Jämför gammalt med nytt i film från Batman: Return to Arkham

Robot
Jämför gammalt med nytt i film från Batman: Return to Arkham
Medlem
Jämför gammalt med nytt i film från Batman: Return to Arkham

"Lite" bättre än nyutgåvorna av Bioshock där man fick pausa och titta i 30 sekunder innan man såg en möjlig minimal skillnad.


signatur
Medlem
Medlem

Tycker nog vi borde se nå nytt ist.
Men det är klart, spelar man på konsol så kan man inte återbesöka mästerverken utan en remake, men jag tycker spelen är för nya och har redan från början bra grafik.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Var det så kasst som den till PS3 när det kom till PC? Eller är det bara konsolversionen som var så... jag har inget minne att PC-utgåvan hade problem med grafiken


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Det såg ju inget vidare ut. Ser värre ut på många ställen. Joker ser riktigt dålig ut på Ps4. Många av materialen ser sämre ut också, och allt är gult. Och allt hår är riktigt dåligt :/

Medlem

Ser att att ha gjorts framsteg sedan juni iaf. Äger båda originalen till PC som jag köpte i somras under "Summer Sale". Drygt att det inte går att köra med kontroll till PC när jag har windows 10.

Dessa nyfixade versioner kommer inte till PC, va...?...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

"Ansiktsluft" *fniss* (re: rubriken)

Edit: Och ingressen


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hmmm... ansiktet på Joker och Batman ser ju sämre ut än i originalet... kolla https://youtu.be/w2_q7QS15ZM?t=146

Medlem

För tidigt för en remake. Sjukt.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ser att att ha gjorts framsteg sedan juni iaf. Äger båda originalen till PC som jag köpte i somras under "Summer Sale". Drygt att det inte går att köra med kontroll till PC när jag har windows 10.

Dessa nyfixade versioner kommer inte till PC, va...?...

Går utmärkt att spela både asylum, city och knight med x360-kontroll på PCn med win10.


signatur

Information wants to be free!

Medlem

Är det bara jag eller var Arkham Asylum ett ofantligt mycket bättre spel än alla andra efterföljande batman spel?

Det var mer linjärt men ändå överraskande och varierat... sedan blev serien en assassin's creed klon med en miljard sidequest och minimap fetching.

Medlem
Skrivet av Korken:

Är det bara jag eller var Arkham Asylum ett ofantligt mycket bättre spel än alla andra efterföljande batman spel?

Det var mer linjärt men ändå överraskande och varierat... sedan blev serien en assassin's creed klon med en miljard sidequest och minimap fetching.

Håller helt med dig! Är just nu mitt inne i Arkham Knight, och den känslan är lite "ahaa", när Asylum va mer "OooooOoh!"

Medlem
Skrivet av Zechnubis:
Skrivet av CARTMAN:

Ser att att ha gjorts framsteg sedan juni iaf. Äger båda originalen till PC som jag köpte i somras under "Summer Sale". Drygt att det inte går att köra med kontroll till PC när jag har windows 10.

Dessa nyfixade versioner kommer inte till PC, va...?...

Går utmärkt att spela både asylum, city och knight med x360-kontroll på PCn med win10.

Köpte en x360 for Windows på NetOnNet för dessa spel men nix. Det funkade fortfarande inte. As drygt. Lämnade tillbaka den kontrollen.

Äger förövrigt en Xbox One kontroll som inte heller funkar i Batman spelen "Asylum, City och Origins". Äger inte Arkham Knight...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Konstigt, jag kör med trådaf x360-kontroll i Windows 10 och spelade Arkham Origins med kontrollen nån vecka sen utan problem.

Har du bara testat de trådlösa? Kan vara där problemet är men låter skumt ändå, borde ju finnas nån fix för det problemet.

Medlem
Skrivet av vurt:

"Lite" bättre än nyutgåvorna av Bioshock där man fick pausa och titta i 30 sekunder innan man såg en möjlig minimal skillnad.

well själv bryr mig inte om bioshock ser bättre ut eller bara har en pytte liten skillnad. Så länge remaster versionerna flyter på bättre än vanilla på windows 10 då jag knappt kunde sikta. Ordinarie versionerna ser fortfarande bra ut

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Konstigt, jag kör med trådaf x360-kontroll i Windows 10 och spelade Arkham Origins med kontrollen nån vecka sen utan problem.

