No Man's Sky gör katastrofal start på pc

Medlem

Flöt på i 3440×1440 med dubbla 980ti senaste drivisar då hade jag över 60 fps konstant

Medlem
Skrivet av Dres81:

Flöt på i 3440×1440 med dubbla 980ti senaste drivisar då hade jag över 60 fps konstant

Flöt på för mig i 3440x1440 med en 980 också. Lite väl opolerat dock. Rejält klumpigt inventory-system och konstiga designval som bara avlöpte varandra.

Tog mig 1 minut att lista ut att den faktiskt inte stod och laddade första gången man startade och det stod något om "E" på skärmen.

Var dessutom osäker på vad som faktiskt skulle hända när jag försökte använda min preorder bonus. Man skulle flytta över saker, men vilket skepp var vad egentligen?

Att man var tvungen att hålla inne musknappen så att något snurrar för att göra ett menyval var riktigt konstigt också.

Inte värt 60 euro som det ser ut nu, så begärde en refund.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Hoof hearted:

Grejjen är att folk är dumma i huvudet och inte kan gå in på options och ändra max fps ifrån 30 till max. kör flytande på högsta nu med 120 fps och inge lagg alls! underbart spel! Strunta i alla negativa iq befriade folk som inte kan ta reda på saker och slänger ur sig en massa skit innan de har ens spelat och gått in på options!

Sen tror du, att bara för att du inte har några problem så har ingen annan problem? Totalbiscuit har tagit upp detta:

https://www.youtube.com/watch?v=LRkHPsZak08

När de som aldrig brukar få problem plötsligt får det då är det fel på spelet och inte ens egen dator. Folk är bra roliga ibland

Jag har själv inte provat spelet, men tänkte avvakta tills det patchas och reas av fram mot julen. Då är nog de flesta buggar bortstädade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Rack:

För tråkigt, för er PCspelare!!
Inte nog med att ni hyr era spel för 200 - 700:- via steam etc., era versioner är så, över öronen trasiga.
Vi konsolspelare vet att day one update, mer korrekt, (downdate), (drm), förbättrar våra spel på marginalen, ok!

Men att hyra toktrasiga spel för 700 kr ????

Nä, jag vet inte!

Tyvärr har det ju blivit så för många spel idag på alla plattformarna. Men ja, enligt min uppfattning är det lättare att optimera för konsol då de kör en och samma hårdvara och sämre för pc då det är betydligt fler konfigurationer (som Lolflakes tog upp tidigare i tråden).

Bilduppdateringsfrekvensen var dock ingen höjdare på ps4 heller https://www.youtube.com/watch?v=HJGT2jp2N1A


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Hoof hearted:

Grejjen är att folk är dumma i huvudet och inte kan gå in på options och ändra max fps ifrån 30 till max. kör flytande på högsta nu med 120 fps och inge lagg alls! underbart spel! Strunta i alla negativa iq befriade folk som inte kan ta reda på saker och slänger ur sig en massa skit innan de har ens spelat och gått in på options!

Sen tror du, att bara för att du inte har några problem så har ingen annan problem? Totalbiscuit har tagit upp detta:

https://www.youtube.com/watch?v=LRkHPsZak08

När de som aldrig brukar få problem plötsligt får det då är det fel på spelet och inte ens egen dator. Folk är bra roliga ibland

Du kollade aldrig på videon? Han säger att det finns miljarder olika förutsättningar folk kan ha på sin dator.

Med tanke på hur många som har problem så är det nog spelet det är fel på ja.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av magma:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Hoof hearted:

Grejjen är att folk är dumma i huvudet och inte kan gå in på options och ändra max fps ifrån 30 till max. kör flytande på högsta nu med 120 fps och inge lagg alls! underbart spel! Strunta i alla negativa iq befriade folk som inte kan ta reda på saker och slänger ur sig en massa skit innan de har ens spelat och gått in på options!

Sen tror du, att bara för att du inte har några problem så har ingen annan problem? Totalbiscuit har tagit upp detta:

https://www.youtube.com/watch?v=LRkHPsZak08

När de som aldrig brukar få problem plötsligt får det då är det fel på spelet och inte ens egen dator. Folk är bra roliga ibland

Du kollade aldrig på videon? Han säger att det finns miljarder olika förutsättningar folk kan ha på sin dator.

