Byteshandel samt stabilare servrar är på ingång till Pokémon Go

Robot
Byteshandel samt stabilare servrar är på ingång till Pokémon Go
Medlem
Byteshandel samt stabilare servrar är på ingång till Pokémon Go

Har redan börjat använda mig av mikrotransaktionerna :).
Grattis Nintendo!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Inväntar tills spelet är officielt släppt här i landet, sedan blir det allin, liten summa varje månad åker till detta spel! riktigt kul tog en promenad på 1 timme idag bara för att


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Nintendo har gjort det jag aldrig trodde skulle hända. Jag och min bror gick ut för att ta en liten rundtur på jakt efter Pokémons i kvarteret. Snart där efter hittar vi en Squirtle som vi jagar tills vi når stan. Vi fångar den och ser på kartan att någon har aktiverat en PokéSpot item.

Vi vandrar dit för att kolla läget och där sitter 6 personer, främmande till varandra, och spelar tillsammans. Vi går fram och hälsar och för första gången har Nintendo lyckats få mig social med ett av deras spel. Helt underbart!

(Notera att vi bor i en relativt liten stad dessutom.)

Medlem

Var ute och gick ~4-5km här på landet och fångade 1 pokemon på den rundan. Tycker det borde finnas flera ute på landet än i stan..

Medlem

Viktigaste är ju att dom fixar så inte Pokémon inte hamnar på obekväma platser. Som inhägnad privat mark och sjukhus t.ex även andra anläggningar.

Folk verkar ju tappa vettet med virtuella saker, springer in på marker dom inte borde. I usa kan man ju bli skjuten om man beträder privat mark.

Medlem

Kan man inte bara ha en gps spoofer och sitta hemma och flytta sin gps position och på så sätt komma in överallt ?

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Var ute och gick ~4-5km här på landet och fångade 1 pokemon på den rundan. Tycker det borde finnas flera ute på landet än i stan..

Fast sen bor de fler i stan än på landet så räknar du per invånare i stan/på landet blir de kanske rätt

Medlem
Skrivet av Todilo:

Kan man inte bara ha en gps spoofer och sitta hemma och flytta sin gps position och på så sätt komma in överallt ?

Jupp, har testat och det fungerar... Men det är jäkla pill och knappande, orkade hämta lite pokeballs från pokestops. Nej, ut och rör på dig istället.

Medlem
Skrivet av Todilo:

Kan man inte bara ha en gps spoofer och sitta hemma och flytta sin gps position och på så sätt komma in överallt ?

Niantic Labs har tidigare permabannat spelare för gps-spoofing i ingress.. så.. på egen risk.

1
Skriv svar