Id annonserar nytt Quake - vi är oroliga

Robot
Id annonserar nytt Quake - vi är oroliga

Om deras beskrivning stämmer vill vi inte vara med.

#quake, #reflex, #overwatch, #quake-iii-arena


Inaktiv
Id annonserar nytt Quake - vi är oroliga

Fy fan vad surt om detta blir sanning. Som gammal QW/Q2/Q3-räv som blir man nästan lite förbannad.. eller är man bara bakåtsträvande?

- Det va bättre förr! "Ibland, eller rätt ofta?"

Medlem

Flopp.
Vad är det för fel med vanlig jävla arena shooter och inga jävla klasser och abilities.
Inge jävla Skill i det.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Det har ändå bara gått utför sen qw.

Medlem

Har de bara olika lägen så är det lugnt. Ett classic läge där alla bara har olika skin

Medlem

Detta såg riktigt badass ut!

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Fy fan vad surt om detta blir sanning. Som gammal QW/Q2/Q3-räv som blir man nästan lite förbannad.. eller är man bara bakåtsträvande?

- Det va bättre förr! "Ibland, eller rätt ofta?"

Det var bättre förr, och ju förr desto bättre.

Gnällkuk

Snälla Id, om ni ska göra en OW-klon så gör det med ett nytt namn. Det här känns som misshandel


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Måste nog säga, att efter att ha spelat MPn i Doom 4 så förväntar jag mig det värsta.

Saker som så klart kan fixas, men ja, vi får väl se.

---

Jag tar en gissning, kan vara helt fel, men att det är "Black Cathedral" från Quake Live, uppdaterad...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De kan bara inte vara så dumma att de klassbaserar ett nytt Quake...
Jag hade drömt om ett nytt quake och speciellt med multiplayer i fokus, likt q3a.
Men detta, allt som är fel med DooMs multiplayer gånger 10...

Så nära men ändå så jävla långt borta...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

RIP Quake....

Medlem

Jag tycker att Overwatch är ett lysande spel, men tror att det är helt fel väg att nästa Quake ska försöka konkurera med Overwatch på Overwatch's villkor. Gör Quake till det bästa Quake-spelet istället! Finns plats för båda (sub)genrerna!

Medlem

Trist, Det nya Doom singelplayer del var så förbannat klockren.

Medlem

Suck.. men de hade nog inte varit nåt nytt bra ändå... de är ju inte carmack o co längre.

Sista droppen var neon håret.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ser ut att kunna bli bra, men de kunde lika gärna ha dömt det till Commander Keen, eller nåt annat som inte passar in.

Medlem

Att man kan glömma bort vad det är man ens gör egentligen och vad fansen vill ha...

Får verkligen hoppas att det blir bra.

Medlem

Vem i utvecklingsteamet godkände en Ghost-karaktär med lysande, blå frisyr?

Medlem

Men... det är som att speldesignarna inte har någon impulskontroll. Ungefär som "Overwatch är rätt bra och populärt... för att vi ska komma in i matchen måste vi ta inspiration från det." Alltså vafan. Gör ni ett Quake spel, gör då ett Quake på riktigt. Lägg fokus i detaljer, ljud, level-design, UI, HUD och ska det vara nya features, lägg in ett eget rank-system kanske, men ändra inte core gameplay... *facepalm*

Medlem

Om detta stämmer håller jag mig till nya UT.

"Bethesda inledde sin överlag starka presskonferens med att visa en animerad trailer för ett nytt Quake, "

Huh? Skall det vara Id där, eller skall det stå Pray istället för Quake?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inte förvånad.
Minns att ID var på väg att implementera klasser i Quake 3 Arena men det skrotades uppenbarligen innan release.

Medlem

Folk måste ju ändå ha i åtanke att vi gamla rävar inte har tid, lust eller ork att kriga om E-sportsvärlden, det är inte vi som är marknaden utan man vill fånga den yngre publiken som ska dra spelandet vidare i 20 år framåt. Jag saknar de gamla shooters, men samtidigt så tycker jag inte att "klass system" är hur trist som helst, det lärde jag mig av Overwatch. Hoppas det blir något bra av det och jag tänker inte alls ignorera spelet bara för att det inte är en äkta millenium skjutare.

Medlem

älskar ju Quake serien, mest 1an. men detta är inget nytt quake..detta är en overwatch klon.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Folk måste ju ändå ha i åtanke att vi gamla rävar inte har tid, lust eller ork att kriga om E-sportsvärlden, det är inte vi som är marknaden utan man vill fånga den yngre publiken som ska dra spelandet vidare i 20 år framåt. Jag saknar de gamla shooters, men samtidigt så tycker jag inte att "klass system" är hur trist som helst, det lärde jag mig av Overwatch. Hoppas det blir något bra av det och jag tänker inte alls ignorera spelet bara för att det inte är en äkta millenium skjutare.

Ja jag gillar också Overwatch och har inget emot klassbaserade system, men inte i Quake, inte i denna tid när det är rätt många som faktiskt vill se Quake återuppstå i gammeldags tappning.

Nåväl, quakeskadad som jag är så kommer jag garanterat köpa detta såfort det finns någonstans att stoppa pengarna och förhoppningsvis blir det riktigt bra, klasser eller ej, men att ändra Quakes grundrecept är som att byta ut sillen på midsommar. För vissa går det bra men det är bara...fel...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det är förata gången jag saknar ord...

Medlem
Skrivet av conthox:

Om detta stämmer håller jag mig till nya UT.

"Bethesda inledde sin överlag starka presskonferens med att visa en animerad trailer för ett nytt Quake, "

Huh? Skall det vara Id där, eller skall det stå Pray istället för Quake?

ZeniMax Media äger dessa studios (Id Software inkluderat) där Bethesda är deras publisher.

Arkane Studios
BattleCry Studios
Bethesda Softworks
id Software
MachineGames
Tango Gameworks
ZeniMax Europe
ZeniMax Online Studios

Medlem

Det enda spelet jag verkligen vill ha är ett nytt Quake Arena med lite ny grafik. Inte något jävla TF2 Quake.

Alla character models ska vara lika snabba och ge lika mycket dmg, det enda det ska vara är olika skins. Quake ska ju vara ett ganska simpelt spel som handlar om skills.

Fan, blir nästan lite ledsen på riktigt nu.

Medlem
Medlem

Va fan?! Quake handlar om att spöa Strogg. Eller möjligtvis Shub-niggurath om de faktiskt gav sig på H.P. Lovecrafts alster på ett vettigt sätt. Arena borde varit en egen genre...

Folk snackar om Arean och gamla goda tider och jag blir bara sur. Arena var spelet som dödade Quake för mig. Men men, det är ju helt subjektivt.

Medlem
Skrivet av enborn:
Skrivet av conthox:

Om detta stämmer håller jag mig till nya UT.

"Bethesda inledde sin överlag starka presskonferens med att visa en animerad trailer för ett nytt Quake, "

Huh? Skall det vara Id där, eller skall det stå Pray istället för Quake?

ZeniMax Media äger dessa studios (Id Software inkluderat) där Bethesda är deras publisher.

Arkane Studios
BattleCry Studios
Bethesda Softworks
id Software
MachineGames
Tango Gameworks
ZeniMax Europe
ZeniMax Online Studios

Ah, såklart, tackar för att du redde ut det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Olika klasser gör ingenting.

Däremot abilities.......

Fy fan.

12
Skriv svar