Calle har testat Battlefield 1 – här är hans dom

Robot
Calle har testat Battlefield 1 – här är hans dom
Medlem
Calle har testat Battlefield 1 – här är hans dom

Dive? Har Dice bytt namn?

Medlem

Skönt att ett nytt team har tagit över, DIVE!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skribent
Skrivet av Vojvoda:

Dive? Har Dice bytt namn?

Skrivet av ivanhoe68:

Skönt att ett nytt team har tagit över, DIVE!

Dom kommer från Tranås.


signatur

I am the black wizards.

Gnällkuk

Hade röken lagt sig efter senaste sessionen eller bjöds det på röka när du spelade också?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mer skills, väder, destruktiva miljöer - låter bra så här långt, men vågar inte hoppas allt för mycket än.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av tricky:

Hade röken lagt sig efter senaste sessionen eller bjöds det på röka när du spelade också?

Snoop gjorde slut på allt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av tricky:

Hade röken lagt sig efter senaste sessionen eller bjöds det på röka när du spelade också?

Snoop gjorde slut på allt.

Hehe, tänkte på denna:


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Btw, såg denna, har någon en kommenar? Är det inga fransmän i?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Du, det var en bra jävla lång bild, jag glömde att jag var på fragzone medans jag scrollade...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Du, det var en bra jävla lång bild, jag glömde att jag var på fragzone medans jag scrollade...

Haha


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Du, det var en bra jävla lång bild, jag glömde att jag var på fragzone medans jag scrollade...

Vänta bara tills alla citerar den:)

Medlem

Kan rekommendera att titta på LevelCaps 44 minuter raw gameplay från BF1 (utan kommentering)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av conthox:

Btw, såg denna, har någon en kommenar? Är det inga fransmän i?

Inga ryssar heller tydligen

Medlem

Om det saknas något land så kommer ni inte sakna det efter alla DLCs alltså... men håll ut och ha det så bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Definitivt annorlunda" (FZ på Facebook)

Really? Really really?
Tycker vi är hyfsat många som ser detta mer som ett skin till BF4, som nästan var BF3 - med hästar istället för motorcyklar som största skillnaden

Men samtidigt förstår jag Dice, Battlefield är en riktigt bra och lyckosam spelserie, varför förändra det som uppskattas av så många som möjligt och säljer som smör?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av warh0g:

Kan rekommendera att titta på LevelCaps 44 minuter raw gameplay från BF1 (utan kommentering)

https://www.youtube.com/embed/6iJVTHMZ6EY

Måste säga att spawn-animationen från kartan och ner på marken är jävligt läcker.

Medlem

Spontant hoppas jag inte det blir mer förstöresle utan mer fokus
på ett fungerande...FUNGERANDE!!! shooter spel från DICE.

De senare åren har ju faktiskt kvaliteten på DICE's spelsläpp
verkat gå upp en hel del efter alla problem med BF3 och 4.
Många tyckte väl att tjuv och polis spelet var tråkigt och det var
mycket klagande på battlefront när det gällde spelvärde men
det verkar ju iaf som om de böjar få ordning på kodningen i
Frotbite nu och det bådar ju väligt gott


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Tycker det är lite kostigt att BF 1 som ska vara i ett krig där 90% av soldaterna hade bolt action rifles. Ändå har jag än så länge bara sett dom användas med scope av snipers so far.

Jag förväntar mig inte alla ska springa omkring med helt realistisk gear uppsättning, men det blir lite konstigt när folk främst springer omkring med en massa vapen som knappt användes i kriget.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Tycker det är lite kostigt att BF 1 som ska vara i ett krig där 90% av soldaterna hade bolt action rifles. Ändå har jag än så länge bara sett dom användas med scope av snipers so far.

Jag förväntar mig inte alla ska springa omkring med helt realistisk gear uppsättning, men det blir lite konstigt när folk främst springer omkring med en massa vapen som knappt användes i kriget.

Bolts med järnsikte har visats upp flertalet gånger


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Helt sjukt att de skippar Frankrike. Ryssland kan jag förstå då det kan fungera som DLC. Men vi har ju redan Franska banor?!?! Men inget Frankrike, helt befängt!
Enligt en Fransk tidning förövrigt så kommer Frankrike komma som DLC, men den tidningen kan man tydligen ej lita på.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Tycker det är lite kostigt att BF 1 som ska vara i ett krig där 90% av soldaterna hade bolt action rifles. Ändå har jag än så länge bara sett dom användas med scope av snipers so far.

Jag förväntar mig inte alla ska springa omkring med helt realistisk gear uppsättning, men det blir lite konstigt när folk främst springer omkring med en massa vapen som knappt användes i kriget.

Men automatvapen fanns ju och utvecklades bra mycket under slutet av kriget. Så självklart kommer folk använda sig av dem. Var väl lite samma i BF1942 när man spelade det, automatvapen var väl inte det vanligaste även under andra världskriget men när man spelade sprang dem flesta runt med sådana ändå
Kommer säkert finans servrar där automatvapen begränsas till ett visst antal för dem som söker mer realism. Precis som i BF4 där "DMR" och snipers är begränsade på en del servrar.

Medlem

Påminner mycket om ett WW2 spel tycker jag, men jag gillar det

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av warh0g:

Kan rekommendera att titta på LevelCaps 44 minuter raw gameplay från BF1 (utan kommentering)

https://www.youtube.com/embed/6iJVTHMZ6EY

Måste säga att spawn-animationen från kartan och ner på marken är jävligt läcker.

Ja den känns väldigt naturlig och man fattar bättre var man är på banan.

Medlem

Tycker det är underbart med folk som tycker till om vad som inte finns i spel när det inte ens är släppta.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Johan:
Skrivet av warh0g:

Kan rekommendera att titta på LevelCaps 44 minuter raw gameplay från BF1 (utan kommentering)

https://www.youtube.com/embed/6iJVTHMZ6EY

Måste säga att spawn-animationen från kartan och ner på marken är jävligt läcker.

Ja den känns väldigt naturlig och man fattar bättre var man är på banan.

Det känns som en rippof från heroes and generals som funnits i det spelet sen det kom ut, dvs 2013 tror jag det var ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Tycker det är lite kostigt att BF 1 som ska vara i ett krig där 90% av soldaterna hade bolt action rifles. Ändå har jag än så länge bara sett dom användas med scope av snipers so far.

Jag förväntar mig inte alla ska springa omkring med helt realistisk gear uppsättning, men det blir lite konstigt när folk främst springer omkring med en massa vapen som knappt användes i kriget.

Sant som det är sagt.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Johan:
Skrivet av warh0g:

Kan rekommendera att titta på LevelCaps 44 minuter raw gameplay från BF1 (utan kommentering)

https://www.youtube.com/embed/6iJVTHMZ6EY

Måste säga att spawn-animationen från kartan och ner på marken är jävligt läcker.

Ja den känns väldigt naturlig och man fattar bättre var man är på banan.

Det känns som en rippof från heroes and generals som funnits i det spelet sen det kom ut, dvs 2013 tror jag det var ^_^

Ok, tja fast alla spel lånar ju från varandra. Känns som Heroes and Generals har lånat en del från Battlefield också. Vore ju egentligen bara dumt om man inte implementerade en bra idé bara för att det finns i ett annat spel.

Medlem

Så är det ju. Det lät bara som att idén var ny men så inte är fallet. Tror även natural selection kör med samma.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Tycker det är lite kostigt att BF 1 som ska vara i ett krig där 90% av soldaterna hade bolt action rifles. Ändå har jag än så länge bara sett dom användas med scope av snipers so far.

Jag förväntar mig inte alla ska springa omkring med helt realistisk gear uppsättning, men det blir lite konstigt när folk främst springer omkring med en massa vapen som knappt användes i kriget.

Dice sa ju något också att realism fick ta ett steg tillbaka också - kanske mer än ett steg också.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar