Fram med plånbok och solkräm – sommarrean hos GOG är här!

Robot
Medlem
Fram med plånbok och solkräm – sommarrean hos GOG är här!

Tänkte precis tipsa om spelet. Riktigt ballt.

Medlem

Blev lite småsugen på solus där... not good haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Homeworld Remastered Collection är också 50% (148 SEK)

Gnällkuk

Snarare fram med skygglappar och spärrat betalkort...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming

System Shock 2 är ett av världens bästa spel. Helt värt att skaffa.

Medlem

Tack för tipset!

Medlem

Kan starkt rekommendera ANNO 1404 GOLD EDITION.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Homeworld Remastered Collection är också 50% (148 SEK)

Värt att nämna är att den stora 2.0 patchen släpptes igår med. Jävligt gutt!

https://gearboxsoftware.zendesk.com/hc/en-us/articles/2052818...

så alla köööööp


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Gissa vad som påbörjar 23:e juni, direkt efter avslutad GOG rea

Medlem

Solus har väl fått rätt bra betyg från folk med VR-hjälm åtminstone. Not there yet, så...

Medlem
Skrivet av Mabec:

Gissa vad som påbörjar 23:e juni, direkt efter avslutad GOG rea

Tror ingen behöver gissa haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kan starkt rekommendera ANNO 1404 GOLD EDITION.

Verkligen! En avslappnad och skön stämning med fantastiskt soundtrack.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Look at you, hacker; A pathetic creature of meat and bone.

Medlem
Skrivet av magma:

Blev lite småsugen på solus där... not good haha

Värt att poängtera är att spelet arbetats på i tre år, av en kärna på tre personer, i Uppsala.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

System Shock 2 är ett av världens bästa spel. Helt värt att skaffa.

Förutsatt att man gillar att spela spel med vansinnigt utdaterad grafik och dåliga kontroller. Vilket de flesta inte gör.

Medlem

Rubriken är ju helt ologisk. Vafan ska man med solkräm till om man köper massa spel på rean (är ju underförstått att man sedan sitter och spelar dem)?

Geeks Gaming
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Jinxswe:

System Shock 2 är ett av världens bästa spel. Helt värt att skaffa.

Förutsatt att man gillar att spela spel med vansinnigt utdaterad grafik och dåliga kontroller. Vilket de flesta inte gör.

Förlåt att de inte är CoD där någon går och håller dig i handen hela vägen.
Utdaterad grafik? Ja spelet är från 1999 så det är försåtligt. Finns moddar.
Dåliga kontroller? Enda dåliga är att default så är A och D bindat till att snurra runt och inte strafe. Och backa är satt på X. Men finns lösning på de.

Medlem

Själv köpte jag Dust: An Elysian Tail för 24 spänn.
Lirat ca 1 timme nu och det är guld

Btw är den där GoG-klienten bra ? Känner spontant att jag inte beöver en till (har steam, Ubicrap, Origin)
(Origin har jag bara för att man får lite gratislir ibland och Ubicrap bara för att man måste ha det på vissa spel)

ELF
Medlem
Skrivet av schmuttah:

Själv köpte jag Dust: An Elysian Tail för 24 spänn.
Lirat ca 1 timme nu och det är guld

Btw är den där GoG-klienten bra ? Känner spontant att jag inte beöver en till (har steam, Ubicrap, Origin)
(Origin har jag bara för att man får lite gratislir ibland och Ubicrap bara för att man måste ha det på vissa spel)

Helt okej. Det är lite småsaker som behöver fixas, men den blir bara bättre och bättre för varje uppdatering som kommer.
Testa, gillar du den inte så är det bara att avinstallera och fortsätta köra via webbläsaren.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Jinxswe:

System Shock 2 är ett av världens bästa spel. Helt värt att skaffa.

Förutsatt att man gillar att spela spel med vansinnigt utdaterad grafik och dåliga kontroller. Vilket de flesta inte gör.

Förlåt att de inte är CoD där någon går och håller dig i handen hela vägen.
Utdaterad grafik? Ja spelet är från 1999 så det är försåtligt. Finns moddar.
Dåliga kontroller? Enda dåliga är att default så är A och D bindat till att snurra runt och inte strafe. Och backa är satt på X. Men finns lösning på de.

SS2 använder Dark Engine och har långt mer avancerade möjligheter att binda tangenter än moderna spel.
Det finns några riktigt bra mods att piffa upp grafiken med undantag av cutscenes, som ju är filmklipp.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Själv köpte jag Dust: An Elysian Tail för 24 spänn.
Lirat ca 1 timme nu och det är guld

Btw är den där GoG-klienten bra ? Känner spontant att jag inte beöver en till (har steam, Ubicrap, Origin)
(Origin har jag bara för att man får lite gratislir ibland och Ubicrap bara för att man måste ha det på vissa spel)

Fick det till ps+ för ett bra tag sen, helt underbart spel fler borde testa <3

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Jinxswe:

System Shock 2 är ett av världens bästa spel. Helt värt att skaffa.

Förutsatt att man gillar att spela spel med vansinnigt utdaterad grafik och dåliga kontroller. Vilket de flesta inte gör.

Förutsatt att man inte är född på 2000talet. Jag tror vi flesta som är födda tidigare inte har något problem med grafiken på äldre spel. När jag är inne på diverse spel forum så verkar majoriteten fortfarande spela gamla 90tals spel till och från. Så din kommentar verkar absolut inte stämma

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Jinxswe:

System Shock 2 är ett av världens bästa spel. Helt värt att skaffa.

Förutsatt att man gillar att spela spel med vansinnigt utdaterad grafik och dåliga kontroller. Vilket de flesta inte gör.

Förutsatt att man inte är född på 2000talet. Jag tror vi flesta som är födda tidigare inte har något problem med grafiken på äldre spel. När jag är inne på diverse spel forum så verkar majoriteten fortfarande spela gamla 90tals spel till och från. Så din kommentar verkar absolut inte stämma

Nu spelar det iofs ingen roll när man är född, mitt uttalande stämmer fortfarande.

Jag är född i slutet av 70-talet. Växte upp med C64, Amiga, osv.
Pallar verkligen inte gamla PC-spel, som System Shock 2. Bara ett litet fåtal av alla mina nördvänner är överhuvudtaget intresserade av gamla spel...kan väl tillägga att de inte spelar moderna spel överhuvutaget, utan bara gamla.
Upplever det verkligen inte som du gör, varken i verkligheten eller online.

1
Skriv svar