Ett tidigt exemplar av No Man's Sky säljs på Ebay – för 1 300 dollar

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av k3m:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av DrDoom:

Inget konstigt alls i mitt tycke.

Allt handlar om pengar; har man så mkt pengar att man har råd, så varför inte.

Hans förklaring var ju mer inne på att han ville ha känslan att vara först, ensam och helt utan hjälp. Upptäcka saker utan att kunna googla fram allt som man kan göra direkt efter release. Är det det man är ute efter så måste man ju göra som han gjorde.

Han betalar för en upplevelse efter han tycker det är värt det och han har råd.
Inte konstiga än folk som bränner flera tusen på krogen, det är ju också i grunden helt meningslöst slöseri med pengar.

Att bränna pengar på krogen är dessutom fantastiskt värdelöst. Har bekanta som gladeligen bränner 2-3K per helg men gnäller över att man köper ett grafikkort för 5000:-, helt otroligt....

ja, det är otroligt korkat.

Ni är ju precis lika trångsynta som de personer ni beskriver. Alla värderar saker olika.
Om de tycket att en krogupplevelse är värd de summorna, så är en krogupplevelse värt den summan.
Tycker ni att ett grafikkort är värt 5k, så är ett grafikkort värt 5k.

Men "också i grunden meningslös slöseri" menade jag att de sakerna är lika meningslösa, dvs inte alls om det är saker man har råd och är intresserad av. Ingen av grejerna ger ju något egentligt mervärde i slutändan, men är kul för stunden och ibland är det allt man vill ha.

Medlem

Hade inte ens betalat gratis för skiten

Medlem

Jag tycker det är rätt tramsigt/slösaktigt. Men i en värld där folk "vaskar", flyger privatjet, etc, etc, etc. Så är väl det här relativt lindrigt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ger mig fan på att bara för att man har förbokat det för 500 spänn så kommer det att släppas DRM-fritt på torrentsidor innan release.

Medlem

Men jag fattar inte vad meningen är? han kan väl inte spela spelet ändå, servrarna borde inte vara uppe ändå? för att så som jag fatta det så är det ett MP spel med singel player betoning eller har jag fattat det helt fel?

Jag menar om han kan spela 2 veckor före alla då skulle det vara något.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Men jag fattar inte vad meningen är? han kan väl inte spela spelet ändå, servrarna borde inte vara uppe ändå? för att så som jag fatta det så är det ett MP spel med singel player betoning eller har jag fattat det helt fel?

Jag menar om han kan spela 2 veckor före alla då skulle det vara något.

Precis min tanke! Kan någon bekräfta detta? (Är lat -.-)

k3m
Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av k3m:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av DrDoom:

Inget konstigt alls i mitt tycke.

Allt handlar om pengar; har man så mkt pengar att man har råd, så varför inte.

Hans förklaring var ju mer inne på att han ville ha känslan att vara först, ensam och helt utan hjälp. Upptäcka saker utan att kunna googla fram allt som man kan göra direkt efter release. Är det det man är ute efter så måste man ju göra som han gjorde.

Han betalar för en upplevelse efter han tycker det är värt det och han har råd.
Inte konstiga än folk som bränner flera tusen på krogen, det är ju också i grunden helt meningslöst slöseri med pengar.

Att bränna pengar på krogen är dessutom fantastiskt värdelöst. Har bekanta som gladeligen bränner 2-3K per helg men gnäller över att man köper ett grafikkort för 5000:-, helt otroligt....

ja, det är otroligt korkat.

Ni är ju precis lika trångsynta som de personer ni beskriver. Alla värderar saker olika.
Om de tycket att en krogupplevelse är värd de summorna, så är en krogupplevelse värt den summan.
Tycker ni att ett grafikkort är värt 5k, så är ett grafikkort värt 5k.

haha, visst är det så tack att du påminde mig.

Medlem

Om man har pengar att gödsla med, varför inte?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Hoof hearted:
Skrivet av Icerock:

Men jag fattar inte vad meningen är? han kan väl inte spela spelet ändå, servrarna borde inte vara uppe ändå? för att så som jag fatta det så är det ett MP spel med singel player betoning eller har jag fattat det helt fel?

Jag menar om han kan spela 2 veckor före alla då skulle det vara något.

Precis min tanke! Kan någon bekräfta detta? (Är lat -.-)

Han har spelat offline, världen blir ändå samma eftersom den genereras från samma kod/seed/nyckel.

Skrivet av laban005:

Ganska gammal nyhet nu, hade inte den personen t o m hunnit spela så pass mycket att han närmat sig mitten av universum i spelet redan? Har inte velat kolla upp om det stämmer med risk för spoilers.

