Battlefield 1-betan är slut – vad tycker du om spelet?

Medlem

Lite positivare. Roligast med polare.

Men är fortfarande väldigt skeptiskt till att köpa det pga affärsmodellen.

Och känslan av det är ww1 finns knappt där. Kul dock, men då kunde det faktiskt lika gärna kunna vara ett fantasi/steampunk-krig.

Tyckte om att tanksen tålde en del stryk. Annars hade det kännts som det gjorde i bf3 o 4 när man stötte på tanks; "Nämen oj, en kartongbepansrad tank, gulligt. Hasta la vista."

Flöt dessutom riktigt bra!

Missade om det kommer att finnas VOIP in game i grupperna, nån som vet om detta? Kunde ju vara bra om man kör med randoms.

Medlem
Skrivet av Gandy:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gandy:

Man kan fortfarande inte hoppa över vissa saker pga den där jävla animationen dom lagt till...... Dom har verkligen försökt få exakt samma känsla som i bf4/bf3 verkar det som, fast med nya texturer. Tycker inte detta bf tillför ett dugg av nyheter, det är bara ett nytt bf helt enkelt. Inget nytt bara samma gamla säkra kort fast i en ny tidsålder...

Och på origin kostar "hela" spelat 1288 kr? Goddamn! Nej tack

inte pröjsar man såna summor för ett spel. såna pengar betalar man för samlarutgåvor med staty o grejer.

Det kostar ju så mycket om man ska ha deras "season pass"...........

Antar att det är Ultimate Edition du kollar på?

Ett tips, köp bara vanliga till att börja med för 599 och köp sen till endast Premium vilket brukar ligga nånstans runt 400-500.
Ultimate Edition har ju en massa annat med också tex skins, Battlepacks. Men sånt behöver man ju inte

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Gandy:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gandy:

Man kan fortfarande inte hoppa över vissa saker pga den där jävla animationen dom lagt till...... Dom har verkligen försökt få exakt samma känsla som i bf4/bf3 verkar det som, fast med nya texturer. Tycker inte detta bf tillför ett dugg av nyheter, det är bara ett nytt bf helt enkelt. Inget nytt bara samma gamla säkra kort fast i en ny tidsålder...

Och på origin kostar "hela" spelat 1288 kr? Goddamn! Nej tack

inte pröjsar man såna summor för ett spel. såna pengar betalar man för samlarutgåvor med staty o grejer.

Det kostar ju så mycket om man ska ha deras "season pass"...........

Antar att det är Ultimate Edition du kollar på?

Ett tips, köp bara vanliga till att börja med för 599 och köp sen till endast Premium vilket brukar ligga nånstans runt 400-500.
Ultimate Edition har ju en massa annat med också tex skins, Battlepacks. Men sånt behöver man ju inte

Det är fortfarande runt 1000 kr för ett spel. Om man räknar med season pass. Jag hoppar detta battlefield också trist men sant.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Spelade bara en kort stund men det kändes väldigt hoppigt och studsigt, inte alls någon slagfältskänsla.

Första intrycket va NEJ, men efter ett par genomspelningar så höjde det sig . . . . Dock så höll ju nästan alla till vid C, D och B i den ordningen . . . Det var där det hände grejer. . . . Orka med att ta sig till E F G bara för att bli "Snipad" när man har 100m kvar. . . . Jag skriker alltid att man ska spela för lagets bästa, men jag orkade inte offra mig och ta mig till de flaggorna när det var så mycket roligare att va i "smeten". . .

ETT STORT MINUS: Har alltid gillar Rush bättre, men här var verkligen rushbanan så jävla innehållslös och meningslös. . . Alldeles för öppet för Rush och den inbjöd verkligen till att bara ligga med ett snipergevär. . Tyvärr. .

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vill se mer Infantry strider. Gillar inte att springa runt och ha fordon som kan döda mig. Jag och mitt vapen mot dig och ditt vapen ska det vara!

Det kommer nog banor och spellägen för detta. Fanns i BF4 "infantry only" servrar i alla fall.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Tyckte banan sög,tröttna fort.

Medlem
Skrivet av Gandy:

Man kan fortfarande inte hoppa över vissa saker pga den där jävla animationen dom lagt till...... Dom har verkligen försökt få exakt samma känsla som i bf4/bf3 verkar det som, fast med nya texturer. Tycker inte detta bf tillför ett dugg av nyheter, det är bara ett nytt bf helt enkelt. Inget nytt bara samma gamla säkra kort fast i en ny tidsålder...

Och på origin kostar "hela" spelat 1288 kr? Goddamn! Nej tack

Varför köper folk spel på Origin det är alltid mycket dyrare där? Kolla prisjakt.nu 438 kr istället för 599 kr.. just sayin


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Det ända som suger är det hutlösa priset.

Medlem

Inget för mig


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Som spel, mkt bra! Kunde varit mer fordon. Väldigt mkt stabilare än det katastrofala stadiet BF4 var i vid release. Däremot är jag riktigt trött på Dice's bandesign. Öppen mark med några öar av hus/cover. Sinai Desert var inge vidare.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag har alltid tyckt att bandesignen tog ett stort steg bakåt från bf3 till bf4. Vet ej varför men jag gillar knappt någon bana i bf4, medan i bf3 är det bara någon enstaka bana jag ogillar.

