Playstation Now kommer till PC – i morgon

Robot
Playstation Now kommer till PC – i morgon
Avstängd
Playstation Now kommer till PC – i morgon

Någon som har en aning om det går att spela med/mot andra som spelar på PS4 då?

Medlem

Måste man äga en ps4 isåfall? Känns som att konceptet faller lite annars.

Medlem

Den där streamingtjänsten funkade jävligt bra på PSVita så jag antar att det lär funka ganska ordentligt på PC. Ska testa garanterat.

Skribent
Skrivet av Voorhees:

Den där streamingtjänsten funkade jävligt bra på PSVita så jag antar att det lär funka ganska ordentligt på PC. Ska testa garanterat.

Oh! Jag har faktiskt helt glömt av att tjänsten existerar. Hur är det med lagg och sånt?


signatur

I am the black wizards.

Releasehästryttare

Så frågan är om det går och köra med VPN från England, nån från Fz får testa och se om det funkar

Medlem
Skrivet av Devan:

Så frågan är om det går och köra med VPN från England, nån från Fz får testa och se om det funkar

Har själv använt tjänsten utan VPN, allt som krävs är ett PSN-konto med rätt nationalitet samt gift codes köpta på Amazon för att betala prenumerationen.

Medlem

Till de som undrar hur det här fungerar så kan man jämföra detta med när ZTV lät de som ringde in spela via en tonvalstelefon. Det enda som krävdes för att spela spelet var just en telefon som var digital och inte som de äldre telefonerna (de med nummer placerade som en klocka).

Tekniken må vara avsevärt förbättrad men det är i princip samma sak som sker idag. En server skickar en bild från spelet till användaren och denne skickar i sin tur en signal för att kontrollera spelet. Tiden mellan att man ser bilden och ser ens karaktär agera kallas för latens (eng latency, fördröjning) och det är det här som är problemet med s.k "cloud gaming" kontra spela samma spel på den egna konsolen. Men det är även väldigt subjektivt, vissa kan inte se någon större skillnad mellan 30 och 60 FPS. Samma sak med fördröjning, somliga kommer märka det mer än andra.

Sony äger delar av OnLive och de köpte även upp konkurrenten Gaikai så det borde innebära att det kommer funka utan större problem på PC när de lanserar denna tjänst. OnLive var väldigt intresserade av att även låta deras kunder kunna köra just konsoler men det blev aldrig av. Ska bli intressant att följa utvecklingen av detta.

Medlem

http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-23-playstation-now-...

"The service contains over 400 PS3 games.

The recommended specs for running PS Now on PC are as follows:

Windows 7 (SP1), 8.1 or 10
3.5 GHz Intel Core i3 or 3.8 GHz AMD A10 or faster
300 MB or more; 2 GB or more of RAM
Sound card; USB port
2
You'll also want a minimum 5Mbps connection and Sony recommends a wired internet connection for the best performance."

Medlem
Skrivet av Redstar:

Måste man äga en ps4 isåfall? Känns som att konceptet faller lite annars.

Nej. Prenumerationstjänst för att streama ps3.spel i 720p.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Voorhees:

Den där streamingtjänsten funkade jävligt bra på PSVita så jag antar att det lär funka ganska ordentligt på PC. Ska testa garanterat.

Oh! Jag har faktiskt helt glömt av att tjänsten existerar. Hur är det med lagg och sånt?

Tyckte det funkade väldigt bra, jag har ändå en väldigt kass router. Gick till och med ganska okej att lira FPS. Men allra bäst gick det att lira t.ex Uncharted, Last of us. Väldigt cool funktion. Notera att PSnow appen inte finns till Vita i Sverige ännu. Men med lite knåp går det att få den. Trots att servrarna jag körde på låg i UK funkade det alltså ganska bra.

1
Skriv svar