Nya Playstation 4 filmad, fotad och testad

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Den har ingen 4k-bluray och ingen hdr och ser allmänt billig ut. Som ett snålbygge. Xbox One S är ju den klart bättre konsolen nu.

Kanske ska vänta och se vad PS4 Neo har att erbjuda innan du säger att Xbox är klart bättre,

Avstängd
Skrivet av basegnome:
Skrivet av Pungvred:

Den har ingen 4k-bluray och ingen hdr och ser allmänt billig ut. Som ett snålbygge. Xbox One S är ju den klart bättre konsolen nu.

Kanske ska vänta och se vad PS4 Neo har att erbjuda innan du säger att Xbox är klart bättre,

Men den går ju upp emot Scorpio och är en helt annan prisklass.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av didde:
Skrivet av RedZour:

Alltså... Jag vet att detta kanske inte är en sån stor let down hos många kanske men varför i hela friden har man valt att skrota optical audio out? man vill ju ha bra ljud när man spelar eller vill se på film. Xbox ONE S har ju den ingången. För mig personligen så är detta en besvikelse

Blir det inte lika bra ljud om man kör via HDMI?

Har man en lite äldre förstärkare så kanske inte HDMI finns som alternativ, trots allt.

Sant. HDMI har potentiellt bättre ljud att erbjuda då SPDIF (optiskt) är en gammal standard (hur galet det må låta när en singel fiber kan erbjuda bandbredd nog att strömma 4k inklusive _video_).

Man kan även hävda att det är en fördel att gå direkt till TV:n med videosignal (även om receivern normalt gör direkt bypass) för att minska "upplevd" fördröjning. Då är det en förutsättning att t ex optisk utgång existerar om man fortfarande vill dra ljudet till en receiver.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av didde:
Skrivet av RedZour:

Alltså... Jag vet att detta kanske inte är en sån stor let down hos många kanske men varför i hela friden har man valt att skrota optical audio out? man vill ju ha bra ljud när man spelar eller vill se på film. Xbox ONE S har ju den ingången. För mig personligen så är detta en besvikelse

Blir det inte lika bra ljud om man kör via HDMI?

Har man en lite äldre förstärkare så kanske inte HDMI finns som alternativ, trots allt.

Då kopplar man från optiska på tvn till förstärkaren. Jag har alla konsoler inkopplade med HDMI och sen en optisk från tv till förstärkaren.

Medlem
Skrivet av rolar:

KAn inte hjälpa det, men, vilket ofräscht hem det verkar vara. Kanske städa innan you tube filmen?!?!

Äntligen någon som tar upp det viktiga, rena soptippen på 4:29.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Sony släpper ju nästan inga spel alls, så där vet jag inte vad du talar om.

Hur många spel har MS släppt under årets åtta första månader? Ett?

September:

Recore
Forza Horizon 3

Oktober:

Gears of War 4

December:

Dead Rising 4

Februari 2017:

Halo Wars 2

Sony släpper The Last Guardian i höst som är ett lågbudget, föga imponerande spel.

Inget av dessa ser ut att vara från årets första åtta månader. Är det samma retorik som förra året att det av någon anledning bara är månaderna runt jul som räknas?

Nä, men du får ju räkna på hur många spel per år som släpps i snitt om du ska komma med ett påstående som du gjorde.

När säljer man flest spel på kortast tid. Inte runt midsommar iaf.

Redaktör
Skrivet av icaskrotum:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Sony släpper ju nästan inga spel alls, så där vet jag inte vad du talar om.

Hur många spel har MS släppt under årets åtta första månader? Ett?

September:

Recore
Forza Horizon 3

Oktober:

Gears of War 4

December:

Dead Rising 4

Februari 2017:

Halo Wars 2

Sony släpper The Last Guardian i höst som är ett lågbudget, föga imponerande spel.

Inget av dessa ser ut att vara från årets första åtta månader. Är det samma retorik som förra året att det av någon anledning bara är månaderna runt jul som räknas?

Nä, men du får ju räkna på hur många spel per år som släpps i snitt om du ska komma med ett påstående som du gjorde.

När säljer man flest spel på kortast tid. Inte runt midsommar iaf.

Det släpps 100-tals spel per år till båda konsolerna. Xbox One-lista här, och PS4-lista här. Men mängden säger inget om vilken konsol som är bäst, sånt avgörs som bekant av vad man själv gillar. Det är tycke och smak, inte matte.


signatur
Medlem
Skrivet av rolar:

KAn inte hjälpa det, men, vilket ofräscht hem det verkar vara. Kanske städa innan you tube filmen?!?!

Då skulle du besökt mig. Där står min PS4 på en familjepizza-kartong

Medlem
Skrivet av Kixarn:
Skrivet av rolar:

KAn inte hjälpa det, men, vilket ofräscht hem det verkar vara. Kanske städa innan you tube filmen?!?!

Då skulle du besökt mig. Där står min PS4 på en familjepizza-kartong

Men du kanske är "städad" nog att inte lägga upp ditt Playstation stand på tuben iaf

Medlem
Skrivet av rolar:
Skrivet av Kixarn:
Skrivet av rolar:

KAn inte hjälpa det, men, vilket ofräscht hem det verkar vara. Kanske städa innan you tube filmen?!?!

Då skulle du besökt mig. Där står min PS4 på en familjepizza-kartong

Men du kanske är "städad" nog att inte lägga upp ditt Playstation stand på tuben iaf

Jag är av den karaktären att jag lägger upp vad som passar mig och ingen annan möjligtvis. Har bytt till staniol från en kebab-rulle

12
Skriv svar