Med tanke på hur många som har problem så är det nog spelet det är fel på ja.

Förlåt, jag menade att när de som påstår att de inte får några problem alls plötsligt får problem så skyller de på spelet. Syftade på första inlägget från Hoof.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av magma:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Hoof hearted:

Grejjen är att folk är dumma i huvudet och inte kan gå in på options och ändra max fps ifrån 30 till max. kör flytande på högsta nu med 120 fps och inge lagg alls! underbart spel! Strunta i alla negativa iq befriade folk som inte kan ta reda på saker och slänger ur sig en massa skit innan de har ens spelat och gått in på options!

Sen tror du, att bara för att du inte har några problem så har ingen annan problem? Totalbiscuit har tagit upp detta:

https://www.youtube.com/watch?v=LRkHPsZak08

När de som aldrig brukar få problem plötsligt får det då är det fel på spelet och inte ens egen dator. Folk är bra roliga ibland

Du kollade aldrig på videon? Han säger att det finns miljarder olika förutsättningar folk kan ha på sin dator.

Med tanke på hur många som har problem så är det nog spelet det är fel på ja.

Förlåt, jag menade att när de som påstår att de inte får några problem alls plötsligt får problem så skyller de på spelet. Syftade på första inlägget från Hoof.

Aha ok, lugnt!

Medlem

Spelat det ett antal timmar utan problem. Dock känns spelet som ett minecraft med mindre innehåll. Känns lite som om man bara ska samla på sig pengar för att köpa ett större skepp. Men kul en stund iaf.
Hade varit lite mer intressant ifall man kunnat interagera med andra spelare, samt ifall man kunde få lära sig mer än ett ord i taget när man ska interagera med rymdvarelser.

Men vill man få ihop mycket pengar i spelet är det bara att satsa på guld och plutonium så kommer det ramla in mycket pengar på kort tid.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Funkar då klanderfritt för mig och jag har ett GTX 690.


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Medlem
Skrivet av robbis:

orka spela ett spel där allt är likadant egentligen. Har läst ganska mycket om producal generated content när jag pluggade spelprogrammering. Det är ett jävligt coolt ämne, men jag skapar just nu egna producal generated saker i mitt egna spel jag jobbat på 2 år. Det är långt ifrån lika avancerat som det i No Mans Sky, men man ska vara lite försiktigt när man säger att allt är olika varje gång. Vad jag sett, förstått så ser alla planeter istort sett likadana ut i No Mans sky. Det är inte många värden som skiljer sig vilket kan få det ganska repetivt. typ 5 olika klimat, djuren randomizas genom värden beroende på klimat och olika parametrar. Efter ett tag så är det ganska så liten chans att du ser nåt du aldrig sett innan. Funkar första timmarna maybe. men du kommer se att ett djur har samma ben som den du såg för 3 planeter sedan. producal generated content är ju också anledningen varför dom kan göra en obegränsad värld, Precis som Elite gjorde för 20 år sedan. Inget nytt. Nä jag är väldigt skeptiskt till detta spel, köper det nog på rea för att se hur dom löst vissa saker

Jag står inte ut längre PROCEDURALLY GENERATED FFS!

Medlem
Skrivet av hallowalex78:
Skrivet av robbis:

orka spela ett spel där allt är likadant egentligen. Har läst ganska mycket om producal generated content när jag pluggade spelprogrammering. Det är ett jävligt coolt ämne, men jag skapar just nu egna producal generated saker i mitt egna spel jag jobbat på 2 år. Det är långt ifrån lika avancerat som det i No Mans Sky, men man ska vara lite försiktigt när man säger att allt är olika varje gång. Vad jag sett, förstått så ser alla planeter istort sett likadana ut i No Mans sky. Det är inte många värden som skiljer sig vilket kan få det ganska repetivt. typ 5 olika klimat, djuren randomizas genom värden beroende på klimat och olika parametrar. Efter ett tag så är det ganska så liten chans att du ser nåt du aldrig sett innan. Funkar första timmarna maybe. men du kommer se att ett djur har samma ben som den du såg för 3 planeter sedan. producal generated content är ju också anledningen varför dom kan göra en obegränsad värld, Precis som Elite gjorde för 20 år sedan. Inget nytt. Nä jag är väldigt skeptiskt till detta spel, köper det nog på rea för att se hur dom löst vissa saker

Jag står inte ut längre PROCEDURALLY GENERATED FFS!

