Bojkotta Overwatch 20 tickrate

Medlem
Bojkotta Overwatch 20 tickrate

Hej!

tills blizzard slutar vara så greedy och åtminstone ger oss 64tick servar så kommer jag bojkotta overwatch och många andra gör detta också, forumet blir spammat men blizzard ignorerar problemet eller dansar runt med "our netcode is diffrent!"

inte okej, sprid detta då de själva försöker tysta ner problemen

Medlem
Medlem

Nu kanske jag är oteknisk eller något, men vad är problemet?

Fungerar utmärkt att spela som jag ser det?

Medlem
Skrivet av insilence:

Nu kanske jag är oteknisk eller något, men vad är problemet?

Fungerar utmärkt att spela som jag ser det?

20 hz uppdaterings frekvens på servern, hur ofta saker uppdaterar, stor anledning till varför du blir skjuten bakom hörn och liknande, quake 3 arena från 15 år sedan hade 30 tick cs kör 128 på bra servar.

https://i.imgur.com/I3ejuYO.jpg exempel på hur ofta uppdateringen sker

Medlem
Skrivet av insilence:

Nu kanske jag är oteknisk eller något, men vad är problemet?

Fungerar utmärkt att spela som jag ser det?

Som Raxxa förklarar är det för låg tickrate för att spelet ska fungera i något tävlingssammanhang. 20 hz ligger långt under en människas reaktioner. Med snabba karaktärer som Tracer kan du vara långt bakom skydd på för dig men för din motståndare kan han fortfarande skjuta ner dig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Äh, det är ju bara att kompensera för det. Ligg lite före i tanken. Bara man vet om det så spelar det inte så stor roll även om det kan ge lite udda effekter som man behöver ta hänsyn till när man lägger upp sin strategi.

Varför uppmana till bojkott? Gör din egen grej och låt andra göra som dom vill. Om du inte tycker att det passar dig, låt bli att spela. För oss som gillar spelet och tycker att det fungerar bra för oss, låt oss spela. Försök inte påverka andra utan sköt du ditt.

Medlem
Skrivet av Incal:

Äh, det är ju bara att kompensera för det. Ligg lite före i tanken. Bara man vet om det så spelar det inte så stor roll även om det kan ge lite udda effekter som man behöver ta hänsyn till när man lägger upp sin strategi.

Varför uppmana till bojkott? Gör din egen grej och låt andra göra som dom vill. Om du inte tycker att det passar dig, låt bli att spela. För oss som gillar spelet och tycker att det fungerar bra för oss, låt oss spela. Försök inte påverka andra utan sköt du ditt.

folk som lägger sig ner och tar det bara är det största problemet imo.

varför vill du inte ha servar som är bättre än de som vi hade för 15 år sedan? (quake 3 arena hade 30 hz för 15 år sedan lawl) kanske vill slå stenar mot varandra för att skapa eld också? det fungerar ju?

Medlem
Skrivet av Incal:

Äh, det är ju bara att kompensera för det. Ligg lite före i tanken. Bara man vet om det så spelar det inte så stor roll även om det kan ge lite udda effekter som man behöver ta hänsyn till när man lägger upp sin strategi.

Varför uppmana till bojkott? Gör din egen grej och låt andra göra som dom vill. Om du inte tycker att det passar dig, låt bli att spela. För oss som gillar spelet och tycker att det fungerar bra för oss, låt oss spela. Försök inte påverka andra utan sköt du ditt.

Du kan inte kompensera för det. Spelet kommer ha mindre med reflexer och skicklighet att göra och mer med tur och otur var din och dina motspelares karaktärer befinner sig vid nästa tick.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ser iofs inga problem med att ha högre tickrate, men det är ingenting jag märker av personligen. Är någon snabbare och skickligare än mig märks det ganska omgående då jag dör på 1,5 sek. Kanske tävlingsservrar kunde ha högre?
Låter mest som en ursäkt för gnäll då man blir besegrad av någon som är bättre än en själv.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av insilence:

Nu kanske jag är oteknisk eller något, men vad är problemet?

Fungerar utmärkt att spela som jag ser det?

Som Raxxa förklarar är det för låg tickrate för att spelet ska fungera i något tävlingssammanhang. 20 hz ligger långt under en människas reaktioner. Med snabba karaktärer som Tracer kan du vara långt bakom skydd på för dig men för din motståndare kan han fortfarande skjuta ner dig.

Det har så gott som aldrig med tick-rate att göra. Eftersom det alltid finns latency så måste du som utvecklare välja mellan att alla spelare måste skjuta framför fienderna (eftersom fienden du ser på skärmen inte kommer vara där när ditt skott väl kommer till servern och hanteras) eller att du kan skjuta där fienden är på din skärm (vilket är bakom där den är på servern och ännu längre ifrån var fiendespelaren är på sin egen dator). Att prata om tick-rate utan att ha den grundläggande förståelsen är rätt menlöst.

Medlem
Skrivet av insilence:

Nu kanske jag är oteknisk eller något, men vad är problemet?

Fungerar utmärkt att spela som jag ser det?

Här är en rätt bra förklaring på hur det hela fungerar:

Medlem
Skrivet av Raxxa:

Hej!

tills blizzard slutar vara så greedy och åtminstone ger oss 64tick servar så kommer jag bojkotta overwatch och många andra gör detta också, forumet blir spammat men blizzard ignorerar problemet eller dansar runt med "our netcode is diffrent!"

inte okej, sprid detta då de själva försöker tysta ner problemen

Det är flera faktorer som har långt mycket större betydelse, ex latency. Även om du höjer uppdateringsfrekvensen så kommer du likförbannat spela mot andra som sitter på sämre linor, andra kontinenter e t c. Och då hjälper inte den sk tickraten. Latency har betydligt större inverkan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Raxxa:

Hej!

tills blizzard slutar vara så greedy och åtminstone ger oss 64tick servar så kommer jag bojkotta overwatch och många andra gör detta också, forumet blir spammat men blizzard ignorerar problemet eller dansar runt med "our netcode is diffrent!"

inte okej, sprid detta då de själva försöker tysta ner problemen

Det är flera faktorer som har långt mycket större betydelse, ex latency. Även om du höjer uppdateringsfrekvensen så kommer du likförbannat spela mot andra som sitter på sämre linor, andra kontinenter e t c. Och då hjälper inte den sk tickraten. Latency har betydligt större inverkan.

det är klart det har betydelse, båda hjälper såååå why not both?

Medlem

Skönt att man inte är tillräckligt 1337 för att behöva bry sig om sådana saker

Medlem
Skrivet av Ender:

Skönt att man inte är tillräckligt 1337 för att behöva bry sig om sådana saker

inte lätt att inte ha någon standard av kvalité kör du på Ica basic också?

Medlem

Jo, tack. Detta känner man ju igen. Kände fan på mig att det var något rajraj med overwatch! Då jag spelar mycket ut 4 märks det direkt. Overwatch känns lite småklumpigt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag är för dålig för att detta skall vara ett stort problem för mig men absolut, känns ju inte så kul om man inte kan lita på de gånger man faktiskt reagerar och manövrerar bra.

Trist att blizzard verkar helt utesluta Overwatch som e-sport, trots att en stor skara fans verkligen vill se det som e-sport.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Ender:

Skönt att man inte är tillräckligt 1337 för att behöva bry sig om sådana saker

inte lätt att inte ha någon standard av kvalité kör du på Ica basic också?

Ett annat alternativ är ju att skriva ner dina känslor kring det här på en servett som du kan posta till Tandfen eller någon annan som bryr sig? Lycka till

Medlem
Skrivet av Raxxa:

varför vill du inte ha servar som är bättre än de som vi hade för 15 år sedan? (quake 3 arena hade 30 hz för 15 år sedan lawl) kanske vill slå stenar mot varandra för att skapa eld också? det fungerar ju?

Jag håller med dig men liknelsen brister då slå med stenar var hur man gjorde förr och det var ju faktiskt... bättre eftersom cs servrarna från 15 års sen hade högre uppdatering.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Ender:

Skönt att man inte är tillräckligt 1337 för att behöva bry sig om sådana saker

inte lätt att inte ha någon standard av kvalité kör du på Ica basic också?

Snyggt att flejma folk samtidigt som du gråter och försöker få folk att hoppa på din konspirationsidioti. Skönt att du bojkottar spelet, då slipper vi en stöddig snorunge.

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Ender:

Skönt att man inte är tillräckligt 1337 för att behöva bry sig om sådana saker

inte lätt att inte ha någon standard av kvalité kör du på Ica basic också?

Snyggt att flejma folk samtidigt som du gråter och försöker få folk att hoppa på din konspirationsidioti. Skönt att du bojkottar spelet, då slipper vi en stöddig snorunge.

hur är det en konspiration? det är bara ren fakta att det är 20 tickrate? tror du behöver slå upp ordet.

Medlem
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Ender:

Skönt att man inte är tillräckligt 1337 för att behöva bry sig om sådana saker

inte lätt att inte ha någon standard av kvalité kör du på Ica basic också?

Snyggt att flejma folk samtidigt som du gråter och försöker få folk att hoppa på din konspirationsidioti. Skönt att du bojkottar spelet, då slipper vi en stöddig snorunge.

hur är det en konspiration? det är bara ren fakta att det är 20 tickrate? tror du behöver slå upp ordet.

Skrivet av Raxxa:

inte okej, sprid detta då de själva försöker tysta ner problemen

Raxxa the whistleblower i sann juvenil konspirationstrams.

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Ender:

Skönt att man inte är tillräckligt 1337 för att behöva bry sig om sådana saker

inte lätt att inte ha någon standard av kvalité kör du på Ica basic också?

Snyggt att flejma folk samtidigt som du gråter och försöker få folk att hoppa på din konspirationsidioti. Skönt att du bojkottar spelet, då slipper vi en stöddig snorunge.

hur är det en konspiration? det är bara ren fakta att det är 20 tickrate? tror du behöver slå upp ordet.

Skrivet av Raxxa:

inte okej, sprid detta då de själva försöker tysta ner problemen

Raxxa the whistleblower i sann juvenil konspirationstrams.

så du tycker det är bra att dölja problem? fortfarande inte en konspiration när det är ren fakta.

Medlem
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Ender:

Skönt att man inte är tillräckligt 1337 för att behöva bry sig om sådana saker

inte lätt att inte ha någon standard av kvalité kör du på Ica basic också?

Snyggt att flejma folk samtidigt som du gråter och försöker få folk att hoppa på din konspirationsidioti. Skönt att du bojkottar spelet, då slipper vi en stöddig snorunge.

hur är det en konspiration? det är bara ren fakta att det är 20 tickrate? tror du behöver slå upp ordet.

Skrivet av Raxxa:

inte okej, sprid detta då de själva försöker tysta ner problemen

Raxxa the whistleblower i sann juvenil konspirationstrams.

så du tycker det är bra att dölja problem? fortfarande inte en konspiration när det är ren fakta.

Ännu mer småbarnsargument. Jag har aldrig sagt att det är bra att dölja fakta, jag säger att du är töntig som påstår att dom gör det.

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Ender:

Skönt att man inte är tillräckligt 1337 för att behöva bry sig om sådana saker

inte lätt att inte ha någon standard av kvalité kör du på Ica basic också?

Snyggt att flejma folk samtidigt som du gråter och försöker få folk att hoppa på din konspirationsidioti. Skönt att du bojkottar spelet, då slipper vi en stöddig snorunge.

hur är det en konspiration? det är bara ren fakta att det är 20 tickrate? tror du behöver slå upp ordet.

Skrivet av Raxxa:

inte okej, sprid detta då de själva försöker tysta ner problemen

Raxxa the whistleblower i sann juvenil konspirationstrams.

så du tycker det är bra att dölja problem? fortfarande inte en konspiration när det är ren fakta.

Ännu mer småbarnsargument. Jag har aldrig sagt att det är bra att dölja fakta, jag säger att du är töntig som påstår att dom gör det.

över tusen forumposts en hög med tweets och facebook inlägg och inget svar från blizzard, vet inte vad du kallar det. men om du inte planerar att bidra till tråden utan bara vill kalla mig töntig eller snorunge etc så tror jag det är bäst att du finner något bättre att göra

Medlem
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Ender:

Skönt att man inte är tillräckligt 1337 för att behöva bry sig om sådana saker

inte lätt att inte ha någon standard av kvalité kör du på Ica basic också?

Snyggt att flejma folk samtidigt som du gråter och försöker få folk att hoppa på din konspirationsidioti. Skönt att du bojkottar spelet, då slipper vi en stöddig snorunge.

hur är det en konspiration? det är bara ren fakta att det är 20 tickrate? tror du behöver slå upp ordet.

Skrivet av Raxxa:

inte okej, sprid detta då de själva försöker tysta ner problemen

Raxxa the whistleblower i sann juvenil konspirationstrams.

så du tycker det är bra att dölja problem? fortfarande inte en konspiration när det är ren fakta.

Ännu mer småbarnsargument. Jag har aldrig sagt att det är bra att dölja fakta, jag säger att du är töntig som påstår att dom gör det.

över tusen forumposts en hög med tweets och facebook inlägg och inget svar från blizzard, vet inte vad du kallar det. men om du inte planerar att bidra till tråden utan bara vill kalla mig töntig eller snorunge etc så tror jag det är bäst att du finner något bättre att göra

Det kallar jag att inte svara, inte att dölja. För övrigt så har jag absolut bättre saker att göra, fullt upp med att lira Overwatch.

Medlem

Whilst we're on that topic, something that has cropped up within the Overwatch community a few times now, especially when we're talking about things like competitive play, is the server tick rate. Players would like it to be higher. Will that happen?

I'm really glad you asked about that, because there's so much confusion. First of all, most people don't even really understand the way that the network code works. For example, the server does tick at 60Hz, it's the client update rate that is lower. That just shows a general misunderstanding.....

http://www.eurogamer.net/articles/2016-06-07-overwatch-blizza...

Medlem

FZ, jag efterlyser en downvote-knapp!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

20 hz ligger långt under en människas reaktioner.

Nej. Människors reaktionstider ligger på c:a 0.2 till 0.25 sekunder.

Tickraten är alltså ungefär fem gånger snabbare än vad du hinner reagera när du ser nånting på skärmen.

1
Skriv svar