Civilization VI

Robot
Civilization VI

Vi känner spelhistoriens vingslag när vi testar att ta över världen för sjätte gången.

#firaxis


Medlem
Civilization VI

Gillar inte den nya grafiska stilen. Känns lite för enkelt/barnsligt, inte för att tidigare Civs varit realistiska men detta tilltalar mig inte.

Medlem

Dödskarket hahaha

Skribent
Skrivet av Korken:

Gillar inte den nya grafiska stilen. Känns lite för enkelt/barnsligt, inte för att tidigare Civs varit realistiska men detta tilltalar mig inte.

Jag är inte lika kritisk nu när jag testat det, men jag är inte heller övertygad om att det är rätt väg att gå.

Jag gillar dock hur de gör fog of war nu, där delar av kartan man inte ser för tillfället ser ut som en gammal papyruskarta. Det är läckert gjort.

Medlem

"Det börjar med runda och slutar med en runda va"

Medlem

Jag ser fram mot Civ 7 då. Förhoppningsvis har de då gått tillbaka till grafik som gör spelet vuxet, om inte till följd av förstånd så kanske av en känsla av att behöva göra någonting annorlunda.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag tycker den här stilen är mycket bättre än vad som varit i alla tidigare titlar. Den är dessutom mycket bättre ur tillgänglighetssynpunkt än Civ V var.

Förövrigt verkar dom ge spelaren många fler val den här gången. Ser ut att bli mer komplext i strategi och diplomatilagren.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Korken:

Gillar inte den nya grafiska stilen. Känns lite för enkelt/barnsligt, inte för att tidigare Civs varit realistiska men detta tilltalar mig inte.

Jag är inte lika kritisk nu när jag testat det, men jag är inte heller övertygad om att det är rätt väg att gå.

Jag gillar dock hur de gör fog of war nu, där delar av kartan man inte ser för tillfället ser ut som en gammal papyruskarta. Det är läckert gjort.

Jo är det bra polish på andra delar av spelet så kan det ju väga upp för mycket. Var inte såld på Overwatch grafiken heller men det är så jäkla tight spel att man fastnar ändå.

Medlem

Felstavning i titeln.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Medlem

Vafan är en kark?

Edit: Jaha, knarket. Självklart. Trodde det var något i världshistorien som jag totalt missat som tillhörde en CIV.

Medlem

Civilization. Spelet där man tänkt spela till kl 22, får tvinga sig själv att stänga ner 23.30, och dagen efter märker att sista save är från 00.45.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag ser fram mot Civ 7 då. Förhoppningsvis har de då gått tillbaka till grafik som gör spelet vuxet, om inte till följd av förstånd så kanske av en känsla av att behöva göra någonting annorlunda.

Barnsligt att sitta grina över den grafiska stilen. Mekaniken är vad som gör spelet. Jag upplever att de spel som har den mest "vuxna" stilen allt som oftast tilltalar tonåringar, för de förstår inte vad som är vuxet. De har en beröringsskräck för det de upplever barnsligt, förmodligen för att de brottas med sin identitet som blivande vuxen. Något som gör att de dras till sånt som oftast är en parodi av vuxenlivet. I regel blir det en fixering av saker som är barnförbjudet, trots att de flesta vuxna sitter och grinar till en Pixar-film ihop med sina barn.

GTA och Mortal Kombat är inte vuxet, det är barnsligt.

Medlem
Skrivet av Korken:

Gillar inte den nya grafiska stilen. Känns lite för enkelt/barnsligt, inte för att tidigare Civs varit realistiska men detta tilltalar mig inte.

Jag tror att det första folk kommer att modda bort är utseendet.

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av Paddington:

Jag ser fram mot Civ 7 då. Förhoppningsvis har de då gått tillbaka till grafik som gör spelet vuxet, om inte till följd av förstånd så kanske av en känsla av att behöva göra någonting annorlunda.

