Spelare når level 1000 i Steam – äger över hälften av spelen som finns på plattformen

Medlem

Vad säger "leveln" mer än att man spenderat lite mycket tid framför datorn?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Vad säger "leveln" mer än att man spenderat lite mycket tid framför datorn?

Man kan levla genom att byta kort och göra dom till märken, är man märkessamlare så har man förmodligen en ganska hög level utan för att för den delen ha spenderat lång tid framför datorn eller ha en ofantligt stor spelsamling.
Enkelt förklarat så lirar man spel som har stöd för kort tills man har fått alla kort man kan få (vilket varierar från spel till spel) å sen säljer dubbletter till högstbjudande (alternativt sätter ett eget pris och väntar) och köper de man saknar för dom pengarna, för varje märke får man EXP och varje märke kan man samla på sig upp till 5 gånger.

Alternativt kan man fixa kort å sälja dom för att sedan köpa ett nytt spel för pengarna men man får ingen exp för det och det ska många kort till.

Killen i artikeln har 3,073 märken vilket står för den större delen av hans exp skulle jag tro.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Lite ironiskt att ens steam account är äldre än vad många spelare på steam är

Vad är ironin i det?

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Han är även oskuld!

LOL Varför blir man inte förvånad?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Level 4 medlem sedan 2009 :s har dock för mig att man hade steam redan i högstadiet :s

Medlem

Nivå 10 ,12år sedan man anslöt sig


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Nivå 11, 9 years of service. Fattar knappt vad man ska med nivåerna till, eller hur man går upp i nivå? Är det antalet spel som räknas och antalet år man varit medlem? Verkar ganska löjligt.
Jag fattar inte grejjen, hur orkar man bry sig om Achivements, Trophies, Cards ellet vad det nu är för meninglös bild eller text sträng.

Skribent
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Konfucius:

Herregud...har han något liv? eller har spelat ens hälften utav dessa spel??

SteamDB avslöjar att han spelat ungefär 40% av dem. Därutöver även att han spelat L4D2 mer än Rocksmith, inte ett särskilt intressant faktum men ett av mina stora nöjen här på sidan är ju att påpeka fel av olika slag i nyheterna.

Det är ju för FZ drar en google translate från andra nyhetssidor.

Nä, ingen Google Translate i sikte. Läser du nyheten lite mer noggrant så stor det att en favorit verkar vara Rocksmith 2014. Detta baserat på att han själv valt att skylta med det spelet på sin profilsida.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Nivå 31, 219 spel.

Allt för många spel köpt i bundles eller på rea i hopp att man hade haft tid att spela dom. Grundlurad, av sig själv.

Medlem

Enligt profilen så kan han vara japan, Hikikomori kanske ?

Medlem

låg level, dock bland dem första på steam 12 år


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Level 5 och 52 spel

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Kolsvart:

Han är även oskuld!

Då har ni något gemensamt.

Haha ja visst är det fint?

Nej men skämt åsido så är det väl fint att någon går in passionerat för sin hobby


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Förövrigt kan man nå vansinniga levels utan att ha tusentals spel. Det är bara att köpa de korten man behöver och sen slamdunka ihopa dom för att få badges/experience. Visst, det kanske inte är så "bara" om man inte har mycket pengar - men har du råd till 4-5 tusen spel så har du nog råd att köpa kort för 10-20öre styck med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr

Nivå 12, 11 years of service, 262 spel.

Har loggat 913h på Smite, 345h på Dominions 4 och runt 4 000 timmar på Football Manager-serien. Övriga spel är speltiden desto skralare bland. Merparten av liren är småspel man köpt för en tia på diverse reor etc, och många har jag aldrig ens startat...

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av Konfucius:

Herregud...har han något liv? eller har spelat ens hälften utav dessa spel??

Dricker en whiskysamlare upp all sin whiskey?

Jag tycker iaf att dom borde dricka sin whisky. Jag menar, den är ju skapt för att avnjutas oralt Eller så är det bara kag spm tycker whisky smakar bättre i munnen än i ögonen

Medlem

lvl 10 och 68 spel!


signatur

Meep!

Medlem

150spel å vad fan e steam level?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Level 31, 11 år i tjänst, 328 spel.

Har en hyfsat stor backlog som jag ska gå igenom "senare". Nåja, så länge mitt maniska köpande inte hamnar i nyheterna är jag nöjd.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Level 39, 701 spel, 360 dlc.
Medlem sedan Nov 26, 2008

Mest spelat är The Binding of Isaac och FTL: Faster Than Light på 256 respektive 241 timmar. (fast mest är egentligen EVE: Online på ca 10.000 timmar men det har jag inte på steam).
http://steamcommunity.com/id/mcgreag/

Youtuber

Lvl 21, 12 Years of Service, Member since 4 October 2003 med 494 spel


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Lvl 4 visste inte ens att man kunde ha lvls

btw vad är alla gems och badges osv man får från spel? vad ska man ha det till ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Få människor vet att levels egentligen står för antalet dagar sedan man haft sex.

123
Skriv svar