Har du bara testat de trådlösa? Kan vara där problemet är men låter skumt ändå, borde ju finnas nån fix för det problemet.

om inte kontrollen funkar så brukar man få lov att gå in i kontrollpanelen sedan aktivera manuellt på maskinvara sedan enheter och skrivare och klicka in på enhetshanteraren, när man ser en okänd enhet så får man högerklicka på den och gå in på egenskaper.
Sen efter det klicka på uppdatera drivrutin och sedan söka efter uppdateringar som finns på datorn och leta fram xbox controller.

Skrev kanske lite osammanhängande men förhoppningsvis förstår någon här vad jag menar

Medlem

trams me re make på detta spel behövs inte tycker jag, när man väl spelar så ser man inte nån skillnad direkt säkert.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Konstigt, jag kör med trådaf x360-kontroll i Windows 10 och spelade Arkham Origins med kontrollen nån vecka sen utan problem.

Har du bara testat de trådlösa? Kan vara där problemet är men låter skumt ändå, borde ju finnas nån fix för det problemet.

Körde den trådade (som inte var avtagbar) x360 kontrollen som inte funkade. Min Xbox One kontroll har jag en lång 3 meters kabel i dator som inte heller funkade i Batman spelen. Båda funkar i andra spel.

Skrivet av CptBeard:
Skrivet av DrDoom:

Konstigt, jag kör med trådaf x360-kontroll i Windows 10 och spelade Arkham Origins med kontrollen nån vecka sen utan problem.

Har du bara testat de trådlösa? Kan vara där problemet är men låter skumt ändå, borde ju finnas nån fix för det problemet.

om inte kontrollen funkar så brukar man få lov att gå in i kontrollpanelen sedan aktivera manuellt på maskinvara sedan enheter och skrivare och klicka in på enhetshanteraren, när man ser en okänd enhet så får man högerklicka på den och gå in på egenskaper.
Sen efter det klicka på uppdatera drivrutin och sedan söka efter uppdateringar som finns på datorn och leta fram xbox controller.

Skrev kanske lite osammanhängande men förhoppningsvis förstår någon här vad jag menar

Har redan testat det med, men inget fungerar. Jäkligt tråkigt och inte det lättaste att lira sådana fight spel med mus & tangentbord....


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:
Skrivet av DrDoom:

Konstigt, jag kör med trådaf x360-kontroll i Windows 10 och spelade Arkham Origins med kontrollen nån vecka sen utan problem.

Har du bara testat de trådlösa? Kan vara där problemet är men låter skumt ändå, borde ju finnas nån fix för det problemet.

Körde den trådade (som inte var avtagbar) x360 kontrollen som inte funkade. Min Xbox One kontroll har jag en lång 3 meters kabel i dator som inte heller funkade i Batman spelen. Båda funkar i andra spel.

Hmmm... för mig funkade det som sagt med en x360 med sladd, på en Windows 10-dator.

Måste ju vara något med de spelen om det funkar i andra spel men vete fan det skulle kunna vara, gjorde inget speciellt själv.

Antar du testat kolla inställningar i spelet efter vilken input-device som är vald och testat trycka på den runda xbox-knappen på kontrollen för att "starta" den?

Kanske nån config-fil till spelen som är skrivskyddad och inte kan spara ändringar av kontrollmetod?

Who the fuck knows svaret finns säkert på internet nånstans.

Avstängd

Att jämföra mot förra generationens konsoler är ju en sak som man ser förbättring högt från.

Det är ju PC versionen som skillnaden är intressantast att se.

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av CARTMAN:
Skrivet av DrDoom:

Konstigt, jag kör med trådaf x360-kontroll i Windows 10 och spelade Arkham Origins med kontrollen nån vecka sen utan problem.

Har du bara testat de trådlösa? Kan vara där problemet är men låter skumt ändå, borde ju finnas nån fix för det problemet.

Körde den trådade (som inte var avtagbar) x360 kontrollen som inte funkade. Min Xbox One kontroll har jag en lång 3 meters kabel i dator som inte heller funkade i Batman spelen. Båda funkar i andra spel.

Hmmm... för mig funkade det som sagt med en x360 med sladd, på en Windows 10-dator.

Måste ju vara något med de spelen om det funkar i andra spel men vete fan det skulle kunna vara, gjorde inget speciellt själv.

Antar du testat kolla inställningar i spelet efter vilken input-device som är vald och testat trycka på den runda xbox-knappen på kontrollen för att "starta" den?

Kanske nån config-fil till spelen som är skrivskyddad och inte kan spara ändringar av kontrollmetod?

Who the fuck knows svaret finns säkert på internet nånstans.

Tack för tipsen, jag får ta o söka lite på nätet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar