Helgdiskussion: Spelar du massiva onlinerollspel?

Medlem

Nej.
Har aldrig tilltalat mig, har bara spelat Runescape när det begav sig..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

The Secret World (absolut bästa enl mig)
Anarchy Online ibland när jag blir sugen.

Har testat många av dom "stora", men aldrig riktigt haft kul i dom. Av olika anledningar.

Ja, har ett Ultima-Online konto som varit aktivt sedan år 2000.

Medlem

Lirar WoW till och från, började med Everquest, och har testat sjukt många mmorpg's sedan dess. Men det krävs lite för att man ska fastna. Ju äldre man blir desto mer måste spelet leva upp till vad jag vill ha ut av det. EVE / Everquest / WoW är de jag lirat mest dock.

Medlem

Jag har testat ett par mmo spel,tex Neverwinter,World of tanks samt War thunder och The old republic men fastnade inte direkt för något av dom.

Just nu så har jag typ sex mmo's installerade på datorn som jag ibland spelar när jag känner för det.

Avstängd

Ja, jag har spelat Dungeons and Dragons Online i 10 år.

Medlem
Skrivet av Sickness666:

Ja, jag har spelat Dungeons and Dragons Online i 10 år.

Jag spelade länge, fram tills nånstans efter EU/US merge. Sjukt kul. Har försökt komma igång igen några gånger men det har inte lyckats. Bra spel dock

Medlem

Nej och kommer aldrig göra

Medlem

Inte i nuläget. Önskar jag hittade ett MMO som jag fastnade för lite, men efter att ha försökt ge mig på SWOTOR, ESO och RIFT igen efter långa uppehåll och insett att jag inte fastnar så börjar jag tvivla på att det kommer komma något nytt fräscht som jag fastnar för. WOW vete tusan om jag kommer återuppliva. För mycket har nog hänt sen jag spelade catclysm...
Det blir till att spela klart The Witcher 3 och Fallout 4 antar jag.

Medlem

Lite nytänk hade inte skadat!

Vore skönt att slippa alla mystiska varelser, magiker och trollkonster. Ett MMORPG i nutid i grafisk godkänd kvalité hade väckt min nyfikenhet

Medlem
Skrivet av R.Persson:

Ett MMORPG i nutid i grafisk godkänd kvalité hade väckt min nyfikenhet

Enda i närheten är nog GTA 5 Online. Eller Test Drive Unlimited. Problemet är att spel ofta bör vara en flykt från verkligheten och då dyker magi och mystiska varelser upp fort.

Skulle gärna se ett survival MMO ungefär som Farcry Primal fast, i nutid med gevär, tält, hjortar och lägereldar. Eller varför inte en revival av The Sims Online, fast utan chanser för rövhattar att förstöra.

Medlem

Älskar MMOs, spelar mest wow och gw2

Medlem

Startade just en subscription på WoW igen för att prova Legion lite. Skulle antagligen spela mer MMO's annars, men det är ju det där med tiden. Försöker fördela de få speltillfällena jag har på TW3, Overwatch, BF1 betan och nu Legion...har svårt med bara två titlar, så det här blir inte lätt :/

Medlem

För mig är nog MMO -tiden över.
Spelar hellre bra singelplayer eller co-op med nära vänner istället.
Eve Online och Dark Age of Camelot var de bästa MMO:na för min del men jag kommer nog inte återvända mer.
Om det kommer något banbrytande och spektakulärt MMO så kanske lågan tänds igen.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Nej, jag har aldrig fastnat för något MMORPG. Om jag vill upptäcka nya världar med massor av lore och djup story så gör jag det hellre ensam. Jag har svårt att leva mig in i en RPG-värld om det springer runt 200 andra personer i min närhet och spammar chatten med konstiga och meningslösa kommentarer.

Spam i chatten är det minsta problemet med MMO tycker jag.
Att stå och vänta på att någon menlös mob skall spawna för att för många slåss om den är fan värre
Och det eviga grindadet och repetitiva quests som är lika inspirerande som en näve bäverbajs.

Medlem

kikar in på GW2 stundtals och kollar upp uppdateringar etc, men inte mer än så..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Spelar Runescape och Star Trek Online.
Däremot är jag inte alls sugen på att pröva något nytt, då det känns som allting nyförtiden ska handla om mikrotransktioner och Pay 2 Win.
Sedan det blivit mainstream känns det som enbart girigheten styr, och instället för att producera ett jättebra spel som förr i tiden fokuserar man på att försöka suga ut så mycket pengar som möjligt från spelarna innan det är dags att stänga ner.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av superapan:

www.project1999.com

Everquest. Det första. Som det var 1999.

Daybreak har fixat en classic server sedan de tog över från Sony, men den är inte F2P.

Det är heller inte riktigt classic, det är väl samma regler som 2016 men att expansionerna låses upp löpande?

Medlem

Mitt första mmo var Meridian 59 och sedan Ultima online. sen gick de utför ^_^
Har provat alla jag kommit över.
Största besvikelsen var nog en delad plats mellan Conan och Warhammer Online. Båda lovade guld.
WoW är de enda mmo jag lägger tid på nu. inget annat som tilltalar och man har vänner som spelar där än.
Legion är en kul exp med, så nu roas man av spelet igen som man gjorde i WotlK.


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Nej, har aldrig ens testat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

EVE (bästa enlg mig) ingen annan MMO kommer inte ens i närheten....

12
Skriv svar