Nya Playstation 4 filmad, fotad och testad

Robot
Nya Playstation 4 filmad, fotad och testad

Spoiler: den heter inte Slim.

#sony


Medlem
Nya Playstation 4 filmad, fotad och testad

Alltså... Jag vet att detta kanske inte är en sån stor let down hos många kanske men varför i hela friden har man valt att skrota optical audio out? man vill ju ha bra ljud när man spelar eller vill se på film. Xbox ONE S har ju den ingången. För mig personligen så är detta en besvikelse

Medlem

Gött att den är tystare. Kändes inte så jävla premium när man startade sin PS4:a för första gången och det lät som att man hade ett litet kraftverk i vardagsrummet.

Medlem
Skrivet av RedZour:

Alltså... Jag vet att detta kanske inte är en sån stor let down hos många kanske men varför i hela friden har man valt att skrota optical audio out? man vill ju ha bra ljud när man spelar eller vill se på film. Xbox ONE S har ju den ingången. För mig personligen så är detta en besvikelse

Blir det inte lika bra ljud om man kör via HDMI?

Medlem
Skrivet av didde:
Skrivet av RedZour:

Alltså... Jag vet att detta kanske inte är en sån stor let down hos många kanske men varför i hela friden har man valt att skrota optical audio out? man vill ju ha bra ljud när man spelar eller vill se på film. Xbox ONE S har ju den ingången. För mig personligen så är detta en besvikelse

Blir det inte lika bra ljud om man kör via HDMI?

Har man en lite äldre förstärkare så kanske inte HDMI finns som alternativ, trots allt.

Medlem

Ta bort luckan och SKURVA!

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

Ta bort luckan och SKURVA!

KURWA

Medlem

Hmm, så gissningsvis är detta inte "neo"? Det läckte väl massa specifikationer som indikerar prestandaförbättring i viss mån för PS4 Neo?

Skribent
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Ghoztatic:

Ta bort luckan och SKURVA!

KURWA

SPRÅKET!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Hmm, så gissningsvis är detta inte "neo"? Det läckte väl massa specifikationer som indikerar prestandaförbättring i viss mån för PS4 Neo?

Nej det tycks vara en ersättare av den "vanliga" PS4, kommer ju troligen kallas PS4 Slim så som dem gjort med tidigare generationer av PS2 och PS3.

Medlem
Skrivet av RedZour:

Alltså... Jag vet att detta kanske inte är en sån stor let down hos många kanske men varför i hela friden har man valt att skrota optical audio out? man vill ju ha bra ljud när man spelar eller vill se på film. Xbox ONE S har ju den ingången. För mig personligen så är detta en besvikelse

Skrivet av Dreijer:

Har man en lite äldre förstärkare så kanske inte HDMI finns som alternativ, trots allt.

Jag tror att alla Tv-apparater med HDMI-ingångar som jag använt mig av även haft en optisk ljudutgång så det borde gå att koppla den vägen om man saknar HDMI i förstärkaren. Om detta inte går får man köpa sig en HDMI-switch/splitter med optisk utgång.

Avstängd

Den har ingen 4k-bluray och ingen hdr och ser allmänt billig ut. Som ett snålbygge. Xbox One S är ju den klart bättre konsolen nu.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Dreijer:

Har man en lite äldre förstärkare så kanske inte HDMI finns som alternativ, trots allt.

Jag tror att alla Tv-apparater med HDMI-ingångar som jag använt mig av även haft en optisk ljudutgång så det borde gå att koppla den vägen om man saknar HDMI i förstärkaren. Om detta inte går får man köpa sig en HDMI-switch/splitter med optisk utgång.

Jag har en aning äldre tv (50hz dessutom, så det är dags att byta hehe......) och där finns ingen optisk utgång.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Den har ingen 4k-bluray och ingen hdr och ser allmänt billig ut. Som ett snålbygge. Xbox One S är ju den klart bättre konsolen nu.

PS4 är fortfarande kraftfullare och har fler spel vad jag vet?

Skrivet av Margy:
Skrivet av RedZour:

Alltså... Jag vet att detta kanske inte är en sån stor let down hos många kanske men varför i hela friden har man valt att skrota optical audio out? man vill ju ha bra ljud när man spelar eller vill se på film. Xbox ONE S har ju den ingången. För mig personligen så är detta en besvikelse

Skrivet av Dreijer:

Har man en lite äldre förstärkare så kanske inte HDMI finns som alternativ, trots allt.

Jag tror att alla Tv-apparater med HDMI-ingångar som jag använt mig av även haft en optisk ljudutgång så det borde gå att koppla den vägen om man saknar HDMI i förstärkaren. Om detta inte går får man köpa sig en HDMI-switch/splitter med optisk utgång.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Avstängd
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Den har ingen 4k-bluray och ingen hdr och ser allmänt billig ut. Som ett snålbygge. Xbox One S är ju den klart bättre konsolen nu.

PS4 är fortfarande kraftfullare och har fler spel vad jag vet?

HDR och 4k-uppskalning kommer ändå skapa en bättre bild även om det skulle handla om native 900p kontra 1080p.

Sony släpper ju nästan inga spel alls, så där vet jag inte vad du talar om.

