Hideo Kojima har avslöjat sitt nya spel – Norman Reedus i huvudrollen

Robot
Hideo Kojima har avslöjat sitt nya spel – Norman Reedus i huvudrollen
Medlem
Hideo Kojima har avslöjat sitt nya spel – Norman Reedus i huvudrollen

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Medlem

Jag är relativt övertygad att detta inte alls är relaterat till hans nästa spel, verkar vara någon form av symbolisk trailer för Kojima's avskedning och frånkoppling ifrån hans tidigare serier av spel.

Mycket symbolik med avkapad navelsträng och hans bebis som försvinner (Silent hills?), man ser desutom en vit val (moby dick studios?).

Skulle inte förvåna mig alls ifall detta är yterliggare en Kojima ruse, han har gjort det förr och nu har han troligtvis mer pengar och frihet att leka med våra förväntningar.

Medlem

Såg fantastiskt ut iaf, är riktigt imponerad. Jag förställde mig den miljön i open world och third person, det vore fantastiskt. Men efter MGSV fiaskot så har Kojima lite att leva upp till, han kan ju börja med att göra ett ordentligt komplett spel.

Medlem

vafan är detta. japaner älskar nakna människor alltså

Medlem

Den gubben vet hur man snickrar ihop en förvirrande trailer.

Medlem
Skrivet av nils45:

Såg fantastiskt ut iaf, är riktigt imponerad. Jag förställde mig den miljön i open world och third person, det vore fantastiskt. Men efter MGSV fiaskot så har Kojima lite att leva upp till, han kan ju börja med att göra ett ordentligt komplett spel.

Ja, för det var ju Kojimas fel...

Ambassadör
Xbox

Ingen uncanny valley här inte!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av nils45:

Såg fantastiskt ut iaf, är riktigt imponerad. Jag förställde mig den miljön i open world och third person, det vore fantastiskt. Men efter MGSV fiaskot så har Kojima lite att leva upp till, han kan ju börja med att göra ett ordentligt komplett spel.

Ja, för det var ju Kojimas fel...

Ahh sorry, visste inte att du var en före-detta anställd hos Konami.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ingen uncanny valley här inte!

Jag tänkte på samma grej. Sjukt läckert om det går att rendera i realtid. Ett stort kliv från LA Noire tycker jag.

Medlem
Skrivet av nils45:

Ahh sorry, visste inte att du var en före-detta anställd hos Konami.

Ingen fara. Man kan inte veta allt.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av nils45:

Såg fantastiskt ut iaf, är riktigt imponerad. Jag förställde mig den miljön i open world och third person, det vore fantastiskt. Men efter MGSV fiaskot så har Kojima lite att leva upp till, han kan ju börja med att göra ett ordentligt komplett spel.

Ja, för det var ju Kojimas fel...

Ahh sorry, visste inte att du var en före-detta anställd hos Konami.

Nej, men vadå.
Märks det inte att MGSV var stressat?
Jag tror ju knappast att Hideo själv stressade fram det, utan ägaren som vill se ROI på alla utvecklingsår. Att Hideo dessutom fick sparken tyder väl kanske ytterligare på detta - Konami tyckte väl att han inte höll sig till deadlines (nu spekulerar jag).

Jag skiter i vilket. Detta såg läckert ut. Ska bli intressant att se vad det blir å et

Medlem
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av nils45:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av nils45:

Såg fantastiskt ut iaf, är riktigt imponerad. Jag förställde mig den miljön i open world och third person, det vore fantastiskt. Men efter MGSV fiaskot så har Kojima lite att leva upp till, han kan ju börja med att göra ett ordentligt komplett spel.

Ja, för det var ju Kojimas fel...

Ahh sorry, visste inte att du var en före-detta anställd hos Konami.

Nej, men vadå.
Märks det inte att MGSV var stressat?
Jag tror ju knappast att Hideo själv stressade fram det, utan ägaren som vill se ROI på alla utvecklingsår. Att Hideo dessutom fick sparken tyder väl kanske ytterligare på detta - Konami tyckte väl att han inte höll sig till deadlines (nu spekulerar jag).

Jag skiter i vilket. Detta såg läckert ut. Ska bli intressant att se vad det blir å et

Man får hoppas att det är så. Mitt förtroende sjönk rätt rejält iaf.

Medlem
Medlem

Ett spel där Kojima får fria händer igen och tar sig tid att skapa det han eftersträvar är instant buy från mig. Mgs5 var väldigt stressat och tror hans avgång beror på att Konami (eller annan part) ville få ut spelet snabbt samt online delen i mgs online kändes som en kompromiss mellan Kojima och Konami(?) för att han skulle få göra mgs5. Men samtidigt så gillade jag spelet med känslan av att bygga upp Mother Base men föredrar Kojimas linjära spel upplägg som i mgs 1-4. Även om storyn inte var linjär om man lägger ihop mgs spelen.

1
Skriv svar