Se oss spela 25 minuter alpha-version av Battlefield 1

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mabec:

Ingen bra promo-rulle, Calle. Du missade för mycket

Haha!


signatur
Medlem

Det där konstiga siktet, gör mig arg och lessen i själen.
Aldrig existerat liknande sikten, och de ser ut att gå sönder bara man tittar på dem.

Som ett märkligt Rödpunkts sikte, enbart för att spelare inte kan skjuta med Fasta järn sikten, samt enbart pga att ha saker att låsa upp på alla vapen i spelet.

Sjukt fånigt och en av många orsaker jag aldrig kommer spela det här spelet.

Medlem

verkar faktiskt helt värdelöst. Skönt att man slipper ägna detta någon mer tankeverksamhet. Från att ha varit en BF-fanatiker så är man nu mer helt ointresserad. De vet hur man ska ska sabba sitt arv iaf...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Gnällkuk
Skrivet av Manqs:

Rolig video. Ge sig på pansarbil med hammare var en favorit. Vet inte varför men tyckte också "We have lost objective Butter" var kul. Gissar på att andra objektiv är "Toast" och "Marmalade".

Funderat lite på om man skulle bygga sig ett tegelhus. Insåg nu att det blir stål och betong istället.

Nu hoppas jag bara att det går att spela spärrballong också. Då är det spelet för mig.

http://blog.privatefly.com/history-of-the-nato-phonetic-alpha...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Härliga ljudeffekter från alla vapnen

Medlem

4K 60fps

Medlem

Ser ju faktiskt lite lattjo ut.


signatur

autograph

Umi
Medlem

Calle, vart har du tagit ditt Battlefield körkort?

Medlem

Besviken såhär långt.

Medlem

Tycker det verkar asskoj.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Sjukt mycket SMGs, man kunde nästan tro det var WW2!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Umi:

Calle, vart har du tagit ditt Battlefield körkort?

Jag är främst infanterist


signatur
Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Manqs:

Rolig video. Ge sig på pansarbil med hammare var en favorit. Vet inte varför men tyckte också "We have lost objective Butter" var kul. Gissar på att andra objektiv är "Toast" och "Marmalade".

Funderat lite på om man skulle bygga sig ett tegelhus. Insåg nu att det blir stål och betong istället.

Nu hoppas jag bara att det går att spela spärrballong också. Då är det spelet för mig.

http://blog.privatefly.com/history-of-the-nato-phonetic-alpha...

Tack för att du misstolkade det uppenbara skämtet och bestämde dig för att leka besserwisser. Nu kan jag sova bättre. Eller är det jag som missar mer kul? Monkey och Pudding låter ju som rätt viktiga objektiv de med.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av R.Persson:

Tyvärr så är jag inte imponerad. Känns som att Battlefield gått mer och mer mot en arkadliknande upplevelse istället för den samarbetsmotor och autentiska känslan man fick av pre-bf3.

Sorgligt :'(

Battlefield har alltid varit arkad, Battlefield 1942 och allt därefter har aldrig ens varit nära realism eller eftersträvat simulation.

Snarare har grafiken, motorn, animationerna och inte minst LJUDET nuförtiden gjort så att allt är myyycket mer realistiskt på det sättet istället.. Men folk vill bara whina så vem bryr sig.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av R.Persson:

Tyvärr så är jag inte imponerad. Känns som att Battlefield gått mer och mer mot en arkadliknande upplevelse istället för den samarbetsmotor och autentiska känslan man fick av pre-bf3.

Sorgligt :'(

Battlefield har alltid varit arkad, Battlefield 1942 och allt därefter har aldrig ens varit nära realism eller eftersträvat simulation.

Snarare har grafiken, motorn, animationerna och inte minst LJUDET nuförtiden gjort så att allt är myyycket mer realistiskt på det sättet istället.. Men folk vill bara whina så vem bryr sig.

Du bryr dig uppenbarligen... Det Dice har gjort är att konstant dummat ner hela BF-konceptet. Det vi ser idag är ju bara spillror av den spelmekaniken som de en gång levererade i BF1942 samt BF2. Det enda folk går igång på är just grafik och "coola" animationer. Lite som i samhället i övrigt idag, ett jävla utanpåverk med en fantastisk yta men med ett dött innehåll. De gamla spelen höll i åratal. Nu måste de släppa en ny version så fort det bara är möjligt. Tragiskt.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

calle glömde du glasögonen eller linserna hemma när du testade detta?

https://youtu.be/BjpTYAzSujM?t=817 haha fick mig ett rejält gott skratt dock tack!

MEG
Medlem

Ser ut att bli ett riktigt roligt spel, lutar åt ett köp.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Bara det inte blir lika innehållsfattigt som Battlefront.

Och alldeles för mycket SMG, det är som att de inte vågar lita på att spel kan vara kul utan automatvapen. Det är ju mer automatvapen än vad WW2 hade!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag är tyvärr inte imponerad :-/


signatur

Nämen!

Medlem

Hade velat sett en infanterist kuta runt o höfta med det där maskingeväret haha.

Medlem

Första Världskriget utan löjligt mycket närstrid känns tveksamt - första världskriget med den här vapenteknologiska nivån känns som sci fi relativt till tidsperioden det ska utspelas i ....

Medlem
Skrivet av Manqs:

Ge sig på pansarbil med hammare var en favorit. Vet inte varför men tyckte också "We have lost objective Butter" var kul. Gissar på att andra objektiv är "Toast" och "Marmalade".

Roligaste inlägget på länge


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag vet att de siktar på mer arkad än realism, men det här är alldeles för orealistiskt.
Smgs och semi auto rifles överallt gör så att själva känslan av första världskriget försvinner. De kunde lika gärna ha spelet utspela sig under andra världskriget istället.

Gnällkuk
Skrivet av Manqs:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Manqs:

Rolig video. Ge sig på pansarbil med hammare var en favorit. Vet inte varför men tyckte också "We have lost objective Butter" var kul. Gissar på att andra objektiv är "Toast" och "Marmalade".

Funderat lite på om man skulle bygga sig ett tegelhus. Insåg nu att det blir stål och betong istället.

Nu hoppas jag bara att det går att spela spärrballong också. Då är det spelet för mig.

http://blog.privatefly.com/history-of-the-nato-phonetic-alpha...

Tack för att du misstolkade det uppenbara skämtet och bestämde dig för att leka besserwisser. Nu kan jag sova bättre. Eller är det jag som missar mer kul? Monkey och Pudding låter ju som rätt viktiga objektiv de med.

Så uppenbart var det knappast och jag tänkte snarare upplysa dig om varför eftersom jag inte trodde att du visste, men man kanske alltid är en besserwisser om man försöker upplysa folk enligt dig?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Tjejen som pratar hela tiden låter riktigt onaturlig och passar inte alls in i ett WW1 spel.

Du måste vara riktigt gammal för att ha varit med i ww1 och veta hur det var... BF1 är mer skill baserat än tidigare, alla spel är ju arkad för du dör ju inte på riktigt....i nått spel

BF serien har varit att ha roligt, realism, vem bryr sig? bara noobs som sysslar med sånt som sedan gnäller över allt möjligt.
första spelet sedan Bf2 som verkar ha det som gjorde BF serien till BF serien, att ha kul i strid.

KoP
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av R.Persson:

Tyvärr så är jag inte imponerad. Känns som att Battlefield gått mer och mer mot en arkadliknande upplevelse istället för den samarbetsmotor och autentiska känslan man fick av pre-bf3.

Sorgligt :'(

Battlefield har alltid varit arkad, Battlefield 1942 och allt därefter har aldrig ens varit nära realism eller eftersträvat simulation.

Snarare har grafiken, motorn, animationerna och inte minst LJUDET nuförtiden gjort så att allt är myyycket mer realistiskt på det sättet istället.. Men folk vill bara whina så vem bryr sig.

Du bryr dig uppenbarligen... Det Dice har gjort är att konstant dummat ner hela BF-konceptet. Det vi ser idag är ju bara spillror av den spelmekaniken som de en gång levererade i BF1942 samt BF2. Det enda folk går igång på är just grafik och "coola" animationer. Lite som i samhället i övrigt idag, ett jävla utanpåverk med en fantastisk yta men med ett dött innehåll. De gamla spelen höll i åratal. Nu måste de släppa en ny version så fort det bara är möjligt. Tragiskt.

På vilket sätt är BF1942 ett "smartare" spel? Spelade det när det begav sig och det är arkad om något. Har aldrig existerat någon större realism i denna spelserie. Går man tillbaks och spelar BF1942 idag finner man att spelmekaniken är föga imponerande imo.

Medlem

Ser kul ut för att vara ett "krigsspel från förr". Men konceptet battlefield är gjort såklart.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag vet att de siktar på mer arkad än realism, men det här är alldeles för orealistiskt.
Smgs och semi auto rifles överallt gör så att själva känslan av första världskriget försvinner. De kunde lika gärna ha spelet utspela sig under andra världskriget istället.

Precis.

- Var är alla bolt-action gevär med halvmeters bajonetter?
- Vattenkylda kulsprutor som man behöver vara fler för att använda? Tänk vilket teamwork som hade behövts för dessa.
- Varför har alla soldater pistoler som andra vapen när de typ bara var officerare som hade det? Hade varit grymt med svärd i ena handen och pistol i den andra tex.
- Varför kan man sprinta över hela banan?

Jag älskar battlefield serien och allt den givit mej. Förväntade mej dock något annat när jag såg WW1 och tänkte att man skulle försöka bli mer originella istället för att snegla och kopiera gameplayet från COD. Kolla bara vad de gjorde med Halo.

Medlem
Skrivet av Jonio:

Är detta autentiska vapen?

Ja alltså dom vapen som finns fanns under första världskriget. Men vissa är extremt ovanliga vapen som kanske gjordes i hundra exemplar under hela kriget.

Det blir lite missledande när folk pepprar med Semi auto rifles och bolt action rifles verkar bara vara för snipers.
T.o.m under Ww-2 så var bolt action rifles standard vapen för alla nationer utom USA. Så saker blir lite skevt och striderna känns inte särskilt WW-1

Medlem

Vad folk ska klaga ang bristen på bolt-action.
Hade det inte funnits ett enda automatiskt vapen så hade ni klagat på det också. Vill ni inte använda dem så gör inte det helt enkelt. Automatvapen fanns bevisligen på den tiden så då är det ju klart att dem kommer finnas för oss att välja.

Samma sak var det ju i BF1942, tex STG44 utvecklades i slutet av andra världskriget och var världens första automatkarbin. Den användes av väldigt få tyska soldater i slutet av kriget, ändå är det standardvapnet för assault klassen. Thompson som var standard för medic användes av underbefäl och andra av lite högre rank. Så ni som säger att BF1942 var mer realistiskt bör tänka om

123
Skriv svar