No Man's Sky på pc – Sweclockers analyserar åt FZ

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Så dom skall inte skriva om ett spel som är högaktuellt just nu? Oavsett om det är ett bra eller dåligt spel?

Varför bara skriva om spel som tycks vara bra? Och vilka spel "förtjänar" mer utrymme?

Spel som förtjänar att skrivas om:

Merdian squad 22

Ett spel som programmerats av en person och ser ut som ett aaa spel

Ghost of a tale

Ett annat spel som en liten studio gjort där spelet är grymt snyggt

Obduction

Skaparna av MYST nyaste spel som släpps om en vecka

Jag tror ärligt talat att det inte skrivs så mycket om sånt här för att ingen tipsar redaktionen om det, det är svårt att hålla reda på allt som händer på AAA-fronten och helt omöjligt att ha koll på alla mindre projekt som släpps.

Spelen ser ju bra ut även om de inte har ett smack med NMS att göra men det är ganska liten chans att redaktionen plockar artikelmaterial från forumen.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

"skitspelet", som om det vore fakta. jag har 25 timmar loggade de senast 2 dagarna och kan inte tänka mig att jag kommer tröttna den närmaste tiden. sony gjorde misstaget att marknadsföra spelet till ALLA när det egentligen är ett jävligt nischat spel, men det är ju inte spelets fel. folk på internet (reddit) hypade spelet i flera år innan det släpptes, samtidigt som utvecklarna gång på gång sa åt folk att stilla sina förväntningar, och tom la upp en site dedikerad till att förklara exakt vad spelet är för något och vad man gör i det.

fan. minst lika tröttsamt med alla som rabiat hatar på spelet som med alla som idiothypade det innan det släpptes.

Medlem
Skrivet av fredo:

åka planlöst runt i ett logaritmskapat universum och plocka prylar. nä.......inte min kopp té.

*algoritm

men håller med i övrigt. Hellre 50 välskapade, detaljerade o intressanta världar än 125732468070 autogenererade menlösa världar. Lika som med Elite Dangerous.

Medlem

Personligen älskar jag spelet. Oavsett vad andra tycker. Visst finns det lite buggar och irriterande saker, men jag är rätt övertygad om att det mesta kommer att patchas med tiden.

Trista att alla är så negativa, men alla kan inte tycka samma sak.
Fyra av mina bättre vänner spelar och är också nöjda. En annan var dock missnöjd och refundade.

Medlem

Har inte haft så mycket problem med spelet. Hade lite ryckigt men det behövdes bara en uppdatering på drivarna till grafikkortet. Flyter på helt okej på min gamla rigg (i7 2600k, Geforce 780).

Däremot börjar jag tröttna redan, alldeles för enformigt. I början var det trevligt att utforska, jaga nya ord för att förstå aliens osv. Men nu känns det bara som man samlar på sig det man behöver för att kunna hoppa till en ny galax.

Jag gillar spelet, men som ovan nämnt kommer man nog inte att slutföra spelet. Ångrar dock inte köpet, det är bara pengar.


signatur

- Wiiga -

Inaktiv
Skrivet av Wiiga:

Har inte haft så mycket problem med spelet. Hade lite ryckigt men det behövdes bara en uppdatering på drivarna till grafikkortet. Flyter på helt okej på min gamla rigg (i7 2600k, Geforce 780).

Däremot börjar jag tröttna redan, alldeles för enformigt. I början var det trevligt att utforska, jaga nya ord för att förstå aliens osv. Men nu känns det bara som man samlar på sig det man behöver för att kunna hoppa till en ny galax.

Jag gillar spelet, men som ovan nämnt kommer man nog inte att slutföra spelet. Ångrar dock inte köpet, det är bara pengar.

Kunde inte sagt det bättre själv. Frågan om det kommer finnas något mer eller om man gjort 90% av spelet de första två timmarna är konstant med mig nu snart 9 timmar in.

Medlem

Jag har inga problem med spelet. Alltså är alla som påstår att dom har problem lögnare och idioter.

Gamer-logik...

Medlem

Hur kan man flyga till mitten av ett oändligt stort universum?
Hur mäter man det?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Hur kan man flyga till mitten av ett oändligt stort universum?
Hur mäter man det?

Du kan matematiskt bevisa att alla är i centrum av universum oavsett var de befinner sig. Dessutom, universum är inte oändligt, det bara upplevs så.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Wiiga:

Har inte haft så mycket problem med spelet. Hade lite ryckigt men det behövdes bara en uppdatering på drivarna till grafikkortet. Flyter på helt okej på min gamla rigg (i7 2600k, Geforce 780).

Däremot börjar jag tröttna redan, alldeles för enformigt. I början var det trevligt att utforska, jaga nya ord för att förstå aliens osv. Men nu känns det bara som man samlar på sig det man behöver för att kunna hoppa till en ny galax.

Jag gillar spelet, men som ovan nämnt kommer man nog inte att slutföra spelet. Ångrar dock inte köpet, det är bara pengar.

Kunde inte sagt det bättre själv. Frågan om det kommer finnas något mer eller om man gjort 90% av spelet de första två timmarna är konstant med mig nu snart 9 timmar in.

Dito - samma har. Jättekul, man blir lite uppsluken av att kolla runt nästa hörnet, men efter ett tag blir det väldigt enformigt. Jag kan tänka mig spela detta kanske 30-40 timmar totalt, men om det är same-same-but-(not-so)-different, då kommer jag att tröttna på det.

Medlem

Men 30-40h för ett sp-spel är rätt okej.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Precis!, har bestämt mig, det här spelet kan äta skit....
Så mycket som verkar vara totalt, "uppe i det blå"!!!, helt sinnesrubbade balanseringar, usch!!

Medlem

Grattis alla där hemma som köpt det här spelet som är gjort 1999. Vilka fantastiska spyor... dom kan göra nu för tiden. 5/5 spyor.... Köp Köp....

Medlem
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av autograph:

Hur kan man flyga till mitten av ett oändligt stort universum?
Hur mäter man det?

Du kan matematiskt bevisa att alla är i centrum av universum oavsett var de befinner sig. Dessutom, universum är inte oändligt, det bara upplevs så.

Det är klart att det riktiga universum är oändligt.
Men det är i spelet som jag hört att det går ut på att flyga till mitten av universum.
Då blev jag nyfiken och undrade var det skulle kunna vara, och hur man mäter det.


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av FZappa:

Grattis alla där hemma som köpt det här spelet som är gjort 1999. Vilka fantastiska spyor... dom kan göra nu för tiden. 5/5 spyor.... Köp Köp....

Japp!, en riktig blöja, den här.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av quadratis:
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

"skitspelet", som om det vore fakta. jag har 25 timmar loggade de senast 2 dagarna och kan inte tänka mig att jag kommer tröttna den närmaste tiden. sony gjorde misstaget att marknadsföra spelet till ALLA när det egentligen är ett jävligt nischat spel, men det är ju inte spelets fel. folk på internet (reddit) hypade spelet i flera år innan det släpptes, samtidigt som utvecklarna gång på gång sa åt folk att stilla sina förväntningar, och tom la upp en site dedikerad till att förklara exakt vad spelet är för något och vad man gör i det.

fan. minst lika tröttsamt med alla som rabiat hatar på spelet som med alla som idiothypade det innan det släpptes.

Ähh?, kom igen nykomling!
Nog är det skit alltid.
Och visst är det tillfredsställande att klaga lite, lol!

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av autograph:

Hur kan man flyga till mitten av ett oändligt stort universum?
Hur mäter man det?

Du kan matematiskt bevisa att alla är i centrum av universum oavsett var de befinner sig. Dessutom, universum är inte oändligt, det bara upplevs så.

Hepp!
Är inte universum en pågående explosion?, expanderar inte universum?
Vi växer alltså.
Förmodligen i något, eller till bekostnad av att vi tränger undan något annat.
Så universum kan vara jättelitet i förhållande till eventuell omgivning, eller?
Rätt spännande inte sant?

Spelet däremot, verkar vara skit, så!!

Medlem

Universum är vad jag förstår ALLT som finns, och är oändligt.
Om inte, vad skulle då kunna vara "utanför"?
Vi har svårt att tänka oss det bara.
Vad skulle vara mitten på något som är oändligt!?
Och vad fick det att "explodera"? Hur såg det ut innan "explosionen"?

Ja, håller med dig om att spelet ju verkar vara skit!


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Universum är vad jag förstår ALLT som finns, och är oändligt.
Om inte, vad skulle då kunna vara "utanför"?
Vi har svårt att tänka oss det bara.
Vad skulle vara mitten på något som är oändligt!?
Och vad fick det att "explodera"? Hur såg det ut innan "explosionen"?

Ja, håller med dig om att spelet ju verkar vara skit!

Exakt! Mycket svåra frågeställningar det här, hahah!

Kul att du också tänker att spelet är skit, dissar detta mähä så fort jag får chansen!

Medlem

Visserligen är tekniken rätt imponerande, men No man's grind är lätt ett av de enformigaste spelen jag nånsin kört.

Hade prislappen vart 20-30€ hade man kanske inte gnällt såpass mycket


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av Fenix:

Visserligen är tekniken rätt imponerande, men No man's grind är lätt ett av de enformigaste spelen jag nånsin kört.

Hade prislappen vart 20-30€ hade man kanske inte gnällt såpass mycket

Hmm!, det man undrat över är just vad denna grinding leder till, om detta krävs för att du ska överleva, helt ok.
Det vi inte förstår är, i vad ligger utmaningen, om där finns någon?
Du "utforskar" en planet för att sedan 3 minuter bort sälja din loot på en närliggande rymdstation?, eller?
Och vad är syftet med det?

Hur påverkar ELEMNTEN ditt game play?, om du inte är "redo" för förhållandena vid en given tidpunkt, får du avvakta då, återvända senare när du är redo, osv?
Finns där några strategiska (måsten)?
Behöver du planera för att överleva, (framtidsperspektiv....)?

Reflekterar ingen över detta?

Känslan, tonen jag får ju mer jag tar del av spelet är, Sims, Pokemon typ , tyvärr!, ett jävla barnspel.

Allt verkar vara där, efter 3-5 timmar?? Jag vill kämpa för att uppgradera mitt skepp, så det tål värme etc. Att finna den där mineralen du behöver ska tendera till att bli tråkig, svår, avstånd, brist på liv, har inga problem med det.
Det skulle rent av vara bra med viss trälighet, upprepning, som ger en ton av realistiska perspektiv, åtminstone en illusion av det.
Om man nu bara slapp se dessa jävla rymdfarare, settlements, djur överallt....
Nu verkar det som du stöter på en alien, något djurlikt var femte minut eller så??, allt, teknik, verktyg, prylar, verkar vara där.
Du stretar och sliter med att samla mer zink, till förbannelse, samtidigt som det ligger en "kvarglömd" VÄSKA 200 meter bort???, verkligen???

Fan vad tråkigt när man desperat söker något som verkar balanserat, man "våldför" sig på sin fantasi, försöker skapa ett parallelt spel i spelet, suck!!!

Tack för ert tålamod, lol!

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Så dom skall inte skriva om ett spel som är högaktuellt just nu? Oavsett om det är ett bra eller dåligt spel?

Varför bara skriva om spel som tycks vara bra? Och vilka spel "förtjänar" mer utrymme?

Jo jag vet ju hur det fungerar, media skriver ju om det som läsarna vill läsa om.
Men det blir bara så sorgligt när en produkt får publicitet enbart för att den tidigare fått publicitet, varumärket basuneras ut i alla kanaler så att ingen missar det, det slår försälningsrekord på grund av uppmärksamheten vilket genererar ännu mer publicitet, och så vidare.
Detta när det finns en uppsjö av bättre indiespel som hade förtjänat att visas upp.

Yep! Någon listar en uppsjö av utfästelser från HG på reddit.
Där ljugs det vilt, om än det ena, än det andra, riktigt otäck läsning faktiskt!, ta en titt själva!
Håller helt och hållet med dig slartibartfast, helt rätt!!
Man skulle möjligen ge spelet ett rejält kok stryk först, sedan gömma undan det.

12
Skriv svar