Franska armén inte med i Battlefield 1 – blir DLC

Medlem

Och så börjar de med sina premium dlc.
Vidriga jävla bolag.

Medlem

det är en intressant tidsepok, men dice kommer förstöra allt med fantasybullshit, och rustningar och luvjackor för snorungar ska tycka det är coolt iaf... ww1 är dömt att misslyckas som ett bulletsponge-spel

Medlem

Sa inte jag att alla länder som saknas kommer komma i olika DLCs...

Edit: Så klart kommer ju inte ALLA länder komma som DLCs, eftersom det är typ 1000 länder, men kanske något mer... kanske Bosnien.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fast frankrike känns som givet i ett ww1 spel som start nation


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är vårt eget fel. Vi konsumenter styr utvecklingen och genom att köpa dlc efter dlc så talar vi om för företagen att det är så här vi vill ha det.

ELF
Medlem

Man kan ju vänta tills alla DLcs är släppta och köpa det då när knappt någon spelar. Fast gör tillräckligt många så så kommer många spela.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Skulle jag vara fransk så skulle jag nog kräva bojkott. Känns ändå som en stor respektlöshet.

Majoriteten av striderna skedde i Frankrike, inga strider i England, fler som dog i Frankrike.

Några godkända uteslutningar skulle jag ändå säga kunna varit Italien, USA, Belgien och Ottoman Empire. Det hade kunnat varit DLC-material istället, lika så striderna i Asien och Afrika.
Resten bör liksom vara med. Österrike-Ungern, Ryssland o tidigare nämnda storstater,

Medlem

Smörjer in mitt huvud med fransk dijon senap istället, makes more sense.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Inte direkt oväntat... Nu vetj ag inte hur stort grundspelet är och vad man får med men tråkigt att de skalar av mer och mer av grundspelen vid release Snart köper man väl bara grafikmotorn vid release och så får man köpa varje del av spelet löst


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Det är vårt eget fel. Vi konsumenter styr

...delvis. Få en blandad ickegamer /gamer miljoners-skara att göra nåt gemensamt går inte.. men ibland reagerar ju toppjönsarna på det lilla och slutar vara "mycket vill ha mer".. ibland. (bill gates tex).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

DLC? Hahaha. Nej nu får ni ge er DICE.

Medlem

Hur kan man inte ha med Frankrike när majoriteten av alla slag på västfronten stod på fransk mark.

Medlem

Jag är lite osäker på vad det finns att klaga på här. Att fraktioner/länder/raser/världar dyker upp senare i DLC är inget nytt vid det här laget utan ett smart sätt för företag att tjäna pengar/få igen utvecklingskostnader som blir allt större/fokusera på att renodla och släppa bra produkter.

Allt till alla är såklart önskvärt och vad vi gamers vill ha, men att bli upprörd över att en viktig fraktion får en egen DLC är lite överdrivet.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Vad är nästa steg? Nhl 2017, western conference blir dlc?

Medlem
Medlem

Det här är bara bullshit, och det vet Dice.
Att Ryssland inte hellre är med, är också bs.
Varför har de med amerikanerna? De gick bara med i kriget 1917 för fan!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Redaktör
Skrivet av ibib:

Jag är lite osäker på vad det finns att klaga på här. Att fraktioner/länder/raser/världar dyker upp senare i DLC är inget nytt vid det här laget utan ett smart sätt för företag att tjäna pengar/få igen utvecklingskostnader som blir allt större/fokusera på att renodla och släppa bra produkter.

Allt till alla är såklart önskvärt och vad vi gamers vill ha, men att bli upprörd över att en viktig fraktion får en egen DLC är lite överdrivet.

Problemet är att man valt bort en av krigets viktigaste aktörer från grundspelet. Att man gör det för att tjäna pengar är ingen hemlighet, och personligen har jag inga som helst problem med det - speltillverkning är inte välgörenhet. Men det känns falskt motivera det med nån sorts hedersbetygelse av den franska armén.


signatur
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Och så börjar de med sina premium dlc.
Vidriga jävla bolag.