Ambassadör
Xbox

Är det här svaret på Xbox One S ? oook


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Sony släpper ju nästan inga spel alls, så där vet jag inte vad du talar om.

Hur många spel har MS släppt under årets åtta första månader? Ett?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Är det här svaret på Xbox One S ? oook

Kände detsamma, hehe. Nu finns det väl knappt några vettiga spel till någon av konsollerna dock...

Avstängd
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Sony släpper ju nästan inga spel alls, så där vet jag inte vad du talar om.

Hur många spel har MS släppt under årets åtta första månader? Ett?

September:

Recore
Forza Horizon 3

Oktober:

Gears of War 4

December:

Dead Rising 4

Februari 2017:

Halo Wars 2

Sony släpper The Last Guardian i höst som är ett lågbudget, föga imponerande spel.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Sony släpper ju nästan inga spel alls, så där vet jag inte vad du talar om.

Hur många spel har MS släppt under årets åtta första månader? Ett?

September:

Recore
Forza Horizon 3

Oktober:

Gears of War 4

December:

Dead Rising 4

Februari 2017:

Halo Wars 2

Sony släpper The Last Guardian i höst som är ett lågbudget, föga imponerande spel.

Inget av dessa ser ut att vara från årets första åtta månader. Är det samma retorik som förra året att det av någon anledning bara är månaderna runt jul som räknas?

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Den har ingen 4k-bluray och ingen hdr och ser allmänt billig ut. Som ett snålbygge. Xbox One S är ju den klart bättre konsolen nu.

Roligt att Xbox har HDR. Frågan är vilka spel har stöd för HDR och varför hörs det så lite om det?

Till PC går det trögt men vi har hört rykten om att GTX 1070/1080 kommer få tillgång till HDR.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Sony släpper ju nästan inga spel alls, så där vet jag inte vad du talar om.

Hur många spel har MS släppt under årets åtta första månader? Ett?

Det är ingen idé att diskutera med Pungvred. Tydligare fanboy får man leta efter på FZ...

Medlem

Fan vilken ful. Var inget större fan av PS4:ans design, men nu har de tagit fulheten till en helt ny nivå. Hoppas att Neo blir snyggare.

Avstängd
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Sony släpper ju nästan inga spel alls, så där vet jag inte vad du talar om.

Hur många spel har MS släppt under årets åtta första månader? Ett?

September:

Recore
Forza Horizon 3

Oktober:

Gears of War 4

December:

Dead Rising 4

Februari 2017:

Halo Wars 2

Sony släpper The Last Guardian i höst som är ett lågbudget, föga imponerande spel.

Inget av dessa ser ut att vara från årets första åtta månader. Är det samma retorik som förra året att det av någon anledning bara är månaderna runt jul som räknas?

Nä, men du får ju räkna på hur många spel per år som släpps i snitt om du ska komma med ett påstående som du gjorde.

Avstängd
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Sony släpper ju nästan inga spel alls, så där vet jag inte vad du talar om.

Hur många spel har MS släppt under årets åtta första månader? Ett?

Det är ingen idé att diskutera med Pungvred. Tydligare fanboy får man leta efter på FZ...

Vad jag föredrar förändrar fortfarande inte fakta.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Nä, men du får ju räkna på hur många spel per år som släpps i snitt om du ska komma med ett påstående som du gjorde.

Sony har släppt spel som...

Alienation
Guns Up!
Hardware: Rivals
Kill Strain
MLB 16
Ratchet & Clank
Shadow of the Beast
Uncharted 4

...hittills i år. MS har släppt ett (?) spel? Dessutom har Sony betydligt fler exklusiva spel från tredjepartsutvecklare jämfört med MS. Hur ser det egentligen ut med ditt "snitt" och påståenden om att det kommer mer spel till Xbox?

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:

Sony släpper ju nästan inga spel alls, så där vet jag inte vad du talar om.

Hur många spel har MS släppt under årets åtta första månader? Ett?

September:

Recore
Forza Horizon 3

Oktober:

Gears of War 4

December:

Dead Rising 4

Februari 2017:

Halo Wars 2

Sony släpper The Last Guardian i höst som är ett lågbudget, föga imponerande spel.

Inget av dessa ser ut att vara från årets första åtta månader. Är det samma retorik som förra året att det av någon anledning bara är månaderna runt jul som räknas?

Nä, men du får ju räkna på hur många spel per år som släpps i snitt om du ska komma med ett påstående som du gjorde.

Vad din personliga åsikt om The Last Guardian har att göra i en diskussion i antal spelsläpp på ett genomsnittligt år förstår jag inte men....

Oktober:

RIGS
The Last Guardian
Until dawn: Rush of blood

November:

Gran Turismo Sport

Januari:

Yakuza 0

Februari:

Horizon: Zero Dawn

Så att...du kanske faktiskt ska göra en rättvis jämförelse och inte bara nämna spel du kan utantill utan att kolla upp vad "motståndarna" har att erbjuda under samma period du skrivit din lista innan du säger att det är "fakta"

Medlem

KAn inte hjälpa det, men, vilket ofräscht hem det verkar vara. Kanske städa innan you tube filmen?!?!

Medlem

Kontrollen har fått en extra, smal ljusremsa på ovansidan. Du slipper därmed vrida kontrollen för att se den.

..Men, jag håller ju redan i den.

12
Skriv svar