Var full och arg igår över detta överhypade spel. Menade ofc procedural... Men jag menade inte Procedurally dock

Medlem
Skrivet av hallowalex78:
Skrivet av robbis:

orka spela ett spel där allt är likadant egentligen. Har läst ganska mycket om producal generated content när jag pluggade spelprogrammering. Det är ett jävligt coolt ämne, men jag skapar just nu egna producal generated saker i mitt egna spel jag jobbat på 2 år. Det är långt ifrån lika avancerat som det i No Mans Sky, men man ska vara lite försiktigt när man säger att allt är olika varje gång. Vad jag sett, förstått så ser alla planeter istort sett likadana ut i No Mans sky. Det är inte många värden som skiljer sig vilket kan få det ganska repetivt. typ 5 olika klimat, djuren randomizas genom värden beroende på klimat och olika parametrar. Efter ett tag så är det ganska så liten chans att du ser nåt du aldrig sett innan. Funkar första timmarna maybe. men du kommer se att ett djur har samma ben som den du såg för 3 planeter sedan. producal generated content är ju också anledningen varför dom kan göra en obegränsad värld, Precis som Elite gjorde för 20 år sedan. Inget nytt. Nä jag är väldigt skeptiskt till detta spel, köper det nog på rea för att se hur dom löst vissa saker

Jag står inte ut längre PROCEDURALLY GENERATED FFS!

Haha!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Angående att NMS är ett spel man tröttnar på fort. Jag testade Warframe och tröttnade efter bara några timmar, det saknade, för mig, en "morot" för att fortsätta spela. Jag är inget större fan av spel som är "wave" baserade. Mycket tack vare det som jag inte finner Sunset Overdrive tilltalande på samma sätt som Ratchet & Clank eller Resistance. NMS är däremot ett sådant spel, jag har sett tillräckligt för att kunna se att detta är ett spel jag skulle kunna ägna mycket tid åt.

Ja det är många som har problem men det verkar även vara många som inte har det. På Steam har spelet nu nästan lika många positiva omdömen som det har negativa. Men det behöver inte betyda något, de som har problem brukar ofta vara mer benägna att skriva om dessa medan de som inte har det nog är mer intresserade av att spela det där spelet som de väntat så lång tid på.

Medlem

Inte helt oväntat att det strular på pc. Frågan är ju dock varför dom släppte det alls känns ju inte som det blivit testat ordentligt innan. Men säg det spel nuförtiden som inte ballar ur vid release. Vissa betydligt mer än andra och vissa mindre. Kraschar lite då o då även på ps4,an speciellt vid laddningar, samt mid warp bra irriterande när man samlat en massa material samt tillverkat grejer o så glömmer man att hoppa in och ur skeppet eller använda en annan save så får man göra om allt igen....
Bara hoppas dom får ordning på det. Samt så går det att dupa lätt me men gör man det så sabbar man ju hela spelet iomed att det tar bort mer eller mindre det mesta av det som finns att göra.

Medlem

Funkar skit bra på gtx 980. Fattar inte vad det gnälls om. Skit roligt spel.

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Dres81:

Flöt på i 3440×1440 med dubbla 980ti senaste drivisar då hade jag över 60 fps konstant

Flöt på för mig i 3440x1440 med en 980 också. Lite väl opolerat dock. Rejält klumpigt inventory-system och konstiga designval som bara avlöpte varandra.

Tog mig 1 minut att lista ut att den faktiskt inte stod och laddade första gången man startade och det stod något om "E" på skärmen.

Var dessutom osäker på vad som faktiskt skulle hända när jag försökte använda min preorder bonus. Man skulle flytta över saker, men vilket skepp var vad egentligen?

Att man var tvungen att hålla inne musknappen så att något snurrar för att göra ett menyval var riktigt konstigt också.

Inte värt 60 euro som det ser ut nu, så begärde en refund.

