Istället för Elder Scrolls VI – Skyrim Special Edition till pc, PS4 och Xbox One

Robot
Istället för Elder Scrolls VI – Skyrim Special Edition till pc, PS4 och Xbox One
Medlem
Istället för Elder Scrolls VI – Skyrim Special Edition till pc, PS4 och Xbox One

Detta måste ju vara årets flopp. Jag är 99% besviken med Bethesda's E3.

Medlem

Seriöst, det är vanilla Skyrim med några moddar. -_-

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Detta måste ju vara årets flopp. Jag är 99% besviken med Bethesda's E3.

Håller med dig helt.. Detta har mods gjort i flera år nu. Kunde dom inte släppt något nytt material iaf?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

KoP
Medlem

Skåpmat. Onödigt stt köpa det igen om man redan spelat det på pc, xbox elr ps. Grattis alla som inte spelat det än.

Medlem

Kanske kan vara kul för PS4-, och XB1-ägare som får tillgång till ett snyggare Skyrim och stöd för mods - men jag har svårt att se varför någon skulle spela detta på PC.

-Det finns oändligt många mods för Skyrim till PC. Dessa kommer att bli inkompatibla med Skyrim Special Edition.
-Det går redan att få Skyrim mer eller mindre lika snyggt via mods.

Varför uppdaterar de inte något av de äldre spelen istället -som till exempel Oblivion?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Gnällkuk

"-Vi samlar de bästa moddarna, inkluderar det i "special edition" och sen så är vi kanonschyssta good guys och ger det helt gratis till gamla kunder!".

Heum...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Skåpmat. Onödigt stt köpa det igen om man redan spelat det på pc, xbox elr ps. Grattis alla som inte spelat det än.

Du kanske inte har läst hela nyheten. Alla som redan äger originalspelet med alla tilläggspaket, så får du Special Edition helt gratis.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Kanske kan vara kul för PS4-, och XB1-ägare som får tillgång till ett snyggare Skyrim och stöd för mods - men jag har svårt att se varför någon skulle spela detta på PC.

-Det finns oändligt många mods för Skyrim till PC. Dessa kommer att bli inkompatibla med Skyrim Special Edition.
-Det går redan att få Skyrim mer eller mindre lika snyggt via mods.

Varför uppdaterar de inte något av de äldre spelen istället -som till exempel Oblivion?

Jag älskar detta argumentet:

Konsolspelare: Xbox är bäst, det har inte de snyggaste spelen men bäst spel och den är billig!
Datorspelare: Pc är bäst, du får så gott som oändligt med billiga spel med bäst grafik. Dyr initial kostnad, sedan billigare.
Konsolspelare: Nu har jag köpt xbox 2 så jag kan köpa om alla min gamla spel och spela dem i snyggare grafik.
Datorspelare: Vilket var billigast nu igen?

Medlem

Fan vad folk ska klaga. Ingen som har tänkt på att detta kan vara vägen in i 64bit, vilket öppnar upp nya möjligheter för moddar?

Medlem

tycker det är bra med en special edition och de e ju plus om man får de gratis om man äger allt redan. samt så tar de nog inte lika mycket på datorn som mods kan göra ibland.

k3m
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Detta måste ju vara årets flopp. Jag är 99% besviken med Bethesda's E3.

aha, visst är det sunkigt alltså.

Medlem

Var det ens samma tidpunkt på dagen vid jämförelserna? Var ju solnedgång på nästan alla från nya.

Medlem

Har dom fixat 60hz+ buggen? Spelet fuckade ur om man körde högre.

Medlem

Alltför nära vanilla spelet i utseende. Men bra att konsolspelare kan få högre FPS, PS3 versionen flöt inte på särkilt väl.

Medlem
Skrivet av timpa:

Har dom fixat 60hz+ buggen? Spelet fuckade ur om man körde högre.

Correction
Över 60fps så är det speedat, du kan använda frekvenzer över 60
Och nej, det tvekar jag på att dom kommer fixa, för senaste motorn lider utav samma problem, samma som dom använder i Fallout 4.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Märks att det är måndag med så många negativa kommentarer.

Själv kommer jag återvända till Skyrim med ett leende på läpparna.

Medlem

Undrar hur många buggar de fixat samt nya buggar som kommit till?

Medlem

Hoppas på 64-bit stöd och att de går ifrån dx9 vilket orsakar en del problem i windows 10 efter som microsoft av någon anledning begränsat vram till 4 gb för dx9 spel i windows 10 och man kan komma över 4 gb ram användning med tungt moddad skyrim.

Medlem

Ser fram emot detta! Hoppas att de även tar detta tillfälle och fixar lite buggar och gör UI lite mer användarvänlig för PC.

Medlem

Tjena vad besviken jag blev på hela Bethesdas presskonferans! vilket mellanår.

Medlem

Försiktigt positiv ändå.
Bara kört vanilla-Skyrim och jag VET att det finns massor av moddar som kan fixa utseendet, men ibland är jag en lat rackare. Kan ju vara skönt att få allt färdigpacketerat så jag slipper klura på vilka skyboxes jag vill installera osv osv.
Ja, det finns bra paket med moddar, och communityt guidar en rätt väl, men det blir ändå en tröskel.

Eftersom jag vill minnas att köpt legendary-versionen så blir jag lite mer sugen på att lira det igen, nu när jag kan få fin grafik utan att rodda runt.

(Ja, kalla mig lat om ni vill, men jag tillhör skaran som tyckte Skyrim var riktigt bra, men inte den som spelat 17 varv)

Medlem
Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Tjena vad besviken jag blev på hela Bethesdas presskonferans! vilket mellanår.

..som att få en pil i knät

Medlem

Men jävlar vad folk är gnälliga. Enligt mig är detta spännande - förhoppningsvis innebär det en 64bit klient också. Vem vet, kanske finns några fler förbättringar eller tillägg än bara just grafiskt? (Småsaker isåfall.)

Och om man äger Legendary Edition på Steam så får man det ju gratis så jag klagar inte.

Flakmonkey

Grymt för mig som inte lirat det tidigare och även om man kan tro motsatsen när man läser kommentarerna här så är jag nog inte ensam om att vara i den situationen heller

Medlem

Hmm.. nu vart jag osäker, men tror jag har alla dlc på pc, så jag kan inte klaga

Medlem

Vart är mitt Elder Scrolls VI?

Ambassadör
Xbox

Meningslöst. Dels har jag gjort allt som finns att göra i Skyrim, och skulle jag vilja spela om det så sparkar jag väl igång 360n, inte fan betalar jag igen för att spela det på One?

Trams.


signatur

Jump in.

123
Skriv svar