Topp 10: årets hittills bästa spel

Medlem
Topp 10: årets hittills bästa spel

Overwatch... förstår inte vad som är grejen med det.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Overwatch... förstår inte vad som är grejen med det.

De skrev tom i artikeln att det är låg inlärningskurva så det borde du göra om du testar

Ontopic tycker jag ds3 borde vunnit, att overwatch är sjukt kul tills man inser att det inte finns nått djup och är fruktansvärt enformigt, doom floppade totalt på min lista och uncharted är överskattat.
Tror jag har lite för höga krav på spel

Medlem

Fanns inget spel på den listan som väckte mitt intresse.
Blir senare i år när bla Deus Ex släpps och hela Hitman.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Overwatch... förstår inte vad som är grejen med det.

Typ lite som Team Fortress 2

Medlem

Dark Souls 3 och DOOM håller jag med om. Min röst gick till Dark Souls 3

Overwatch var kul, men inte det bästa. Det fick antagligen såpass många röster just för att det är ett spel som de allra flesta spelat och fått prova på pga den öppna betan. Jag själv hade t ex inte spelat en bråkdel av de spel som fanns med på listan


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Uncharted skulle vart på första plats!

Medlem
Skrivet av beastN:

Uncharted skulle vart på första plats!

håller med till 100%, har inte lirat Witcher 3 dock


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Va?!? Hur kommer det sig att mitt favoritspel inte vann?!?

Medlem

Gillar både Overwatch och Dark Souls III och kommer nog spela det förstnämnda många hundratals timmar mer än DS3, kände mig ändå tvungen att ge DS3 min röst. Visst är Overwatch skoj men Dark Souls III känns som ett riktigt konstverk som man måste fundera länge över för att första alla dess innebörder.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Overwatch är överlägset roligast i min mening. Men förstår inte hur DOOM kunde hamna så högt upp. DS3, Uncharted 4 och Overwatch är min top 3.


signatur

- PiDuT

Medlem

Ja... den listan gav ja .. inget för. :S


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Hade vart optimalt om man kunde rösta på2-3 st istället för 1, då hade listan förmodligen sett lite annorlunda ut. Nu är man ju tvungen att välja om man tycker att 2 är väldigt lika, som för min del Witcher 3 och Overwatch.

Medlem

Go DOOM! Sjukt bra spel, minimalistisk shooter som träffar alla rätt med bra flyt! No bullshit approach.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Overwatch... förstår inte vad som är grejen med det.

Ett spel med inbyggda cheats som har en cooldown timer så alla kan bli duktiga och vinna.

Genialt koncept, titta hur lyckat spelet är.

Medlem

wtf rise of the tomb raider är inte med?

Medlem

Wth, hur kan Overwatch vinna över Stardew Valley? o.O
Är väl alla blizzards fanboys som röstat på det.

Medlem

Kul att folk inser hur bra nya DOOM är!
Sorgligt att så väldigt många tycker att totalöverskattade Uncharted är sååå bra, när det i princip är självspelande med fruktansvärda covershooter-inslag. Så tråkigt att man spyr.

Medlem

tråkigaste lista nånsin. Uncharted och The witcher borde ha egen lista.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Razken:

Kul att folk inser hur bra nya DOOM är!
Sorgligt att så väldigt många tycker att totalöverskattade Uncharted är sååå bra, när det i princip är självspelande med fruktansvärda covershooter-inslag. Så tråkigt att man spyr.

Handlar väl mest om att folk röstar på det man har spelat. AAA-titlar med hög försäljning kommer således alltid finnas med på denna typ av listor, oavsett om spelet är grymt, okej, eller dåligt.

Medlem

Min lista skulle se helt annorlunda ut. Ser verkligen inte meningen med Overwatch, men sedan så absolut hatar jag klassbaserade pvp-shooters. Jag vill ha bra story och progression utöver en siffra i level. Själv älskar jag både The Witcher och DOOM. Har inte spelat de andra spelen så kan inte uttrycka mig om dem. Dock så är ju året långt ifrån slut och jag ser fram emot både nya Deus Ex, No Man's Sky och flertalet andra spel som jag tror kommer vara bättre än spelen i denna listan :).

Happy gaming!

Medlem
Skrivet av Hecce:
Skrivet av skogsvilden:

Overwatch... förstår inte vad som är grejen med det.

De skrev tom i artikeln att det är låg inlärningskurva så det borde du göra om du testar

Ontopic tycker jag ds3 borde vunnit, att overwatch är sjukt kul tills man inser att det inte finns nått djup och är fruktansvärt enformigt, doom floppade totalt på min lista och uncharted är överskattat.
Tror jag har lite för höga krav på spel

Dark Souls 3 är alldeles för nischat och tilltalar för få för att kunna kvala in på en sån här lista, oavsett hur bra fanbois tycker det är.

Medlem
Skrivet av Dahlis87:

Wth, hur kan Overwatch vinna över Stardew Valley? o.O
Är väl alla blizzards fanboys som röstat på det.

För att Overwatch är en av de bästa shooters som släppts på många år?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hecce:
Skrivet av skogsvilden:

Overwatch... förstår inte vad som är grejen med det.

De skrev tom i artikeln att det är låg inlärningskurva så det borde du göra om du testar

Ontopic tycker jag ds3 borde vunnit, att overwatch är sjukt kul tills man inser att det inte finns nått djup och är fruktansvärt enformigt, doom floppade totalt på min lista och uncharted är överskattat.
Tror jag har lite för höga krav på spel

Det handlar snarare om smak än "höga krav".

Medlem

Haha. Det är en lista grabbar och flickor. Inget krav.

Medlem

Hur många av er har alla dessa spelplattformar? Jag är mer intresserad av en lista för varje plattform, spelar bara PC-spel så spel som Uncharted 4 känns inte direkt intressanta.
Röstade själv på X-com 2, hoppas det kommer fler såna turbaserade spel i framtiden!

Ambassadör
Xbox

Att en expansion kniper andraplatsen säger väldigt mycket om dels hur jäkla bra CDPR är och hur jävla dåligt mycket annat är.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:
Skrivet av beastN:

Uncharted skulle vart på första plats!

håller med till 100%, har inte lirat Witcher 3 dock

Tror dock att många missat detta fantastiska spel pågrund av att det bara finns till Playstation!

Dark souls 3 är bäst maddafakkas

Medlem
Skrivet av GrandtheftChocobo:

Dark souls 3 är bäst maddafakkas

Tydligenb inte.

12
Skriv svar