Håller med till viss del men tänker ändå behålla det. Spelet flytet på opolerat eller ej. Vet att sånt patchas bort ändå efter ett tag. Eftersom jag inte har problem är det bara skoj. HTC Vive support vore skojigt också

Medlem

Men vad går det ut på?

Jag hajar inte.

Samla resurser, bygga ett skepp och åka mellan planeter verkar som ett halvfärdigt spel.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kollade när TB spelade och det var så ospelbart att han tyckte det var viktigare att skapa en video om det istället för att fortsätta streama. Finns en tråd på Neo-Gaf där många har problem och Sweclockers har också haft problem med sin Twitch Spelclockers.

Många har även haft problem med äldre CPU´s, framför allt AMD.

Kör man AMD-processor får man nästan skylla sig själv.

Medlem

I told you so.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Funkar skit bra på gtx 980. Fattar inte vad det gnälls om. Skit roligt spel.

Skitbra/skitroligt..annars blir det raka motsatsen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem

Dryga 8 timmars speltid och har redan börjat tröttna. :/
Hoppas dom släpper lite mera innehåll inom en snar framtid.

Medlem

https://en.wikipedia.org/wiki/Frontier:_Elite_II

"Frontier was generally well received by the media. Most magazines were awestruck by its sheer scale and accurate depiction of real-world physics, and gave it high ratings.[7] One notable exception was Amiga Power, who viewed the game not as a successor to Elite's throne, but as a space flying game on its own right, and were disappointed by its lack of action; this made them dismiss the game as boring, rating it 65% (75% on the faster Amiga 1200). It later ranked #100 in their top 100 games list. In 2004, readers of Retro Gamer voted Frontier as the 20th top retro game, with the editors commenting: "More so than its predecessor, Frontier was a game you either loved or hated. Some found it far too dull and were unable to get to grips with it, while fans just couldn’t get enough. This was lucky really as Frontier was staggeringly huge on a mind-bending scale. The game universe contained millions of planets, and coupled with the ‘do what you like’ gameplay, this was a game that could take over your entire existence."[8] It was named #77 on PC Zone's "101 Best PC Games Ever" list in 2007."

https://en.wikipedia.org/wiki/Falcon_4.0

"The game was originally designed and produced by Steve Blankenship and Gilman Louie and published under the MicroProse label. The game was rushed to market in order to make the 1998 Christmas selling season. Unfortunately, Falcon 4.0's first release contained numerous bugs. The final official patch (version 1.08) fixed most of them. After completion of 1.08 patch, the original development team was laid off by Hasbro Interactive. Nevertheless, Falcon fans still sought further improvements of the game. Early modifications altered the game's multimedia and the executable by directly patching the compiled code.[7]"

Medlem

Gött att detta är det dyraste spelet jag sett på evigheter.
Skönt det inte har några problem iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Men vad går det ut på?

Jag hajar inte.

Samla resurser, bygga ett skepp och åka mellan planeter verkar som ett halvfärdigt spel.

Målet är att ta sig till mitten av universum, om det hjälper. Som sandboxspel känns det väldigt komplett men om du inte förstår genren så är det inte för dig.

Medlem

Fungerar felfritt för mig, har trollbundit mig i elva timmar redan.Även om jag inte skulle spela en minut till (vilket jag kommer) så har det varit värt vartenda öre.

Medlem
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Tobias Solem:

Men vad går det ut på?

Jag hajar inte.

Samla resurser, bygga ett skepp och åka mellan planeter verkar som ett halvfärdigt spel.

Målet är att ta sig till mitten av universum, om det hjälper. Som sandboxspel känns det väldigt komplett men om du inte förstår genren så är det inte för dig.

Vad händer i mitten?

Medlem

Inget lagg, inga kraschar. Funkar prima och är tämligen underhållande.

Medlem

Låter som om det inte är problem med spelet utan mer problem hos en del personer.

Kanske är det så att spelarna inte har tagit hand om sina datorer och fyllt med diverse skit.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Flesta av de idioter som klagar på spelet har gammal hårdvara eller gamla drivrutiner, och ändå klagar de. Skrämmande hur förbannat dumma folk är.

(Varken äger eller har spelat no man's sky, däremot så har jag läst på forum osv.)

Skriv svar