Medlem
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Striva:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Salami:
Skrivet av miffot:

För beställt hoppas på ett riktigt grymt spel här! Ser lovande ut

De som Pre ordrar, är de som tjänar minst på det och därmed sämsta valet man kan göra.

De som köper spelet, efter man vet det är bra, är de som gjort det bästa valet.

Förstår inte dubbelmoralen när det gäller pre-order. Det är okej att lägga pengar på kickstarters men inte att pre-ordra?

Kickstart o preorders e definitivt inte samma sak. Kickstart är ju till för att spelet ens ska ha en möjlighet att bli verklighet. Tror inte Ubisoft skiter i att släppa Watchdogs pga dåligt med preorders

Man kickstartar väl ett spel för att man tycker det ser intressant ut och kan bli bra. När någon säger samma sak och pre-ordrar så är det fel?

Delvis för att man tror det är bra och för utan dina pengar så blir det kanske inget spel överhuvudtaget. Det är ju hela idén med att kickstarter finns, att söka finansiering.

Du går ju mot samma sak i alla fall när du kickstartar eller förhandsbokar = Man tycker något ser lovande ut.
Men hycklerin gällande detta kommer aldrig erkännas av folk som är med på en kickstarter.

Detta är min lösning till folk, håll käften och respektera att folk vill förhandsboka. Det är ens egna pengar och du får göra vad du vill med dom.
Företagen kommer inte lära sig en läxa bara för att folk slutar förhandsboka spel.

Hur vore det att bara respektera varandras val? Eller nej glömde bort. Det är riktigt svårt för er som förhåller er till att man inte ska förhandsboka, ni vägrar respektera folk som tycker olikt er.

Jag står fortfarande fast vid att kickstarta är definitivt inte samma sak som pre-orders. Dom pitchar en idé, du finansierar det. Du behöver inte ens tycka om det. Du kanske gör det av ren goodwill. Inget som säger att det måste verka lovande eller nåt. Kickstarter är till för att hitta finansiärer. Over and Out!

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Striva:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Salami:
Skrivet av miffot:

För beställt hoppas på ett riktigt grymt spel här! Ser lovande ut

De som Pre ordrar, är de som tjänar minst på det och därmed sämsta valet man kan göra.

De som köper spelet, efter man vet det är bra, är de som gjort det bästa valet.

Förstår inte dubbelmoralen när det gäller pre-order. Det är okej att lägga pengar på kickstarters men inte att pre-ordra?

Kickstart o preorders e definitivt inte samma sak. Kickstart är ju till för att spelet ens ska ha en möjlighet att bli verklighet. Tror inte Ubisoft skiter i att släppa Watchdogs pga dåligt med preorders

Man kickstartar väl ett spel för att man tycker det ser intressant ut och kan bli bra. När någon säger samma sak och pre-ordrar så är det fel?

Delvis för att man tror det är bra och för utan dina pengar så blir det kanske inget spel överhuvudtaget. Det är ju hela idén med att kickstarter finns, att söka finansiering.

Du går ju mot samma sak i alla fall när du kickstartar eller förhandsbokar = Man tycker något ser lovande ut.
Men hycklerin gällande detta kommer aldrig erkännas av folk som är med på en kickstarter.

Detta är min lösning till folk, håll käften och respektera att folk vill förhandsboka. Det är ens egna pengar och du får göra vad du vill med dom.
Företagen kommer inte lära sig en läxa bara för att folk slutar förhandsboka spel.

Hur vore det att bara respektera varandras val? Eller nej glömde bort. Det är riktigt svårt för er som förhåller er till att man inte ska förhandsboka, ni vägrar respektera folk som tycker olikt er.

Jag står fortfarande fast vid att kickstarta är definitivt inte samma sak som pre-orders. Dom pitchar en idé, du finansierar det. Du behöver inte ens tycka om det. Du kanske gör det av ren goodwill. Inget som säger att det måste verka lovande eller nåt. Kickstarter är till för att hitta finansiärer. Over and Out!

Du skippade resterande jag skrev, alltså ska inte folk respekteras oavsett val dom gör. Det sa tillräckligt om dig, lägger ner diskussionen nu


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

Pre-orders är enbart bra för företagen. Jag fattar inte varför man ens gör det. Med dagens teknik har man ju spelet samma dag som det släpps iallafall.
Och snälla jämför inte kickstarter och pre-order.. Kickstarter är till för att mindre studios utan finansiering ska kunna ha chansen att skapa sitt spel. Pre-orders med dess bonus är till för att lura konsumenten att köpa ett spel baserat på tron om att det kommer vara bra. Det snyggar till försäljningssiffrorna ifall ett spel floppar (är dålig.).

Trodde man tankade hem spelet och spelade igenom det ordentligt och sedan tar man ett beslut om det är värt att "donera" lite pengar till utvecklarna? ..vad har jag missat?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

99% av kommentarerna i denna tråd handlar om Pre-orders och Kickstarters?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av robbis:
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Striva:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Salami:
Skrivet av miffot:

För beställt hoppas på ett riktigt grymt spel här! Ser lovande ut

De som Pre ordrar, är de som tjänar minst på det och därmed sämsta valet man kan göra.

De som köper spelet, efter man vet det är bra, är de som gjort det bästa valet.

Förstår inte dubbelmoralen när det gäller pre-order. Det är okej att lägga pengar på kickstarters men inte att pre-ordra?

