Att patcha PS4-spel till PS4 Pro kommer inte kosta pengar

Robot
Att patcha PS4-spel till PS4 Pro kommer inte kosta pengar
Medlem
Att patcha PS4-spel till PS4 Pro kommer inte kosta pengar

Hur tror dom folk kommer reagera på att få betala för spel de redan köpt?

Avstängd

#PcPatchMasterRace

Medlem

Betalt för patcher? Jo men visst, det låter ju som upplagt för en succé utan dess like. Alla som vill betala mer pengar än vad en vara kostar, speciellt om den är trasig från första början, lär jubla av glädje.

Det är som att köpa en ny bil, som inte bara har sämre prestanda än vad den skulle ha haft, utan bilen kanske inte ens startar alla gånger, där motorn får plötsliga stopp lite närsomhelst och blinkers, backspeglar, värme etc som fungerar knackigt. Fan, kunderna skulle rasa varefter bilbolaget skulle nagelfaras, återkalla sina trasiga produkter och få se ett dalande aktievärde och böter i bästa fall massmiljon och i sämsta fall, miljard klassen.

Avstängd

Hoppas för guds skull att Sony aldrig kommer till PC. Grafikinställningarna i sig hade fått en att gråta. Man tänker att man ska in och pumpa allt till max med ett leende på läpparna.

Ambient occlusion ON - $10
4K resolution - $10
Texture resolution max - $10
Field of view - $10/10 degrees
Unlocked framerate - $10/hour

Gaaahhh!!!

Medlem

The horror...

Ambassadör
Xbox

*uppskalad 4K


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

.

Skrivet av Mortaigne:

.

Jag måste bara fråga om ni är samma användare bakom kontona?

Att Pungvred har haft mängder av konton här är uppenbart men "ni" har så pass lika retorik här och där att man blir fundersam.

Jag ber om ursäkt om jag har fel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

.

Skrivet av Mortaigne:

.

Jag måste bara fråga om ni är samma användare bakom kontona?

Att Pungvred har haft mängder av konton här är uppenbart men "ni" har så pass lika retorik här och där att man blir fundersam.

Jag ber om ursäkt om jag har fel.

Du har fel.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Du har fel.

Då ber jag om ursäkt.

Det finns en användare som verkar använda sig av mängder av olika användare - Rockartisten, KarateKurt, Törstig, Allah Snackbar, Muhammed Bacon med flera som alla skriver rätt lika och du och Pungvred passar in rätt bra i mallen.

Det brukar sluta med att dessa konton skriver något om att FZ är partiska och sedan raderas kontot.

Medlem

Hahaha! Sony drar dagens skämt. Nu kommer jag kunna ligga småpackad under mitt täcke och fnissa mig till söms.

Avstängd
Skrivet av Margy:
Skrivet av Mortaigne:

Du har fel.

Då ber jag om ursäkt.

Det finns en användare som verkar använda sig av mängder av olika användare - Rockartisten, KarateKurt, Törstig, Allah Snackbar, Muhammed Bacon med flera som alla skriver rätt lika och du och Pungvred passar in rätt bra i mallen.

Det brukar sluta med att dessa konton skriver något om att FZ är partiska och sedan raderas kontot.

Det är jag som är Törstig, Muhammed Bacon och Allah Snackbar, men jag har ett litet problem med en rasistisk moderator. Eller som hen-skapet kanske kallar sig, antirasist.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:
Skrivet av Mortaigne:

Du har fel.

Då ber jag om ursäkt.

Det finns en användare som verkar använda sig av mängder av olika användare - Rockartisten, KarateKurt, Törstig, Allah Snackbar, Muhammed Bacon med flera som alla skriver rätt lika och du och Pungvred passar in rätt bra i mallen.

Det brukar sluta med att dessa konton skriver något om att FZ är partiska och sedan raderas kontot.

Jasså? Nej, jag har bara ett konto som jag dessutom haft sen 2002. Ursäkten godtas!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Mortaigne:

Du har fel.

Då ber jag om ursäkt.

Det finns en användare som verkar använda sig av mängder av olika användare - Rockartisten, KarateKurt, Törstig, Allah Snackbar, Muhammed Bacon med flera som alla skriver rätt lika och du och Pungvred passar in rätt bra i mallen.

Det brukar sluta med att dessa konton skriver något om att FZ är partiska och sedan raderas kontot.

Jasså? Nej, jag har bara ett konto som jag dessutom haft sen 2002. Ursäkten godtas!

Hahaha... Ja, hade hon använt lite mer eftertanke så borde hon sett hur gammalt ditt konto är. Är man bannad kan man inte kommentera. Ta det från mig. Jag är veteran.

