Noob-dödaren Bastion har huvudrollen i nya kortfilmen om Overwatch

Medlem

Shut up! I'm not crying... you are! :'(

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Pettor:

Trodde väl aldrig Blizzards första fps skulle vara det bästa jag spelat på över 10 år. Men det är kul att de kan ta sig an en annan genre och fullkomligt bemästra den direkt tack vare sin extrema polering och som detta, sin kärlek till det de skapar. För är det något Blizzard kan så är det skapa saker som tar an egna liv.

Är du seriös? Har dom bemästrat fps spel nu? Med overwatch ett spel gjort för att locka yngre skaror. Helt utan djup. Katastrofal meta och obalanserat utav bara helvete. Men ja tycker du dom bemästrat fps genren kanske du ska testa lite andra fps. . .

Irriterande när du antar saker sådär. Jag har spelat fps sen 95 och lagt mängder med timmar på Quake 3. Det kommer alltid vara min måttstock och heliga gral. Mycket på grund av djupet och känslan i spelet. Går liksom aldrig bemästra spelet. Säger du annat kommer vi nog aldrig komma överens.

Overwatch har mängder med djup och faktiskt rent skitsnack att de är gjort för att locka yngre. Kolla dokumentären så ser du att spelet utgår från arena-shooters som t.ex. Quake i många aspekter. Sen finns de nya inslag som lockar, men ser inte vilka de specifikt yngre inslagen är. Pharah är ju en Quake-dröm. Men Overwatch är de bästa fps jag spelat på år och dagar (nyare Tribes var möjligen någpt på spåren). Förstår inte hur du inte kan se något djup i det? Finns mängder att besmästra, kanske inte som Quake men mer än t.ex. UT imo. Känslan är på top, helt i klass me Quake. Karaktärerna i sig slår ju självklart Quake med hästlängder eller viket annat fps jag än kan tänka på.

Tycker det är grymt imponerande att Blizzard tog sig an fps-genren och för mig bara sådär väckte liv i den igen. Kanske därför jag är lyrisk. Fps har inte fångat mig på flera år på grund av att det mest varit av typed COD eller Halp. COD, nyare UT, Doom, BF, Halo eller vilket senare fps som helst imponerar inte på mig som Overwatch.

QW är måttstocken, Q3 är ärligt talat rätt dåligt i jämförelse, så då ser jag ju var din FPS "bakgrund" kommer från.
Börjar med anledningar varför de tilltalar yngre skara, 1. hjältarna, bara kolla designen på dom, inte nånstans är dom skapade för en äldre person. Söta tjejer, tuffa killar i stora armors, lite roliga karaktärer inslängda. Pastellfärger, qw/q3/ut har mkt mörkare banor, mörkare bakgrund till spelet, dom är skapade till en äldre konsumentgrupp än tex Overwatch som är raka motsatsen.
Var är djupet i spelet? Metan är 2 tanks, 2 healers, och 2 dps, nästan ALLTID samma hjältar också, Soldier har bokstavligen Autoaim som ulti. . . Otroligt få game modes, dom game modes har oftast inte jättemkt taktik inblandat utan handlar mer om att välja rätt klass till banan eller att kontra hjältar, Vissa banor är katastrofala, med en chokepoint som hela laget måste ta sig förbi. etc etc.

Visst jag håller med om att det inte kommit några "fast paced fps" på år och dar som faktiskt håller nån form av godkänd kvalite, men du pratar ju som att spelet har skapat nån form av revulution. Faktum kvarstår att dom flesta gamla Quake spelare som jag lirade med har slutat spela overwatch av just dom anledningarna jag nämnde.

Spela på så länge du har skoj, inte min mening att förstöra ditt roliga men tror att en hel del spelare kommer inse efter ett tag att det inte finns mycket under ytan på det spelet.

Bara min åsikt, gammal QW spelare så jag har väldigt höga krav på FPS spel generellt.

Medlem

Overwatch classes i Battefield-size tema, hade varit awesome. Dock är matcherna nu mysiga som de är, men jag vill alltid ha mer.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Yabba:

Man kan inte låta bli att undra hur Titan hade blivit om dom inte lagt ner det, när man ser dom här filmerna.

Man ska kanske tänka på att varken karaktärerna eller de här filmerna är från Titan, jag tror inte att Blizzard hade lagt ner det om det hade haft minsta chans att lyckas som MMO.

Overwatch är gjort på rester från Titan. De är från Titan.

12
Skriv svar