Kickstart o preorders e definitivt inte samma sak. Kickstart är ju till för att spelet ens ska ha en möjlighet att bli verklighet. Tror inte Ubisoft skiter i att släppa Watchdogs pga dåligt med preorders

Man kickstartar väl ett spel för att man tycker det ser intressant ut och kan bli bra. När någon säger samma sak och pre-ordrar så är det fel?

Delvis för att man tror det är bra och för utan dina pengar så blir det kanske inget spel överhuvudtaget. Det är ju hela idén med att kickstarter finns, att söka finansiering.

Du går ju mot samma sak i alla fall när du kickstartar eller förhandsbokar = Man tycker något ser lovande ut.
Men hycklerin gällande detta kommer aldrig erkännas av folk som är med på en kickstarter.

Detta är min lösning till folk, håll käften och respektera att folk vill förhandsboka. Det är ens egna pengar och du får göra vad du vill med dom.
Företagen kommer inte lära sig en läxa bara för att folk slutar förhandsboka spel.

Hur vore det att bara respektera varandras val? Eller nej glömde bort. Det är riktigt svårt för er som förhåller er till att man inte ska förhandsboka, ni vägrar respektera folk som tycker olikt er.

Jag står fortfarande fast vid att kickstarta är definitivt inte samma sak som pre-orders. Dom pitchar en idé, du finansierar det. Du behöver inte ens tycka om det. Du kanske gör det av ren goodwill. Inget som säger att det måste verka lovande eller nåt. Kickstarter är till för att hitta finansiärer. Over and Out!

Du skippade resterande jag skrev, alltså ska inte folk respekteras oavsett val dom gör. Det sa tillräckligt om dig, lägger ner diskussionen nu

Skrev inget att jag inte respekterade någons val. Sa bara att det var skillnad på pre-orders och att kickstarta. Jag gör båda så.

FM-guru
F.d. Sisyr

Att likställa förbokningar med kickstarter är, ärligt talat, rätt korkat.

Medlem

Körde closed alpha för ett tag sedan, verkade väldigt lovande redan då.

Medlem

Spelet kan säkert bli jättebra men man är aldrig säker när man förbeställer saker, kolla bara på EVOLVE. Jag spelade betan och satan vad roligt det var. Efter några månader så var spelet nästan dött och nu är det gratis för att ingen längre ville spela spelet, som företaget själva förstörde.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Att likställa förbokningar med kickstarter är, ärligt talat, rätt korkat.

Varför? I mina ögon är kickstarter samma skit. Om kanske inte ännu sämre då de som oftast ligger bakom spelen inte har någon vidare erfarenhet.
Huvudanledningen till varför man kickstartar (i mina ögon) är att du tycker något ser spännande ut och öppnar sedan upp plånboken. Det är exakt vad du gör när du förbokar ett spel.

Att separera förbokningar och kickstarter är, ärligt talat, rätt korkat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Striva:
Skrivet av Sisyr:

Att likställa förbokningar med kickstarter är, ärligt talat, rätt korkat.

Varför? I mina ögon är kickstarter samma skit. Om kanske inte ännu sämre då de som oftast ligger bakom spelen inte har någon vidare erfarenhet.
Huvudanledningen till varför man kickstartar (i mina ögon) är att du tycker något ser spännande ut och öppnar sedan upp plånboken. Det är exakt vad du gör när du förbokar ett spel.

Att separera förbokningar och kickstarter är, ärligt talat, rätt korkat.

Larva inte. Din liknelse tar enbart upp en individuell aspekt (varför plånboken öppnas) ur ett individuellt perspektiv (ditt), och det var den bredaste liknelsen du kunde komma på - nämligen varför man som konsument köper en nöjesprodukt/tjänst. Det exakta argumentet du använder kan appliceras på varenda nöjesprodukt någonsin. Det betyder inte att det är samma sak. "Huvudanledningen till varför man XXX är att du tycker något ser spännande ut och öppnar sedan upp plånboken. Det är exakt vad du gör när du XXX". Byt bara ut XXX mot valfri nöjesprodukt/tjänst.

Förstår du hur korkat ditt resonemang är nu?

En förbokning är ett förköp av en kommande produkt. Kickstarter är en investering (eller donation, definitionsfråga) i ett koncept. Det finns likheter, men skillnaden är uppenbar. Eller ja, den borde vara uppenbar...

Medlem

Vilka honor?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av arelion:

Jag vill att dåliga svingar ska studsa eller fastna i hård armor

Påminner lite om en låttext en kompis skrev en gång, där bl.a. följande mening ingick: "Du stöter ditt ljuster, as hard as you can"

Medlem

Smålarvig videoreplik. Det finns bara EN anledning till att folk förhandsbeställer. Att de vill spela spelet oavsett om det är bra eller inte. Personligen så har jag nästan alltid glömt av spelet när det väl dimper ner i brevlådan, och då blir det en glad överraskning, som lätt är värt pengarna det kostar.

Något som videosnubben INTE vänder sig emot. Resten är bara en lång uppradning av självklara saker.

Medlem

För övrigt bör kommenteras till chefredaktörens artikel att japanska bushi (krigare) aldrig bar rustning av bambu. Syftar man till den randiga texturen snackar vi lamellrustning av smala, härdade läderremsor lagda i vertikal konfiguration, sammanbundna av band i klanens färger. Jag hoppas väl innerligt att det är Johansson-Sundelius som har förutfattade meningar om Asien och inte de individer som arbetar med spelet, för om spelet skyltar med rustning av bambu kan man väl lika gärna ha Vikingarna springa runt med oljehärdad köttbullsrustning och de Anglo-saxiska riddarna låtsas rida runt som Monty Python-gänget i "the Holy Grail".

12
Skriv svar