Barnsligt att sitta grina över den grafiska stilen. Mekaniken är vad som gör spelet. Jag upplever att de spel som har den mest "vuxna" stilen allt som oftast tilltalar tonåringar, för de förstår inte vad som är vuxet. De har en beröringsskräck för det de upplever barnsligt, förmodligen för att de brottas med sin identitet som blivande vuxen. Något som gör att de dras till sånt som oftast är en parodi av vuxenlivet. I regel blir det en fixering av saker som är barnförbjudet, trots att de flesta vuxna sitter och grinar till en Pixar-film ihop med sina barn.

GTA och Mortal Kombat är inte vuxet, det är barnsligt.

Haha du har helt fel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Korken:

Gillar inte den nya grafiska stilen. Känns lite för enkelt/barnsligt, inte för att tidigare Civs varit realistiska men detta tilltalar mig inte.

Jag tror att det första folk kommer att modda bort är utseendet.

Antligen är det klart och tydligt vad det är som är på varje Tile. I Civ 5 blir det en enda gröt och man ser inget.
Det är ju en grafisk representation, inte en simulering.
Lite som att klaga på att plastgubbarna i risk inte har animationer...

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av Paddington:

Jag ser fram mot Civ 7 då. Förhoppningsvis har de då gått tillbaka till grafik som gör spelet vuxet, om inte till följd av förstånd så kanske av en känsla av att behöva göra någonting annorlunda.

Barnsligt att sitta grina över den grafiska stilen. Mekaniken är vad som gör spelet. Jag upplever att de spel som har den mest "vuxna" stilen allt som oftast tilltalar tonåringar, för de förstår inte vad som är vuxet. De har en beröringsskräck för det de upplever barnsligt, förmodligen för att de brottas med sin identitet som blivande vuxen. Något som gör att de dras till sånt som oftast är en parodi av vuxenlivet. I regel blir det en fixering av saker som är barnförbjudet, trots att de flesta vuxna sitter och grinar till en Pixar-film ihop med sina barn.

GTA och Mortal Kombat är inte vuxet, det är barnsligt.

Det enda barnsliga som sagts hittills är det sista du sa där, ärligt talat.

Ambassadör
Xbox

Gillar inte heller disneygrafiken. Har precis som herr Kilman spelat Civ i alla dess former sedan Dmz glansdagar och det här tilltalar mig inte alls. Känns väldigt ovant men jag hoppar nog över den här versionen.


signatur

Jump in.

nog första gången jag tycker artikeln är skriven helt åt fanders....och rubriken:/ va fan aftonbladet rubrik


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av Paddington:

Jag ser fram mot Civ 7 då. Förhoppningsvis har de då gått tillbaka till grafik som gör spelet vuxet, om inte till följd av förstånd så kanske av en känsla av att behöva göra någonting annorlunda.

Barnsligt att sitta grina över den grafiska stilen. Mekaniken är vad som gör spelet. Jag upplever att de spel som har den mest "vuxna" stilen allt som oftast tilltalar tonåringar, för de förstår inte vad som är vuxet. De har en beröringsskräck för det de upplever barnsligt, förmodligen för att de brottas med sin identitet som blivande vuxen. Något som gör att de dras till sånt som oftast är en parodi av vuxenlivet. I regel blir det en fixering av saker som är barnförbjudet, trots att de flesta vuxna sitter och grinar till en Pixar-film ihop med sina barn.

GTA och Mortal Kombat är inte vuxet, det är barnsligt.

Jag håller med du!

Medlem

Hockeypulver är dödsknark.

Redaktör
Skrivet av Jeehao:

Hockeypulver är dödsknark.

Kark, om jag får be!


signatur
Medlem

Jag älskar hur spelet ser ut. Men det är ju bara mitt tycke, längtar tills det släpps.

Gnällkuk

Bara en turn till...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Prisjakt Spelbutiken se: 48:- ja det var ju billigt om det var sant

och klickar man på den kommer man till Civ IV

1
Skriv svar