Medlem

Ja jävlar. Snacka om att jag hade sålt konsolen illa kvickt om det hade kostat extra för att få ett fungerande spel.

Medlem

Tycker faktiskt inte detta låter så orimligt. De enda spel som behöver patchas för detta är de som redan är släppta och alltså antagligen varken säljer särskilt bra eller patchas längre. Om patchen kräver ansträngning är det då inte konstigt att de tar betalt av sådana som vill ha de nya funktionerna för att täcka utvecklingskostnaderna. Alternativet är ju att studion saknar anledning att utveckla den och därmed att inte ens de som vore villiga att betala får ta del av dessa funktioner.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Ja jävlar. Snacka om att jag hade sålt konsolen illa kvickt om det hade kostat extra för att få ett fungerande spel.

Här är det ju dock inte frågan om att få spelen att fungera utan att patcha dem för att låta dem dra nytta av PS4 Pros högre prestanda.

Medlem

Hur snikna kan dom bli om dom tar betalt för en patch ??

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Hoppas för guds skull att Sony aldrig kommer till PC. Grafikinställningarna i sig hade fått en att gråta. Man tänker att man ska in och pumpa allt till max med ett leende på läpparna.

Du vet att Sony publicerar spel på PC va? ^_^

Avstängd
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Pungvred:

Hoppas för guds skull att Sony aldrig kommer till PC. Grafikinställningarna i sig hade fått en att gråta. Man tänker att man ska in och pumpa allt till max med ett leende på läpparna.

Du vet att Sony publicerar spel på PC va? ^_^

Party pooper:)

Mitt skämt syftade dock mer på en plattform, en portal, likt Steam. Det var bara ett skämt. Ganska uppenbart överdrivet.

Men ändå Sony publicerar väl inte spel på PC längre. Inte sedan de sålde av nån specifik studio. Nu överanalyserar vi ett skämt dock. Det finns mycket bättre anledningar att hålla Sony borta. T ex a Margy hade blivit ledsen. Hehe

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Tycker faktiskt inte detta låter så orimligt. De enda spel som behöver patchas för detta är de som redan är släppta och alltså antagligen varken säljer särskilt bra eller patchas längre. Om patchen kräver ansträngning är det då inte konstigt att de tar betalt av sådana som vill ha de nya funktionerna för att täcka utvecklingskostnaderna. Alternativet är ju att studion saknar anledning att utveckla den och därmed att inte ens de som vore villiga att betala får ta del av dessa funktioner.

Jo det är orimligt, när pc marknaden fick sina 4k skärmar var det inga "standalone" versioner som kostade extra.

"battlefield 1 4k dlc" cmon..

Medlem

Fast detta var ju inte sant, enligt Playstation som haft en intervju med Polygon.

Medlem

nope, det skulle jag inte vilja göra. betala för att patcha alltså.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Men vänta nu. Som jag tolkar det kommer alltså in Sony att ta betalt, men utvecklaren kan om dom vill. Eller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja utvecklare verkar kunna ta betalt för patchar.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av FelixenS:

Tycker faktiskt inte detta låter så orimligt. De enda spel som behöver patchas för detta är de som redan är släppta och alltså antagligen varken säljer särskilt bra eller patchas längre. Om patchen kräver ansträngning är det då inte konstigt att de tar betalt av sådana som vill ha de nya funktionerna för att täcka utvecklingskostnaderna. Alternativet är ju att studion saknar anledning att utveckla den och därmed att inte ens de som vore villiga att betala får ta del av dessa funktioner.

Jo det är orimligt, när pc marknaden fick sina 4k skärmar var det inga "standalone" versioner som kostade extra.

"battlefield 1 4k dlc" cmon..

Konsolerna har ju dock en annan lösning här då de är låsta till en upplösning och någon måste patcha dem för att låsa upp den. Om man ville ha fungerande scaling av interfacet behövdes det dessutom patcher även på PC. Det hade dock inte varit praktiskt att ta betalt för dessa då moddar finns att tillgå på PC medan endast utvecklarnas eget material tillåts på PS4. Här behövs eventuellt utöver dessa även andra justeringar för att behålla samma framerate. Jag ser inte att du kan förvänta dig att utvecklaren lägger ner detta arbete utan att få något för det.

Medlem

Aldrig


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Haha vilket jävla skämt. Dom kan pro och behålla den. Idioter.

Medlem

Heh jag förutsatte att det inte skulle kosta något extra med pro versioner. Kanske bara jag som är naiv.
Hade det däremot gjort det hade jag varit rätt besviken...

Medlem

Avdelningen "Ingen läser en uppdatering/rättelse"...

12
Skriv svar