Project Scorpio är Microsofts nya, kraftiga Xbox – släpps 2017

Robot
Project Scorpio är Microsofts nya, kraftiga Xbox – släpps 2017
Medlem
Project Scorpio är Microsofts nya, kraftiga Xbox – släpps 2017

Är det samma som Xbox One S eller är detta ytterligare en konsoll?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är det samma som Xbox One S eller är detta ytterligare en konsoll?

En helt annan konsol. Xbox One S är bara en miniversion av Xbox One. Scorpio har mycket mer kraft för 4K och VR gaming.

Inaktiv

Nu vet vi iallafall varför Sony lade ner sin Neo. De kissade ner sig när de hörde ryktena om Scorpio.

Medlem

Blir en förhansbokning direkt!

Medlem

Microsoft går all-in och dom lär vinna rejält den här gången. Dock så undrar jag lite varför dom bekymrade sig med S-modellen i och med Scorpio.

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Microsoft går all-in och dom lär vinna rejält den här gången. Dock så undrar jag lite varför dom bekymrade sig med S-modellen i och med Scorpio.

känns som att de satsar på en "X-box-familj" med versioner för olika prisklasser och smaker.

Medlem

ZzzZzz
Folk klagar på att det är dyrt med PC.
Men med tanke på hur konsolutvecklingen är just nu så känns det rätt jämt prismässigt. Men i längden är PC billigare som alla vet.

Medlem

Efter fiaskot med One så har dom nog inget val.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:

ZzzZzz
Folk klagar på att det är dyrt med PC.
Men med tanke på hur konsolutvecklingen är just nu så känns det rätt jämt prismässigt. Men i längden är PC billigare som alla vet.

Beror på, sällan jag köper spel nu för tiden utan håller mig till alla spel jag får genom Games with Gold. Fyra spel i månaden resulterar i 48 spel för endast 400kr för Xbox Guld.

Helt klart prisvärt och sedan köper man de som det kliar lite extra i fingrarna efter.

Lär i alla fall köpa Project Scorpion när det släpps. =D

Medlem
Skrivet av Allah snackbar:

Nu vet vi iallafall varför Sony lade ner sin Neo. De kissade ner sig när de hörde ryktena om Scorpio.

Lagt ner? Dom har precis bekräftat den.

Kommer lira alla Xbox exklusiviteter på min pc, så varför bra sig om om Xbox?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Allah snackbar:

Nu vet vi iallafall varför Sony lade ner sin Neo. De kissade ner sig när de hörde ryktena om Scorpio.

De har inte lagt ner Neo. De har bara valt att inte visa något på E3 om den. Men de har bekräftat att den är på gång.

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Microsoft går all-in och dom lär vinna rejält den här gången. Dock så undrar jag lite varför dom bekymrade sig med S-modellen i och med Scorpio.

För att scorpio kommer till julen 2017 och s kommer relativt snart


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Ambassadör
Xbox

Kommer att bli riktigt fett. Jag får nog bli kvar i konsollist-träsket trots allt. S kan man ju strunta i, men hösten 2017 blir alldeles lagom att byta ut den nuvarande lådan.

Finns nog en möjlighet att Scorpio blir ännu kraftigare än vad som sagts nu, gäller ju att lägga ut lite rökridåer för de japanesiska konkurrenterna också.


signatur

Jump in.

Medlem

Nice! Inte så att jag kommer skaffa en men alltid bra att se att konsoler börjar få lite mer kraft! Betyder bara bra saker för oss PC användare också.

Medlem

Vetefan om detta egentligen är så bra. I o med täta generationskiften så minskar motivet till att äga konsol. Dessutom måste ju spelutvecklarna alltid förhålla sig till den slöaste hårdvaran vilket kommer slå mot den snabbaste. Vi kan nog förvänta oss högre upplösning men inga wow-spel de närmaste åren.

Hoppas jag tycker fel föresten..


signatur

Jag vill ha page...