Det är väl EA som äger Dice numera va, behövs nog inte mer förklaring än så

Medlem
Skrivet av MacNille:

Det här är bara bullshit, och det vet Dice.
Att Ryssland inte hellre är med, är också bs.
Varför har de med amerikanerna? De gick bara med i kriget 1917 för fan!

https://farm8.staticflickr.com/7484/15633433589_10df3a654f_z....

Amerikansk företag som ger ut spelet

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av eddie the eagle:

Vad säger du, är du inte fransk?

Merde.

Jag vet inte vad jag säger, säger jag ju!

Sacre bleu!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Det här är bara bullshit, och det vet Dice.
Att Ryssland inte hellre är med, är också bs.
Varför har de med amerikanerna? De gick bara med i kriget 1917 för fan!

https://farm8.staticflickr.com/7484/15633433589_10df3a654f_z....

Son, the US won both WW1 and WW2.. Aren't you a patriot?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ibib:

Jag är lite osäker på vad det finns att klaga på här. Att fraktioner/länder/raser/världar dyker upp senare i DLC är inget nytt vid det här laget utan ett smart sätt för företag att tjäna pengar/få igen utvecklingskostnader som blir allt större/fokusera på att renodla och släppa bra produkter.

Allt till alla är såklart önskvärt och vad vi gamers vill ha, men att bli upprörd över att en viktig fraktion får en egen DLC är lite överdrivet.

Problemet är att man valt bort en av krigets viktigaste aktörer från grundspelet. Att man gör det för att tjäna pengar är ingen hemlighet, och personligen har jag inga som helst problem med det - speltillverkning är inte välgörenhet. Men det känns falskt motivera det med nån sorts hedersbetygelse av den franska armén.

Det är ju klart som fan att de testar hur långt de kan gå innan de börjar förlora pengar på strategin. Tyvärr så böjer vi oss och tar den i tvåan varenda jävla gång. Vilket de naturligtvis lärt sig vid det här laget. Det här är vårt, spelarnas, fel. Vi är ansvariga för att DLC, pre-order och annat satans fuffens fungerar.

Ja, jag är upprörd.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jaha, då blir det inget köp denna gången heller.

DLC! Vilken fantastisk uppfinning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det där är det största jävla skitsnack jag någonsin hört. Premium-DLC för att göra dem rätta? Snarare för att göra deras mjölkning rätt. Detta är ju skandal! Att de sedan vill framhäva de mindre kända platserna är fan i mig ingen orsak att undanhålla fransmännen.

Medlem

Bara en tidsfråga innan man kan köpa första DLC't innan originalspelet ens är släppt, med motiveringen: "For those who want a truly epic experience from day one!"

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Spelutvecklare ska inte planera för och börja knåpa ihop DLC'n innan spelet ens har släppts.

Fast det är inte en bra affärsmetod, såklart att dom måste planera sånt långt innan spelet är klart för att kunna maxa vinst marginalen.

Det ända sättet att få dom att lyssna är att inte köpa deras produkter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men att de tyska och brittiska arméerna helt plötsligt består av 90% mörkhyade soldater som de var i streamen är okej? Ja, det fanns ett fåtal mörkhyade soldater, mestadels på den afrikanska fronten, men att hellre fokusera på dessa än en huvudaktör som Frankrike känns bara fel...

Medlem
Medlem
Skrivet av Ender:

Bara en tidsfråga innan man kan köpa första DLC't innan originalspelet ens är släppt, med motiveringen: "For those who want a truly epic experience from day one!"

Nej, nej! Nästa steg är ju pre-game DLC, någonting att spela som teaser innan spelet släpps.
Skotten i Sarajevo som dag -14 DLC, för endast 9.99. Var där, spela innan polarna, få hatten och den exklusiva handgranaten upplåst i huvudspelet.

123
Skriv svar