare utbud (begränsat med rts och moba till konsol). Sen spelar jag bara hots och paragon sedan nästan ett halvår tillbaka, sen man skaffade jobb har man inte tid med alla spel som släpps mellan kneget, tjejen och allt som ska fixas hemma

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av T.Mani:

Så FZ vill att vi ska byta till Xbox...

Vi vill att ni spelar. På vad bryr vi oss inte om - det bestämmer ni bäst själva. Men den här artikeln berättar om fördelarna hos ett av alternativen.

Nej nej ni vill vi ska byta och köpa hårdvara bara. Spel vad är det?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SummerRain:

Bra skrivet. Folk fattar inte att streamat 4k-material är komprimerat och avsevärt sämre kvalitetsmässigt jämfört med UHD. Som sagt bra artikel men jag väntar på Scorpio, trots allt bara ett år bort. Det blir PSVR och en PS4 Pro under tiden. Och NX med ju innan såklart. Det kommer svida i plånboken nu de närmaste 12-16 månaderna, man ska ju ha spel till skiten med....

Fast hur många köper/hyr filmer i dagens läge? För mig var iaf blueray spelaren enbart användbar pga att spelen kunde vara på br skivor. Kör enbart streaming

Ambassadör
Xbox

En positiv Xbox-artikel på FZ...nu har jag sett allt!

Nä, men informativt och bra! Det är dags att folk får upp ögonen för att MS har väldigt bra grejer på gång.Det är inte 2013 längre.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av burkmopp:

Hur vanligt är det med 4k TV idag? Är ju inte direkt ett billigt alternativ.

Det senaste året har 4K-TV varit mest prisvärt om man köper nytt. Nu finns det knappt 1080p längre.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av burkmopp:

Hur vanligt är det med 4k TV idag? Är ju inte direkt ett billigt alternativ.

Det senaste året har 4K-TV varit mest prisvärt om man köper nytt. Nu finns det knappt 1080p längre.

Där ser man.

Avstängd

Lite oroväckande dock att det inte nämns spel i en lista över varför man ska köpa en specifik spelkonsol...


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

"5. Kraftigare"

I jämförelse till vad? "Gamla" Xbox One? Playstation 4 Slim? Playstation 4 Pro?

Utveckla gärna detta för oss mindre insatta!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Hur vanligt är det med 4k TV idag? Är ju inte direkt ett billigt alternativ.

4K är billigt men ganska överhypat. Oled är mycket mer värt pengarna imo, har en 4K oled men inte det billigaste man köpt direkt.

Avstängd
Skrivet av Diezel:

"5. Kraftigare"

I jämförelse till vad? "Gamla" Xbox One? Playstation 4 Slim? Playstation 4 Pro?

Utveckla gärna detta för oss mindre insatta!

Kraftigare än gamla x1. Men inte mycket, så varför denna punkt är med på listan är ett mysterium.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Redaktör
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Diezel:

"5. Kraftigare"

I jämförelse till vad? "Gamla" Xbox One? Playstation 4 Slim? Playstation 4 Pro?

Utveckla gärna detta för oss mindre insatta!

Kraftigare än gamla x1. Men inte mycket, så varför denna punkt är med på listan är ett mysterium.

Här är ett prestandatest, länkar i slutet av artikeln. Motiveringen står ju i punkt 5, men det handlar om att S ger bättre, stabilare flyt i vissa spel tack vare den nya hårdvaran, och trots att Microsoft inte lovat det.


signatur
Avstängd
Skrivet av Tompa:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Diezel:

"5. Kraftigare"

I jämförelse till vad? "Gamla" Xbox One? Playstation 4 Slim? Playstation 4 Pro?

Utveckla gärna detta för oss mindre insatta!

Kraftigare än gamla x1. Men inte mycket, så varför denna punkt är med på listan är ett mysterium.

Här är ett prestandatest, länkar i slutet av artikeln. Motiveringen står ju i punkt 5, men det handlar om att S ger bättre, stabilare flyt i vissa spel tack vare den nya hårdvaran, och trots att Microsoft inte lovat det.

I artikeltexten före listan nämns ps4 och Sony en hel del. Att nämna att x1s är kraftigare, utan att nämna jämfört med vad, som en av orsakerna till varför man ska köpa den gör det hela vilseledande.

Känns lite som att ni fått en fin veckopeng av ms för att göra denna lista.

Edit: glömde citera


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Blir nog att köpa en framöver.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas det är bättre fps i nya Xbox One S än standard ps4
https://www.youtube.com/watch?v=ML7erIBM3Ic

I F1 2016 så dropapr fps ner till 42 fps på gamla Xbox One!