Inaktiv
Skrivet av El Presidente:

Vetefan om detta egentligen är så bra. I o med täta generationskiften så minskar motivet till att äga konsol. Dessutom måste ju spelutvecklarna alltid förhålla sig till den slöaste hårdvaran vilket kommer slå mot den snabbaste. Vi kan nog förvänta oss högre upplösning men inga wow-spel de närmaste åren.

Hoppas jag tycker fel föresten..

Detta gör dock utvecklare redan för PC, skillnaden här är mer att konsolen har stöd för högre upplösning och framrate. Något som är lättare att implementera än säg tex ställa in tiotal olika nivåer på texturer, shaders osv.

Medlem

Dagens mellan PC är nog bättre redan.
Men kul för pöbeln att de kanske äntligen får 60fps lol.

Medlem

40% kraftfullare än PS Neo. Ser ut som att vinden har vänt

Medlem

Är det en upphottad XBONE som använder samma spel eller ska den ersätta den nuvarande XBONE? Märkligt att de snackar om den redan nu då när de har XBONE S på gång...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Citat:

This conference has been so long that Microsoft has announced a new console and another new console to replace that new console

https://twitter.com/KazHiraiCEO/status/742415323022888960

Medlem

Ska bli kul att se vad prislappen på denna blir

Medlem
Skrivet av Allah snackbar:

Nu vet vi iallafall varför Sony lade ner sin Neo. De kissade ner sig när de hörde ryktena om Scorpio.

Men lägga av, kan lova dig att näste gen är Ps4 igen, ask me how i know. Fattar inte att folk tittar på dessa vids och får gåshud. Nej jag är inget Ps fan, men Ps kommer med bättre hårdvara det vet jag (utan att sia). Själv är PC allt för mig.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Allah snackbar:

Nu vet vi iallafall varför Sony lade ner sin Neo. De kissade ner sig när de hörde ryktena om Scorpio.

Men lägga av, kan lova dig att näste gen är Ps4 igen, ask me how i know. Fattar inte att folk tittar på dessa vids och får gåshud. Nej jag är inget Ps fan, men Ps kommer med bättre hårdvara det vet jag (utan att sia). Själv är PC allt för mig.

Det är nog tveksamt. Om Sony inte ändrar sig på GPU-fronten lär Xbox ligga i toppen i nästa "generation" (har dock inte koll på om Neo:s specifikationer är helt bekräftade).
Hursomhelst kommer antagligen båda konsolerna sälja bra.

Medlem
Medlem
Skrivet av yonaz:

Är det en upphottad XBONE som använder samma spel eller ska den ersätta den nuvarande XBONE? Märkligt att de snackar om den redan nu då när de har XBONE S på gång...

Tror det är lite som Samsung S6 och S7. Samma system med kraftfullare. Spelutvecklarna får väl ha grafiklägen som på PC och du får sämre inställning när du laddar ner till XBone än om du laddar ner till Scorpio och tveksant om några VR-versioner kommer till XBone. (Eller bättre till Scorpio beronde på point of view..)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

PC Master race

Medlem

Delvis så tycker jag att det här är bra, vi kanske får krig i konsolprestanda precis som vi får med mobiler och då kanske den tekniska utvecklingen går framåt mycket snabbare än normalt.

Nintendo halkar nog efter som vanligt.

Medlem

Hopp så konsollbranchen ser ut att bli allt mer som PC branschen med ny hårdvara mest hela tiden med skillnad att här måste man köpa om hela jäkla kittet.

Nej, man kan nog skippa lira konsol snart och köra PC på heltid.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av El Presidente:

Vetefan om detta egentligen är så bra. I o med täta generationskiften så minskar motivet till att äga konsol. Dessutom måste ju spelutvecklarna alltid förhålla sig till den slöaste hårdvaran vilket kommer slå mot den snabbaste. Vi kan nog förvänta oss högre upplösning men inga wow-spel de närmaste åren.

Hoppas jag tycker fel föresten..

Nu släpptes ju Xbone 2013, så "new generation" 2017 låter rimmligt.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar