Nvidia lanserar kraftiga Geforce GTX 1080, 1070 och 1060 för bärbara

Robot
Nvidia lanserar kraftiga Geforce GTX 1080, 1070 och 1060 för bärbara

De nya bärbara grafikkretsarna ska prestera nästan lika bra som fullpriskorten. Sweclockers rapporterar hur det ligger till.

#amd, #nvidia, #sweclockers, #rise-of-the-tomb-raider-20-year-celebration


Medlem
Nvidia lanserar kraftiga Geforce GTX 1080, 1070 och 1060 för bärbara

Kommer aldrig köpa en bärbar speldator igen. Det var visserligen skönt när man skulle någonstans, men den mindre skärmen gör hela upplevelsen sämre (för mig personligen), och att inte kunna byta ut komponenter i datorn när det behövs gör att det blir en dyr investering också.

Köpte en gaming laptop för 5 år sedan för 15 000 och den är i princip värdelös idag. Den klarar inte ens minimum för GTA V. Den var inte den fläskigaste datorn, så klart, men ja...15 000 och den höll inte ens 5 år. Och det gör kanske inte en stationär heller, men fördelen här är att man kan köpa ny GPU eller CPU relativt billigt i förhållande till laptop där man får slänga ut nya 15k.

Intressant att GPU-modellerna håller mer i takt med sina stationära syskon dock, det kanske gör att en lappis håller längre och även blir billigare i prestanda per krona.

Medlem

Det är skönt att 120Hz äntligen gör en comeback bland bärbara.

Något som är synd med gaminglaptops är att de allra flesta tillverkare försöker få dem att se så "coola" ut som möjligt.
Jag vill bara ha en enfärgad dator, med ett avskalat yttre.
Jag kommer definitivt skaffa en bärbar som nästa dator, då jag föredrar att ha en spelstation som tar lite plats, men att hitta en med rätt specifikationer, som inte får mig att spy, blir nog inte så lätt.

Medlem

Bättre kylning skulle också vara bra. De flesta laptops blir väldigt varma.

Medlem

Grymt nöjd med min laptop från Asus med ett GTX970M, dock så räcker inte grafikkortet riktigt till. Men perfekt att kunna ta med datorn till tjejen om man ska vara där ett par dagar.

Medlem
Skrivet av returpack:

Det är skönt att 120Hz äntligen gör en comeback bland bärbara.

Något som är synd med gaminglaptops är att de allra flesta tillverkare försöker få dem att se så "coola" ut som möjligt.
Jag vill bara ha en enfärgad dator, med ett avskalat yttre.
Jag kommer definitivt skaffa en bärbar som nästa dator, då jag föredrar att ha en spelstation som tar lite plats, men att hitta en med rätt specifikationer, som inte får mig att spy, blir nog inte så lätt.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/f3/17/41/f3174139fb...

Dom är ju skitsnygga /s

Medlem

61 som lägsta FPS istället för 86 är ju verkligen inte i närheten av att vara lika bra.

Medlem
Skrivet av yol1982:

Absolut

Skrivet av Svinfet:

61 som lägsta FPS istället för 86 är ju verkligen inte i närheten av att vara lika bra.

Den sämre processorn drar nog ner resultatet lite, men visst ser det ut som lite för stor skillnad.

Medlem

Är man gamer och har en bra presterande stationär datorn hemma, är det här säkert bra tillskott! Till alla som är e-sportare, LANar mycket, åker kollektivt, reser runt. Nvidia har inte haft riktigt bra grafikkort till tunga spel, nu kanske bli ändring på det.

1
Skriv svar