Sony bekräftar PS4 Neo – men visas inte på E3

Robot
Sony bekräftar PS4 Neo – men visas inte på E3

Kraftigare Playstation 4 bekräftas.

#sony


Medlem
Sony bekräftar PS4 Neo – men visas inte på E3

Bara HBO skulle börja med 4K och fixa ett bättre UI till PS4 klienten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Att snabba upp tokslöa konsoler är aldrig fel. 4K i streaming lär bli lika kasst som 1080p, låg bitrate och komprimerat till förbannelse. Bluray ser ljusår bättre ut.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Hur kul är det inte att det är Tomas Andersson som skrivit en artikel om en konsol som kallas NEO? Tänker på The Matrix

Redaktör
Skrivet av Smest:

Hur kul är det inte att det är Tomas Andersson som skrivit en artikel om en konsol som kallas NEO? Tänker på The Matrix


signatur
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

4K i streaming lär bli lika kasst som 1080p, låg bitrate och komprimerat till förbannelse. Bluray ser ljusår bättre ut.

Låg bitrate för att vara 4K men jämför man tex. Netflix 4K mot Netflix 1080p är det jävligt stor skillnad. Så självklart väljer man 4K med låg bitrate över 1080p med låg bitrate.

Problemen idag är att vi inte har några alternativ till Netflix 4K i Sverige. Köpa 4K Blu-ray blir jävligt dyrt väldigt snabbt och utbudet är jävligt dåligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nu ska det slaktas Giant Enemy Crabs och spelas Ridge Racer i 4K. Riiiiiiidge Racer!

Medlem

Låter rimligt, är väl snart 3 år sen den kom...
Skulle gärna uppgradera vartannat år, är ändå småpengar jämfört med att uppgradera en gamingpc

Medlem

Varfär slängde inte Sony in denna hårdvara från första början? Kan inte låta bli att tänka GOT MILK över det hela. Teknologin måste väl ha funnits då dom började hamra ihop sin Ps4?


signatur

Game long and prosper

Skribent
Skrivet av Javas:

Varfär slängde inte Sony in denna hårdvara från första början? Kan inte låta bli att tänka GOT MILK över det hela. Teknologin måste väl ha funnits då dom började hamra ihop sin Ps4?

Tekniken var betydligt dyrare för tre/4 år sedan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Trist utveckling för konsolspelarna vars konsoler blir utdaterade (även i sitt segment) innan de ens hinner etablera sig, trevlig utveckling för oss pc-spelare som kanske får ut lite mer av grafikkorten.

Medlem

Om priserna inte överstiger 5000 kr så kan man ju tänka sig att skaffa ny konsol oftare, men gärna inte oftare. än vart fjärde år typ,
speltillverkarna lär väl få ett litet helsike med tanke på att flertalet spel tar flera år att få klara, det gäller att bli klar innan ny maskin kommer ut.

Medlem

Ser ingen anledning att köpa en ny ps4:a för att se på film med 4k. Kul för dom som skaffar neo men för tillfället njeh

Medlem
Skrivet av whoo:

Låter rimligt, är väl snart 3 år sen den kom...
Skulle gärna uppgradera vartannat år, är ändå småpengar jämfört med att uppgradera en gamingpc

Det är dyrare att uppgradera konsol en pc behöver ofta bara lite mer ram och ett nytt grafik kort. Detta är ca 3000 kronor. Billigt gentemot 5000 för en ny konsol+ den extra kostnaden för spelen.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av whoo:

Låter rimligt, är väl snart 3 år sen den kom...
Skulle gärna uppgradera vartannat år, är ändå småpengar jämfört med att uppgradera en gamingpc

Det är dyrare att uppgradera konsol en pc behöver ofta bara lite mer ram och ett nytt grafik kort. Detta är ca 3000 kronor. Billigt gentemot 5000 för en ny konsol+ den extra kostnaden för spelen.