Känns tyvärr som att bandesignen i bf1 fortsätter i samma spår. Även om jag i övrigt tyckte spelet var riktigt kul. Gillade speciellt nya rörelsemekaniken med att springa genom dörrar och klättra upp för höga väggar osv.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vill se mer Infantry strider. Gillar inte att springa runt och ha fordon som kan döda mig. Jag och mitt vapen mot dig och ditt vapen ska det vara!

Det ska finnas ett infantry only läge med mindre versioner av banorna, inga fordon utan up close and personal


signatur

Game long and prosper

Medlem

RIktigt pissig karta samt lika förvirrat som vanligt i public. Tror jag står över detta. Håller mig till Overwatch fortsättningsvis.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Extremt tråkig map! Den förra var mkt roligare


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tycker personligen att det är för mkt auto vapen. Skulle vara trevligare med mera old school manuala. Mera som det var på riktigt.
Och mera ww1 skytte grops lir.
Dock skulle sniper vapen utgå då jag tycker de förstör spelet (alla spel)men det skulle dock inte vara realistiskt..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Varför välja en skit bana för DEMO?

Ibland undrar man hur dom tänker, men efter nästan 20 år med DICE vet man att dom är lite speciella.

De återskappar gamla buggar folk har klagat på i tidigare spel om och om i varje spel.... sen får man vänta på patch.

DICE har sin egen nivå på trolling helt enkelt.

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vill se mer Infantry strider. Gillar inte att springa runt och ha fordon som kan döda mig. Jag och mitt vapen mot dig och ditt vapen ska det vara!

Då är det ju inte battlefield längre...

De är precis som spelare som klagar på call of duty 4 och andra. spela 2-5 månader kommer du lära dig undevika killstreaks och spelet kommer bli så bättre.

Medlem
Skrivet av MrVodka:

DICE har blivit bättre på sina betatester, Hardline hade också en stabil beta då jag testade, samt att jag hörde nu då de ska tydligen stresstesta sina servers inför launch var ju riktigt positivt enligt mig.
Gameplay gillade jag mer än BF3 och BF4, men kan nog bero på att jag föredrar världskrigsspel mer än modern combat.

Tummen upp för mig!

Jag tyckte både hardline och battlefront fungerade bättre och var
mer stabila än BF1 betan. Ska väl kanske också påpeka att jag
letade mer och var lite extra kritisk nu när det kommer ett spel som
jag också tänker köpa vilket inte var fallet med de försnämnda titlarna


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Överlag måste jag säga att jag är positivt överraskad. Jag var beredd på att det skulle vara totalt skräp... och det var det inte.

Alldeles för mycket automat- och semiautomatiska vapen för att vara första världskriget men det lilla vi spela var rätt kul ändå.

Lite problem som:

* Skjut dig blå utan kill men när den andra tittar på dig så dör du direkt, precis som tidiga BF4, påstådda 60hz till trots.

*Hitzones och vapnens verkan måste ses över.

*De försvinnande fordonen är bara för mycket. Ena sekunden kör du bepansrat fordon i öknen, nästa sekund är du till fots och bilen existerar inte.. wtf?

*JOYSTICK SUPPORT, seriöst det måste bara fungera med joystick i ett spel som har flygplan.

Dock som sagt var så jag är positivt överraskad över att det var ett kul spel allt som allt.

Medlem

En buggig och obalanserad röra. Kul att spela dock. Blir nog ett köp ett tag efter release, kanske får i julklapp? Men spelet känns inte som det kommer släppas i ett färdigt stadie.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vill se mer Infantry strider. Gillar inte att springa runt och ha fordon som kan döda mig. Jag och mitt vapen mot dig och ditt vapen ska det vara!

Krig är inte rättvist

Medlem

Blir ett köp, positivt överraskad och de bästa bf på ett par år nu. Önskar de kunde sätta en class limit på snipers i default-läget bara.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vill se mer Infantry strider. Gillar inte att springa runt och ha fordon som kan döda mig. Jag och mitt vapen mot dig och ditt vapen ska det vara!

Då är det ju inte battlefield längre...

Må så vara men det är ju bara ett bevis på att Battlefield inte är något för mig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Javas:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vill se mer Infantry strider. Gillar inte att springa runt och ha fordon som kan döda mig. Jag och mitt vapen mot dig och ditt vapen ska det vara!

Det ska finnas ett infantry only läge med mindre versioner av banorna, inga fordon utan up close and personal

Jo det är ju funnits tidigare så det är skönt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Besviken tyvär orkar ej skriva varför. men vissa förstår nog varför...

Gen
Medlem
Skrivet av Gandy:

Och på origin kostar "hela" spelat 1288 kr? Goddamn! Nej tack

Som tur var finns avsevärt billigare alternativ än överprisade Origin

12
Skriv svar