favorit spel genom tiderna!

Medlem
favorit spel genom tiderna!

hej! för det första är ny här så vet inte exakt var denna tråd ska ligga så nu behöver ni inte skriva något om det!
okej nu till saken i denna tråd tänkte jag vi kunde skriva vilket ens favorit spel genom tiderna är!
jag kan börja mitt är cs (kan inte bestämma vilket) men det var så nice att efter skolan komma hem från skolan sätta sig vid datorn starta Skype och cs och snacka skit med polarna och spela cs. obeskrivlig känsla!

Medlem

System Shock 2 och American McGee's Alice.
Det är omöjligt för mig att välja ut ett av dem.
Båda har oslagbar atmosfär och skön gameplay (Alice använder den fantastiska id Tech 3-motorn).
System Shock 2 har mer fokus på skräck och spelets story berättas till största delen genom audio logs som ligger utspridda lite överallt i de två rymdskeppen man går runt i.
I American McGee's Alice är det nog ban- och fiendedesignen som bidrar mest till varför jag fastnat så för det.

KoP
Medlem

Ports of call.

Medlem

Deus Ex, atmosfären ,miljöerna,mina handlingar fick konsekvenser,alla uppgraderingar som du kunde välja på osv
Unreal, det första spelet

SWAT 4 i co-op,miljöerna,ai som spawnar random ,hela tiden vara på sin vakt åt alla håll.

Har fler favoritspel men dessa är de första som dyker upp

Medlem

CS ligger också mig nära hjärtat. Kom ihåg när man nötte 1.6 dagarna i ända. Spelade mycket source också, men nu är det CS:GO som gäller för hela slanten.

Annars är witcher 3 det bästa spel jag nånsin spelat. ^^

Medlem

Efter spelat första två spelen blev jag jävligt glad och hypad när det skulle släppas en uppföljare till PS1. Importerade spelet med chip och allt och blev hur lycklig som helst när spelet visade sig vara ett av bästa genom tiderna.
Älskar serien och tycker Snake Eater är bästa spelet men det som gett mig mest glädje är nog Metal Gear Solid till PS1.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Svårt att välja ett. Legend of Zelda: Ocarina of Time, Halo, Half-Life 2, SOMA, Dragon Age, Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy. Finns så många! Men Mass Effect som helhet är bland det absolut bästa jag spelat.

Medlem

Sid Meier's Pirates! (C64 Version)

Nötte å blötte det nåt så otroligt. Hade det endast på kassett och det tog fruktansvärt lång tid att ladda in(de gånger det faktiskt lyckades). Blev skitglad när jag kunde spara det via TFC III till diskett.

Medlem

Ufo - Enemy Unknown. Många trevliga timmar framför detta gamla spel

Medlem

Det är en riktigt svår fråga, nästan omöjlig. Om jag var tvungen att dra ett spel så skulle det nog bli Final Fantasy 7. Säkerligen är det nostalgi inblandat men det blir samma svar även när jag analyserar spelet djupare, det är helt enkelt ett toppenspel för mig.

Men egentligen har jag lirat så många riktigt jävla bra spel så det är orättvist att sätta ett som nummer1. Väljer FF7 just för att de var de första spelet som verkligen fick mig helt trollbunden. Annars finns en uppsjö asgrymma SNES, Sega och andra PSX spel. Även en drös med modernare spel.

Medlem

Det finns väl egentligen 3 stycken spel jag håller väldigt högt:
Baldurs gate 2
Morrowind
Vampire the masquerade bloodlines

På senare år så måste jag säga att Witcher 3 har pushat RPG-genren framåt. Således blir Witcher 3 det bästa jag spelat på senare år.

Medlem

Det spel jag förmodligen har spelat mer än något annat måste nog vara Civilization II. Synd att den aldrig har kommit på GOG. skulle vara ett givet köp.

Som god tvåa så får jag nog säga Ufo - Enemy Unknown (Amiga versionen - Hade en A1200 med turbokort, som det hette på den tiden. Flöt på ganska bra.) Även om det kunde vara irriterande ibland (Kan du säga "Blaster launcher"?)

På tredjeplats så kommer ett lite nyare spel. Total War Rome II. Har slösat bort ett stort antal timmar på detta.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Planescape Torment
Fallout 2
Baldurs Gate 2

Medlem

Jag har alltid tyckt att Baldur´s Gate + Tales of the swordcoast är nummer ett. Det har en plats i mitt hjärta som det bästa RPG som gjorts.

Ser man till timmar spelat så är ändå World of Warcraft och Dota 2 dom som fått mest uppmärksamhet Svårt att se vilket av dom två som är mest lirat


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det finns så många spel som betytt mycket under åren. Så många minnen
Första gången jag spelade Rainbow Six och dess hutlösa realism!
Första gången på LAN med Quake 2.
Det massiva Baldurs gate!
Inlevelsen i Neocron!

Och väldigt varmt om hjärtat ligger Planetside 1 som var så episkt och storslaget att jag knappt kunde tro det var möjligt!

Men även om det är svårt för nya spel att stå emot nostalgin över minnen så måste jag nog säga att The Witcher 3 är det bästa spel jag spelat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Måste bara säga att uncharted 4 var ett riktigt bra spel men slår inte många av spelen som nämnts här! minnen väcks till liv!

Medlem

Quake 2 och Quake III Arena!


signatur

You can't win the game...

Medlem

Broken Sword, Baldurs Gate, Fallout. Dom jag tänker på på rak arm.

1
Skriv svar