Quiz – Hearthstone

Medlem
Quiz – Hearthstone

Äntligen ett quiz som jag faktiskt inte behövde chansa på.

Jag kan även informera att det är en felstavning på ett av namnen på fråga 1. Ni får själva hitta det FZ.

Medlem

Fråga 7 tycker jag var rätt märkligt formulerad.

Ett vapen är för mig är något man delar skada med...

Medlem

Fråga 4: Svaret ni har är fel. Mech fanns även innan GvG

exempel på det : Dragonling Mechanic spawnar en mech dragon 2/1

Edit: Kollade upp det bara för jag tyckte de var kul, tror att det kan vara så att det fanns mech innan, men de saknade typen mech och den introducerades (samt ändrade tidigare kort). Mi bad antar jag

Medlem
Skrivet av Und3rtak3r:

Fråga 4: Svaret ni har är fel. Mech fanns även innan GvG

exempel på det : Dragonling Mechanic spawnar en mech dragon 2/1

Edit: Kollade upp det bara för jag tyckte de var kul, tror att det kan vara så att det fanns mech innan, men de saknade typen mech och den introducerades (samt ändrade tidigare kort). Mi bad antar jag

Jo, du hittade svaret själv. Den faction, eller tribe, som heter Mech fanns inte innan. Vissa av korten fanns men hade ingen undertext.

Skribent
Skrivet av KloN:

Äntligen ett quiz som jag faktiskt inte behövde chansa på.

Jag kan även informera att det är en felstavning på ett av namnen på fråga 1. Ni får själva hitta det FZ.

Doh, alltid ska man missa nåt!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Har bara spelat en eller två gånger och jag fick 7 av 10


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

10/10. Har nog spelat för mycket Hearthstone..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Aldrig spelat HS.

Du har svarat rätt på 9 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 63,6% av alla deltagare (187 st).

Medlem
Skrivet av Olidion:

Fråga 7 tycker jag var rätt märkligt formulerad.

Ett vapen är för mig är något man delar skada med...

Håller med.
Jaina använder sig av eldbollar som "vapen"
Hellscream har ju en sköld
Thrall kör ju totems
Så den enda som faktiskt använder en typ av vapen är ju Jaina och alla 3 kan ju använda vapen i princip för de ser man ju i Tavern när man får nån legendary som ger bägge spelarna weapon.

MAO frågan är lite knepig <.<

Medlem
Skrivet av Olidion:

Fråga 7 tycker jag var rätt märkligt formulerad.

Ett vapen är för mig är något man delar skada med...

Tror att FZ syftar på kortklassen "Weapons" som är begränsad till Warrior, Shaman, Hunter, Paladin och Rouge

Releasehästryttare

10/10.. hade dock blivit besviken på mig själv om man fått mindre då man kollar på hs streams och spelar varje dag ^^

Medlem

10/10. Visste svaret på de flesta eftersom jag har spelat HS rätt regelbundet i över ett år nu. Hade dock inte full koll på fråga 8 (vilken Pro HS spelare som nästan bara spelade Priest), men jag hade ändå hört talas om dem tillräckligt för att gissa rätt på den.

Medlem

Aldrig rört spelet eller brytt mig om det, men då det är en FZ quiz så måste den göras. Gissade till mig 4/10, woo!

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 81,2% av alla deltagare (643 st).

Gissade inte heller på nån

Medlem

WOW 9/10 och då har jag inte fuskat eller spelat heartstone sedan förra året!

Medlem

"Du har ett bättre resultat än 5% av alla deltagare"

Gissade på varenda fråga

Medlem

10 av 10 Köng

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av Olidion:

Fråga 7 tycker jag var rätt märkligt formulerad.

Ett vapen är för mig är något man delar skada med...

Håller med.
Jaina använder sig av eldbollar som "vapen"
Hellscream har ju en sköld
Thrall kör ju totems
Så den enda som faktiskt använder en typ av vapen är ju Jaina och alla 3 kan ju använda vapen i princip för de ser man ju i Tavern när man får nån legendary som ger bägge spelarna weapon.

MAO frågan är lite knepig &lt;.&lt;

Vapen referar uteslutet till en viss sorts kort som ger dig en form av equipment som råkar vara något du kan slå folk med. Du kan få vapen av kort i spelet som andra klasser, men av klasserna i fråga i quizzen är där bara en av dem som INTE har några kort som är vapen.

Det finns däremot en minion de kan spela som har effekten att ge vapen, men det kortet kan alla klasser spela, och det kortet är en minion.

Det är även en semantik som är irrelevant till frågan i första plats. Du kan kalla en magikers förmåga att använda magi för sitt vapen, men alla sådana saker har andra namn i spelet som quizzen handlar om.

1
Skriv svar