Tänkte detsamma.
Pc är dyrare första gången sen är det bara uppgraderingar som inte alls blir dyrt i förhållande.
Sen billigare spel på det så i längden är nog pc både bättre och billigare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Zainter:

Ser ingen anledning att köpa en ny ps4:a för att se på film med 4k. Kul för dom som skaffar neo men för tillfället njeh

Vill man köra Playstation VR då får man köpa nya ps4K ,neo eller vad den nu kommer heta.
Den gammla ps4an klarar inte få upp tillräcklig fps, minst 60 fps krävs för att man ska avnjuta VR.

Medlem

Tycker detta är för jävligt. PSVR är en av anledningarna till att jag valde PS4 istället för XBone och nu får jag lik förbannat vara utan?
Och bara det faktumet att spel kan utnyttja den extra kraften i Neo kommer ju göra att alla med dagens PS4 inte får ut den fulla upplevelsen av ett spel. 36 miljoner kunder är lämnade i sticket. Well played, Sony. Well played. Failure awaits.

Medlem
Skrivet av Emret:

Tycker detta är för jävligt. PSVR är en av anledningarna till att jag valde PS4 istället för XBone och nu får jag lik förbannat vara utan?
Och bara det faktumet att spel kan utnyttja den extra kraften i Neo kommer ju göra att alla med dagens PS4 inte får ut den fulla upplevelsen av ett spel. 36 miljoner kunder är lämnade i sticket. Well played, Sony. Well played. Failure awaits.

Tänk om du hade köpt en pc=)

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Emret:

Tycker detta är för jävligt. PSVR är en av anledningarna till att jag valde PS4 istället för XBone och nu får jag lik förbannat vara utan?
Och bara det faktumet att spel kan utnyttja den extra kraften i Neo kommer ju göra att alla med dagens PS4 inte får ut den fulla upplevelsen av ett spel. 36 miljoner kunder är lämnade i sticket. Well played, Sony. Well played. Failure awaits.

Tänk om du hade köpt en pc=)

Jag slutade spela på PC av just den anledningen. Konstanta uppgraderingar.

Medlem
Skrivet av Emret:

Tycker detta är för jävligt. PSVR är en av anledningarna till att jag valde PS4 istället för XBone och nu får jag lik förbannat vara utan?
Och bara det faktumet att spel kan utnyttja den extra kraften i Neo kommer ju göra att alla med dagens PS4 inte får ut den fulla upplevelsen av ett spel. 36 miljoner kunder är lämnade i sticket. Well played, Sony. Well played. Failure awaits.

PSVR kommer fungera med PS4.
Nya spel kommer till PS4.
Ingen blir lämnad i sticket, samma fina 1080p ala Uncharted 4.

Det Sony gör är att släppa en boost till oss med 4K hemma i soffan, och för oss som måste ha högre framerate osv, med det är inget som gör en vanlig PS4 sämre, den produkt du köpt fungerar som den ska och alla nya spel kommer släppas till den.

Medlem

Ja så står det i smörjan som marknadsavdelningen producerar. Vad tror du det innebär i praktiken att utvecklarna får en ny hårdvara med 128% bättre grafikprestanda? Jag tvivlar på att den extra kraften är öronmärkt till 4K och VR. Alla spel framöver kommer att visas upp på PS4 Neo och när man sen får spelet i sin hand så får man inte samma upplevelse. Om det är så att det bara är för att kunna pumpa ut 4K upplösning med bibehållen framerate och grafiska detaljer så kan jag förstå det, men måste alla spel köra i 4K? Man skulle kunna tänka sig att behålla 1080p och istället ge Neo-ägarna några extra fps och lite högre grafikinställningar. Det är just det scenariot som gör mig frustrerad. Ska kanske inte ta ut något i förskott innan Sony förklarat syftet med maskinen och avslöjat de tekniska detaljerna samt vad som gäller för framtida speltitlar.

Medlem

Är inte Ps4 och Obox one relativt nya?? de lär väl finnas till 2020 i alla fall. Men tror de kommer leva vidare i 3-4 år till. Visst de har funnits ett tag men de är ju inte gamla, det finns ju många spel som inte har släppts som ska släppas till dessa konsoler.

Klart man skall ha en "Neo", några rykten om priset?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Neo är ett anagram för one. Ps4 one long live nostalgia critic!!

1
Skriv svar