Overwatch når 10 miljoner; McCree och Widowmaker nerfade

Robot
Overwatch når 10 miljoner; McCree och Widowmaker nerfade

Det är inte lätt att vara dödscowboy.

#blizzard, #overwatch


Medlem
Overwatch når 10 miljoner; McCree och Widowmaker nerfade

Hurray finally! Äntligen dags att damma av gamla Zenyatta och ha lite kul.

Medlem

Skönt, tycker dock fortfarande att mcree är dålig hero design... Finns absolut ingenting att göra när man fått en granat i ansiktet, hade föredragit en flash istället.

Medlem

Hur fan kan dom nerfa widow?... vad sägs om tanks? sinnessjuk skada och 600 hp? vad fan är widow mot dom? kan förstå mcree

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Skönt, tycker dock fortfarande att mcree är dålig hero design... Finns absolut ingenting att göra när man fått en granat i ansiktet, hade föredragit en flash istället.

Den har en kort räckvidd så det är bara att undvika den. Försöker man attackera honom i short range blir man lätt bestraffad och det är så det ska fungera.

Medlem
Skrivet av ElgutDenVilde:

Hur fan kan dom nerfa widow?... vad sägs om tanks? sinnessjuk skada och 600 hp? vad fan är widow mot dom? kan förstå mcree

Kul skämt...

Medlem
Skrivet av ElgutDenVilde:

Hur fan kan dom nerfa widow?... vad sägs om tanks? sinnessjuk skada och 600 hp? vad fan är widow mot dom? kan förstå mcree

Kanske för att dom har statistik från miljontals matcher, samlar feedback från miljontals spelare, både proffs och casuals. Kanske för att dom har folk med mångårig erfarenhet av att balansera spel.

Eller så är det så att du vet bättre.

Medlem
Skrivet av telison:
Skrivet av ElgutDenVilde:

Hur fan kan dom nerfa widow?... vad sägs om tanks? sinnessjuk skada och 600 hp? vad fan är widow mot dom? kan förstå mcree

Kanske för att dom har statistik från miljontals matcher, samlar feedback från miljontals spelare, både proffs och casuals. Kanske för att dom har folk med mångårig erfarenhet av att balansera spel.

Eller så är det så att du vet bättre.

men oj så grinig man kan vara. tycker själv att widow inte är en av de bättre karaktärerna i spelet. och det bör jag kunna veta då jag har 90% played på henne av all min speltid. väldigt squishi och inga problem för någon att döda henne, även supporter har lätt för detta. one--shots från henne är headshot eller om det är tracer så räcker midjan & uppåt. men närstrid han hon oftast ingen chans om folk inte missar en en hel del och man hinner få dem att aktivera ens poison och glida där ifrån. Finns andra characters jag hellre ser nerfade.

Medlem

i dont get it, hur kan ett så TOMT spel säljas för fullt pris? (nej har ej köpt spelat hos kompisar)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ska de lösa "problemen" så är de bättre att de gör hitboxen för HS mindre.. så blir det mer rättvist för de bättre aim spelarna så verkligen kan sikta och inte sidan om..

eller bara sänka dmg på HS om de vägrar göra hitboxen mindre.. men varför ska dom göra det? nu kan ju alla njuta och tycka dom är bra för att de kan göra HS..

utan de enkla HS, så hade "vissa spelare" inte fått ner spelarna like lätt..

Medlem

Nu hoppas jag bara att de avskedar sin leveldesigner och anställer en ny som kan göra mer intressanta och roligare banor (så som Team Fortress 2 har), och där ALLA karaktärerna kan utnyttja sina förmågor.
Blir så lack på osynliga väggar, sluttande tak, krångliga jävla omvägar för att ta sig från A till B och gud och hans moster. ^^

Medlem
Skrivet av ElgutDenVilde:

Hur fan kan dom nerfa widow?... vad sägs om tanks? sinnessjuk skada och 600 hp? vad fan är widow mot dom? kan förstå mcree

Du har uppenbarligen inte mött duktiga Widow som med några enkla quickscopes avgör hela matcher. Widow är ett stort problem på högre nivåer.

Medlem
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av ebackman2:

Skönt, tycker dock fortfarande att mcree är dålig hero design... Finns absolut ingenting att göra när man fått en granat i ansiktet, hade föredragit en flash istället.