Nya V2 kontrollen ingår ju även i S versionen så det är en 11:e godbit. Samt större hårddisk som standrad.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

I artikeltexten före listan nämns ps4 och Sony en hel del. Att nämna att x1s är kraftigare, utan att nämna jämfört med vad, som en av orsakerna till varför man ska köpa den gör det hela vilseledande.

Håller med om detta. Påståendet att den nya Xbox konsolen är starkare än den gamla Xbox konsolen är inget argument för varför man ska välja att köpa en Xbox framför en PS4.

Åtminstone har jag svårt att se logiken i hur det passar in.

Inaktiv

Ingen vettig människa köper en konsol...

Avstängd
Skrivet av MischievousCandy:

Ingen vettig människa köper en konsol...

http://i.imgur.com/gu4RG9d.jpg

Och det är personer som dig som får mig att skämmas över att vara pcgamer. Kan ni inte hållas på reddit?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av MischievousCandy:

Ingen vettig människa köper en konsol...

http://i.imgur.com/gu4RG9d.jpg

Ingen vettig människa låser sig till 1 alternativ. #gamermasterrace

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

En positiv Xbox-artikel på FZ...nu har jag sett allt!

Nä, men informativt och bra! Det är dags att folk får upp ögonen för att MS har väldigt bra grejer på gång.Det är inte 2013 längre.

Ja ms verkar mer och mer lockande. Men blir en ps4 först då jag förlorade min gamla pga blåögdhet, har en del spel på psn, samt jag hann aldrig köra bloodborne. Så blir nog att vänta på Scorpio, har inte så bråttom att köra xbone spelen som möjligtvis kan vara av intresse (kan nu iofs inte komma på något som jag är intresserad av, möjligtvis forza, men är bara måttligt intresserad av bilspel, så kom gärna med tips gott folk, och inte Halo då det inte är någon serie som är intressant för mig)

Medlem
Skrivet av MischievousCandy:

Ingen vettig människa köper en konsol...

http://i.imgur.com/gu4RG9d.jpg

En vettig gamer spelar allt den kan

Medlem

Inte ett enda argument för att uppgradera min nuvarande xbone skulle väl vara inbyggd nätdel om jag måste välja en.

Edit: hade de slängt med en Elitekontroller så hade jag funderat på det


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrAg00nEn:

I artikeltexten före listan nämns ps4 och Sony en hel del. Att nämna att x1s är kraftigare, utan att nämna jämfört med vad, som en av orsakerna till varför man ska köpa den gör det hela vilseledande.

Känns lite som att ni fått en fin veckopeng av ms för att göra denna lista.

Haha, them tears....mmm.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av DrAg00nEn:

I artikeltexten före listan nämns ps4 och Sony en hel del. Att nämna att x1s är kraftigare, utan att nämna jämfört med vad, som en av orsakerna till varför man ska köpa den gör det hela vilseledande.

Känns lite som att ni fått en fin veckopeng av ms för att göra denna lista.

Haha, them tears....mmm.

Och här mina damer och herrar har vi ett praktexemplar av en så kallad xbox fanboy.

Inte farliga. Bara väldigt irriterande. Dock inte på samma nivå som pcmasterrace fjollorna


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av DrAg00nEn:

I artikeltexten före listan nämns ps4 och Sony en hel del. Att nämna att x1s är kraftigare, utan att nämna jämfört med vad, som en av orsakerna till varför man ska köpa den gör det hela vilseledande.

Känns lite som att ni fått en fin veckopeng av ms för att göra denna lista.

Haha, them tears....mmm.

Och här mina damer och herrar har vi ett praktexemplar av en så kallad xbox fanboy.

Inte farliga. Bara väldigt irriterande. Dock inte på samma nivå som pcmasterrace fjollorna

Keep 'em coming


signatur

Jump in.

Medlem

Mmhm mmhm, jag blir ju faktiskt sugen på Rare Replay och Screamride, men kommer inte på något mer, gillar inte FPS-spel. Men Scorpio är ju så nära....

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Hur vanligt är det med 4k TV idag? Är ju inte direkt ett billigt alternativ.

4k tv är "billigt" tror du kan hitta 42 för 5k eller så

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av MischievousCandy:

Ingen vettig människa köper en konsol...

http://i.imgur.com/gu4RG9d.jpg

En vettig gamer spelar allt den kan

Exakt. Pengar är till för att spenderas! Bara snåljåpar spelar på en och samma maskin.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av burkmopp:

Hur vanligt är det med 4k TV idag? Är ju inte direkt ett billigt alternativ.

4k tv är "billigt" tror du kan hitta 42 för 5k eller så

Bättre med en bra 1080p tv än en dålig 4k.

Sedan har han rätt. En tv är inget normal svensson byter ofta och därför inte attraktivt för alla.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Köpte en one s enbart för uhd spelaren. Så jävla underbar bild och färg särskillt om man sitter på en high end tv


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

123
Skriv svar