Han har nått mitten, vilket tog honom ca. 30 timmar, och då har han även hunnit med "det mesta" annat i spelet. Som att låsa upp alla faktioner, lära sig alla språken osv.

Han säger själv att det är ett bra spel, men det är väldigt annorlunda mot vad utgivarna lovar, så många kommer bli besvikna...

Här är ett spoilerfritt reportage om tjuvstarten: http://www.vice.com/read/no-mans-sky-isnt-out-until-next-week...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Hoof hearted:
Skrivet av Icerock:

Men jag fattar inte vad meningen är? han kan väl inte spela spelet ändå, servrarna borde inte vara uppe ändå? för att så som jag fatta det så är det ett MP spel med singel player betoning eller har jag fattat det helt fel?

Jag menar om han kan spela 2 veckor före alla då skulle det vara något.

Precis min tanke! Kan någon bekräfta detta? (Är lat -.-)

Han har spelat offline, världen blir ändå samma eftersom den genereras från samma kod/seed/nyckel.

Skrivet av laban005:

Ganska gammal nyhet nu, hade inte den personen t o m hunnit spela så pass mycket att han närmat sig mitten av universum i spelet redan? Har inte velat kolla upp om det stämmer med risk för spoilers.

Han har nått mitten, vilket tog honom ca. 30 timmar, och då har han även hunnit med "det mesta" annat i spelet. Som att låsa upp alla faktioner, lära sig alla språken osv.

Han säger själv att det är ett bra spel, men det är väldigt annorlunda mot vad utgivarna lovar, så många kommer bli besvikna...

Jaha trodde inte att man kunde spela det offline...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Fan va alla gnäller på priset xD kul för han som köpt det !

Medlem
Skrivet av Icerock:

Jaha trodde inte att man kunde spela det offline...

Jodå, men då kan du inte ladda upp dina upptäckter (saker du namngett osv.) till atlasen.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av DrDoom:

Inget konstigt alls i mitt tycke.

Allt handlar om pengar; har man så mkt pengar att man har råd, så varför inte.

Hans förklaring var ju mer inne på att han ville ha känslan att vara först, ensam och helt utan hjälp. Upptäcka saker utan att kunna googla fram allt som man kan göra direkt efter release. Är det det man är ute efter så måste man ju göra som han gjorde.

Han betalar för en upplevelse efter han tycker det är värt det och han har råd.
Inte konstiga än folk som bränner flera tusen på krogen, det är ju också i grunden helt meningslöst slöseri med pengar.

Att bränna pengar på krogen är dessutom fantastiskt värdelöst. Har bekanta som gladeligen bränner 2-3K per helg men gnäller över att man köper ett grafikkort för 5000:-, helt otroligt....

Ja men han kanske får ligga iallafall? I grund och botten handlar allt om sex. Jag tror knappast den här killen får ligga för att han har köpt no mans sky för 11k.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Inget konstigt alls i mitt tycke.

Allt handlar om pengar; har man så mkt pengar att man har råd, så varför inte.

Hans förklaring var ju mer inne på att han ville ha känslan att vara först, ensam och helt utan hjälp. Upptäcka saker utan att kunna googla fram allt som man kan göra direkt efter release. Är det det man är ute efter så måste man ju göra som han gjorde.

Han betalar för en upplevelse efter han tycker det är värt det och han har råd.
Inte konstiga än folk som bränner flera tusen på krogen, det är ju också i grunden helt meningslöst slöseri med pengar.

Speciellt om man dricker så pass mycket att man får minnesluckor

Medlem

Vänta lite nu, spoilers? Var inte detta ett spel med slumpmässigt genererat universum?

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Vänta lite nu, spoilers? Var inte detta ett spel med slumpmässigt genererat universum?

Nej, det är ett spel med processuellt genererat universum, alla spelar i samma värld med samma mål, att ta sig till mitten av galaxen.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Smoo87:

Vänta lite nu, spoilers? Var inte detta ett spel med slumpmässigt genererat universum?

Nej, det är ett spel med processuellt genererat universum, alla spelar i samma värld med samma mål, att ta sig till mitten av galaxen.

Men han lär väl köra sp?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Quid:
Skrivet av Smoo87:

Vänta lite nu, spoilers? Var inte detta ett spel med slumpmässigt genererat universum?

Nej, det är ett spel med processuellt genererat universum, alla spelar i samma värld med samma mål, att ta sig till mitten av galaxen.

Men han lär väl köra sp?

Det är samma spel, det finns egentligen ingen multiplayer. Visst kan man stöta på andra spelare, men chansen/risken är så försvinnande liten att man inte ska tänka på det. Det ska ses om ett singleplayer-spel.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

12
Skriv svar