Den har en kort räckvidd så det är bara att undvika den. Försöker man attackera honom i short range blir man lätt bestraffad och det är så det ska fungera.

Håller med om att designen är dålig till att börja med, de gjorde om stuns i TF2 just för att det är så jävla tråkigt att helt förlora kontrollen över sin karaktär. Tycker det är ok med Reinhardts ulti för det är som sagt en ulti med lång charge time, McCree kan använda sin lite för ofta och den är lite för lätt att träffa för vad den gör.

Medlem
Skrivet av ElgutDenVilde:
Skrivet av telison:
Skrivet av ElgutDenVilde:

Hur fan kan dom nerfa widow?... vad sägs om tanks? sinnessjuk skada och 600 hp? vad fan är widow mot dom? kan förstå mcree

Kanske för att dom har statistik från miljontals matcher, samlar feedback från miljontals spelare, både proffs och casuals. Kanske för att dom har folk med mångårig erfarenhet av att balansera spel.

Eller så är det så att du vet bättre.

men oj så grinig man kan vara. tycker själv att widow inte är en av de bättre karaktärerna i spelet. och det bör jag kunna veta då jag har 90% played på henne av all min speltid. väldigt squishi och inga problem för någon att döda henne, även supporter har lätt för detta. one--shots från henne är headshot eller om det är tracer så räcker midjan & uppåt. men närstrid han hon oftast ingen chans om folk inte missar en en hel del och man hinner få dem att aktivera ens poison och glida där ifrån. Finns andra characters jag hellre ser nerfade.

Det säger mer om hur bra du är än om hur bra widowmaker inte skulle vara.
Jag har avgjort mååånga matcher i slutskedet genom att switcha till widowmaker och äga sönder motståndarlaget, så resten av mitt lag kan cappa i fred.

Midjan och uppåt? Det finns bara två hitboxes, bodyshot eller headshot.

Medlem
Skrivet av miffot:

i dont get it, hur kan ett så TOMT spel säljas för fullt pris? (nej har ej köpt spelat hos kompisar)

För att det helt enkelt är så jävla bra. Jag har lagt ner drygt 32 timmar hittills (vilket är lite och ingenting jämfört med många här kan jag tänka mig), så jag har redan lätt fått valuta för stålarna. Mer lägen, heroes och loot kommer eftersom.

Men som sagt, smaken är som baken.

Men jag tror att många som på förhand tror att de inte gillar spelet, faktiskt skulle fastna om de satt några timmar med det i en grupp med folk/polare.

Spelet är riktigt kul solo, men kan vara galet roligt med vänner.

Medlem

Man måste vara över lvl 25 nästan och spela med polare för att förstå hur taktiskt och välpolerat detta spelet faktiskt är. Själv är jag lvl 75 och kan inte sluta spela och så lär det förbli ett bra tag framöver.

Jag tycker dock att dom borde sätta en gräns på hur många heroes man får vara av samma sort i varje lag.

Medlem
Skrivet av miffot:

i dont get it, hur kan ett så TOMT spel säljas för fullt pris? (nej har ej köpt spelat hos kompisar)

Alla karaktärer har ett djup som du inte har en aning om existerar.
Tomt? Ptja, lite fler kartor vore väl inte så dumt, men annars är det sjukt bra för vad det är - en riktigt grym shooter.

Medlem

En bra ändring på både McCree och Widowmaker. Att kunna 2 klicka tanks var efterblivet. Du kan fortfarande plocka tanks men det är inte i närheten lika lätt längre.
Inget mera "Shoot-Unscope-Scope-shoot" från dryga widow players är skönt med. All in all skitbra update.

Medlem
Skrivet av ElgutDenVilde:
Skrivet av telison:
Skrivet av ElgutDenVilde:

Hur fan kan dom nerfa widow?... vad sägs om tanks? sinnessjuk skada och 600 hp? vad fan är widow mot dom? kan förstå mcree

Kanske för att dom har statistik från miljontals matcher, samlar feedback från miljontals spelare, både proffs och casuals. Kanske för att dom har folk med mångårig erfarenhet av att balansera spel.

