Nintendo annonserar en NES i miniatyrformat

Medlem

Mycket intressant men hade varit ännu intressantare om man kunde få in fler spel i konsolen.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Mycket intressant men hade varit ännu intressantare om man kunde få in fler spel i konsolen.

Går säkert att ordna på något sätt. Inte på lagligt vis, men ändå.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Medlem

Grymt! Blir lätt ett köp och tror att den kommer sälja riktigt bra.

Nintendo är verkligen on fire just nu med Pokemon GO (första stora steget in i mobilernas värld) och nu detta och sedan kommer utannonseringen utav NX.

Nintendo har lyckats gå från iskall till stekhet under detta året.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Jeehao:

Mycket intressant men hade varit ännu intressantare om man kunde få in fler spel i konsolen.

Går säkert att ordna på något sätt. Inte på lagligt vis, men ändå.

En tidsfråga innan någon installerar Windows 95 på den

Medlem

Jag kommer avlida om de släpper en SNES också! Det har jag längtat efter länge!!!

Medlem

Gillar webhallens tidiga prissättning på 1290kr.. Inte riktigt de 60 dollar som artikeln pratar om

Medlem

Imponerande spellista!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Hoppas nog mer på en SNES-version, spelen till NES känns allt för tekniskt begränsade för att vara underhållande.

Edit: Utom Kirby. Kirby är alltid kung.

Medlem
Skrivet av snickerboa:
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Jeehao:

Mycket intressant men hade varit ännu intressantare om man kunde få in fler spel i konsolen.

Går säkert att ordna på något sätt. Inte på lagligt vis, men ändå.

En tidsfråga innan någon installerar Windows 95 på den

Skulle inte förvåna mig alls faktiskt. När jag tittar på storleken på den konsolen tänker jag spontant på Raspberry Pi.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

En stor miss med denna enhet är att den inte kommer med varken TMNT eller Batman.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hoppas nog mer på en SNES-version, spelen till NES känns allt för tekniskt begränsade för att vara underhållande.

Edit: Utom Kirby. Kirby är alltid kung.

Är det inte en del av charmen att spelen är så primitiva då? Jag spelade Metroid på virtual console nyligen, och även om kontrollerna är riktigt dåliga så överskuggades det av nostalgikänslan och att spelet faktiskt är jävligt bra. Alla tycker ju så klart olika dock.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Känns lite fattigt med bara 30 spel!

Har exakt samma utseende på min raspberry (lego), dessutom hdmi, wifi, nätverksuttag.

Dock kompatibel med spel från både NES, snes, neogeo, atari, Megadrive, PSP, ps osv

Totalt 12 olika basenheter med totalt 1200st spel!

Funkar dessutom med olika kontroller, både nes, tredjeparts, ps3, men även ps4ans trådlösa med en adapter.

Bild på den har jag som avatar här

ser inte ut att va original kontroll på den va undra vad en till kontroll går på


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av anon_181566:

Har inte skiten The Legend of Zelda: A Link to the Past så kommer inte jag skaffa den.

Men det var ju till snes

B-B-B-Banänäbrääken i dag, 18:06

ser inte ut att va original kontroll på den va undra vad en till kontroll går på

Ja Iceclimber känns je meninglöst med en kontroll. Saknar LifeForce och Probotector. . . Båda va dessutom jävligt kul att spela co-op på.

Medlem

Kul att dom släpper en officiell konsoll med inbyggda nes spel.
Liknande kopior har ju funnits i evigheter, så finns ju marknad för det

Medlem

Skulle varit klockrent om handkontrollen varit trådlös, kan leva med en smula latency + batteri kontra kabel. Men blir helt klart ett köpa iallafall!

Medlem

Vart är Track and Field II?!

Saknar att få blåsor på alla fingrar av allt spelande!


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Såg att set va wii kontakter på så se kontrollerna kanske fungerar?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hoppas det kommer en adapter så man kan köpa nya original kontroller att stocka upp i hyllan. Börjar bli dyra dom där vintage kontrollerna.

KoP
Medlem
Skrivet av Erocs Engelitz:

B-B-B-Banänäbrääken i dag, 18:06

ser inte ut att va original kontroll på den va undra vad en till kontroll går på

Ja Iceclimber känns je meninglöst med en kontroll. Saknar LifeForce och Probotector. . . Båda va dessutom jävligt kul att spela co-op på.

100 kr för en till kontroll enligt artikeln.

Medlem

nes spelas bäst på en knastrande 28" färgtv från 1984, som man får sparka igång.

Medlem

Pull me backwards! Frugan sa Köp! Dessutom.
Nintendos aktie kommer gå till historien!

Medlem
Skrivet av Erocs Engelitz:

B-B-B-Banänäbrääken i dag, 18:06

ser inte ut att va original kontroll på den va undra vad en till kontroll går på

Ja Iceclimber känns je meninglöst med en kontroll. Saknar LifeForce och Probotector. . . Båda va dessutom jävligt kul att spela co-op på.

Super C är med vilket är Contra 2, eller probotector 2 i EU.

Medlem
Skrivet av najksorn@gmail.com:

Känns lite fattigt med bara 30 spel!

Har exakt samma utseende på min raspberry (lego), dessutom hdmi, wifi, nätverksuttag.

Dock kompatibel med spel från både NES, snes, neogeo, atari, Megadrive, PSP, ps osv

Totalt 12 olika basenheter med totalt 1200st spel!

Funkar dessutom med olika kontroller, både nes, tredjeparts, ps3, men även ps4ans trådlösa med en adapter.

Bild på den har jag som avatar här

Ja, fast denna är ju, till skilnad från din, inte fylld med piratkopior.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Hoppas det kommer en adapter så man kan köpa nya original kontroller att stocka upp i hyllan. Börjar bli dyra dom där vintage kontrollerna.

Är det wii-kontakter så finns det ju redan såna adaptrar.

Medlem

Hoppas det fungerar med "save states". Vore härligt att kunna återgå där man slutade och man t.ex skall byta spel. Vissa spel är dessutom svåra så det vore skönt att kunna ladda om utan att få "game over" och börja om från nytt.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Bubben !!! Mamsen vill HAA...!!! Njaha

Medlem

Ice Hockey


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

123
Skriv svar