Eller så är det så att du vet bättre.

men oj så grinig man kan vara. tycker själv att widow inte är en av de bättre karaktärerna i spelet. och det bör jag kunna veta då jag har 90% played på henne av all min speltid. väldigt squishi och inga problem för någon att döda henne, även supporter har lätt för detta. one--shots från henne är headshot eller om det är tracer så räcker midjan & uppåt. men närstrid han hon oftast ingen chans om folk inte missar en en hel del och man hinner få dem att aktivera ens poison och glida där ifrån. Finns andra characters jag hellre ser nerfade.

Något att lägga märke till med Widow-nerfen är att de har enbart nerfat "body shots" vilka sänkts från 150 till 120 skada med 100%-skott. Det betyder att vissa hjältar kräver ett extra skott att ha ihjäl. Viktigast är att nämna här är Zenyatta som i stort var dödsdömd förut. Men även Reaper, Tracer och några andra tjänar lite på detta. Bastion tog 3 skott innan och tar fortfarande 3 skott efter nerf, viket är ganska viktigt då snipers är en av få bra counters. Två 100% body shots dödar dessutom ALLT förutom tanks, Bastion och Reaper.

Head shots höjdes också från 2x skada till 2,5x skada vilket betyder att ett 100% head shot gör 300 både innan och efter patch. Ingen nerf alls alltså. Ett 100%-head shot dödar fortfarande ALLT förutom tanks och Bastion direkt.

Så om vi struntar i förändringarna på hur man zoomar ut och in igen är det en ganska liten nerf som gjorde livet lättare för framförallt Zenyatta. Skickliga Widows gör fortfarande samma skada. Tycker det är helt okej.

Medlem

Vad i hela helsefyr, jag kan inte längre högerklicka ihjäl Roadhog! Pengarna tillbaka!

Medlem

Jag älskar blizzard ^^

Medlem

Och som väntat så fylls overwatch forumet av gnäll från folk som tycker McRee har blivit helt "värdelös".

Widow nerfen kändes väl ockå helt okej, hon är fortfarande livsfarlig i rätt händer och rätt tillfälle.

Men jag skulle hellre se blizzard fixa hitboxarna och tickrate före de börjar ändra karaktärerna.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ok, fan om de nerfar soldier lr Phara (inte för att de tänker göra det, men man vet aldrig) då skiter jag i spelet. De nerfar ju helt fel hjältar! Nerfa Mei eller Junkrat istället!

Medlem

Hade varit minst tredubbla om dom haft det f2p som dom sa från början.

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Hade varit minst tredubbla om dom haft det f2p som dom sa från början.

Tredubbla antalet fuskare ja. Bra att det kostar en slant!

Medlem

bra nerfs, skulle dock vilja se dom ersätta wallhack, en så tråkig och oundviklig ulti som bara känns som rent fusk.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

bra nerfs, skulle dock vilja se dom ersätta wallhack, en så tråkig och oundviklig ulti som bara känns som rent fusk.

Tyckte det va bra att de höjde skillcappen på henne lite i och med ändringarna nu, men det ändrar ju inte mycket bland de bättre. Hon har en av de bästa ulten i hela spelet, och det är den enda som inte hörs. Konstigt.

Medlem
Skrivet av miffot:

i dont get it, hur kan ett så TOMT spel säljas för fullt pris? (nej har ej köpt spelat hos kompisar)

kanske för att 10 miljoner spelare (hittils) tycker det är värt sitt pris?

Medlem

Är det bara är jag som inte har några problem med någon enskild hjälte eller förmåga?

Den här ändringen kommer dock förhoppningsvis att ge en större variation i lagen, vilket är bra.

Medlem
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av ebackman2:

Skönt, tycker dock fortfarande att mcree är dålig hero design... Finns absolut ingenting att göra när man fått en granat i ansiktet, hade föredragit en flash istället.

Den har en kort räckvidd så det är bara att undvika den. Försöker man attackera honom i short range blir man lätt bestraffad och det är så det ska fungera.

Självklart är det kort räckvidd... Problemet är de som spelar honom inte kör long range battles med dig om du inte spelar i wooden league, utan campar vid hörn och liknande saker... Det blir inte ens en fight då allt mcree gör är att trycka på knappen en gång och sikta någonstans i närheten, jag hinner självklart inte döda honom under den tiden.

Det är bara irriterande och inget jag kan göra åt när jag rundar ett hörn och får smaka på stun-nade och en högerklick som man inte ens behöver sikta med för att göra mig till köttfärs.

12
Skriv svar